نحوه عملکرد لنز دوربین عکاسی

نحوه عملکرد لنز دوربین عکاسی

4.7/5 - (3 امتیاز)

نحوه عملکرد لنز دوربین عکاسی چگونه است : همانطور که در مطالب قبلی گفته شد لنز دوربین عکاسی ترکیبی از چندین عدسی است که وظیفه متمرکز کردن نور رفلکس شده از سوژه را دارند.

عدسی قطعه ایست دایره مانند از ماده شفای مثل شیشه, کوارتز یا پلاستیک که یا از دو سطح خمیده یا از یک سطح صاف و یک سطح خمیده سخته شده و برای تشکیل تصویز استفاده می شود.

نحوه عملکرد لنز دوربین عکاسی

عملکرد قسمت های اصلی لنز دوربین عکاسی

در هر لنز چند بخش اصلی وجود دارد :

1- محور اصلی لنز دوربین که خطی است فرضی و کاملا افقی که لنز را به دو نیم تقسیم می کند

نقطه مرکزی که مرکز هندسی لنز است

2- کانون لنز: اگر پرتو های موازی با محور فرضی از عدسی محدب عبور کنند در طرف دیگر ان در نقطه ای همگرایی می کنند مه به ان کانون می گویند.

3- فاصله کانونی که به فاصله کانونی اصلی لنر تا مرکز عدسی گویند که با حرف F نشان داده می شود.

4- صفحه کانونی: اگر دسته از پرتوهایی که باهم موازیند ولی هم راستا با محور نیستند به عدسی محدب بتابند در سمت دیگر همگرا شده و در نقاطی به هم رسیده که با کانون اصلی در یک صفحه هستند. این صفحه عمود بر محور است و محل تشکیل تصویر. در دوربین های انالوگ در این محل فیلم و در دوربین های دیجیتال سنسور قرار می گیرد. لنز عکاسی شکلی استوانه ای مانند دارد و تصویری دایره ای ثبت می کند اما در دوربین کادری مربع یا مستطیلی از ان جداشده و به نمایش در می اید.

5- قدرت نوری که از تقسیم کردن فاصله کانونی به قطر دیافراگم لنز دوربین در بازترین حالتش به دست می اید. قدرت نوری با علامت اختصاری Number f شناخته می شود که ای عدد از یک کوچکتر است.

6- زاویه دید که گستره ای از منظره ست که با لنز دیده می شود. رابطه معکوسی با فاصله کانونی دارد یعنی هرچه زاویه دید بیشتر باشد فاصله کانونی کوتاه تر خواهد بود و بالعکس.

تهیه انواع لنز

چنانچه قصد خرید انواع لنز دوربین را دارید می توانید با مراجعه به بخش فروشگاه دی جی ۲۴ ( مرجع تخصصی تجهیزات عکس برداری ) قیمت لنز دوربین عکاسی را بررسی کرده و مشخصات فنی آنها را مقایسه کنید. همچنین می توانید جهت مشاوره با واحد فروش این مجموعه تماس بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *