فیلتر یو وی چیست

فیلتر یو وی چیست

5/5 - (1 امتیاز)

با توجه به تعریف وب سایت ویکی پدیا یو وی موجی الکترومناطیسی با طول موجی 10 تا 400 نانومتری است. این اشعه از خود خورشید نشات می گیرد. یک فیلتر یو وی از رسیدن این اشعه ها به فیلم و یا سنسور جلوگیری می کند. قبلا که دوربین ها با فیلم کار می کردند برخورد اشعه با فبلم سبب ایجاد افکت های ناخواسته می شد رنگ ها مایل به آبی و یا بنفش خاصی می شدند و شارپنس کاهش می یافت.

کاربرد فیلتر یو وی

همانطور که در بالا اشاره شد جلوگیری از رسیدن اشعه های اولتراوایولت یکی از کاربرد های این نوع فیلتر است. از دیگر مزایا استفاده از فیلتر روی لنز این است که فیلتر به عنوان یک مانع در برابر گرد و غبار و … عمل می کند و مانع خش افتادن روی لنز و در کل می تواند اثر برخی ضربات ناگهانی را بگیرد.

برای خرید انواع لنز دوربین با قیمت مناسب به این بخش دی جی 24 مراجعه کنید

از آن جا که باز و بسته کردن فیلتر بسیار ساده انجام می شود تمیز کردن آن نیز راحت است و هزینه تعویض آن در صورت صدمه دیدن بسیار ارزان تر از تعویض لنز خواهد بود.

معایب استفاده تاز فیلتر uv

استفاده از این نوع فیلتر ها سبب کاهش کیفیت تصویر می شود البته اکثر مواقع این این کاهش کیفیت به راحتی دیده نمی شود. فلر و و بازتاب های نا خواسته نیز می تواند از اثرات آن باشد اما معمولا به قدری کم است که با چشم غیر مسلح دیده نمی شود. اما برخی مواقع که دیافراگم لنز کاملا باز است بازتاب نور از حسگر دوربین و برخورد و بارتابش آن از فیلتر می تواند سبب ایجاد تصاویر شبه وار شود.

برخی هم ادعا می کنند که یکی از معایب اصلی کاهش رزولوشن است اما خودم به شخصه هیچ گاه با استفاده از یک فیلتر با کیفیت کاهش رزولوشنی را تجربه نکرده ام.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *