بهترین روش برای تعویض لنز دوربین

آموزش تعویض لنز دوربین

4.7/5 - (12 امتیاز)

بسیاری از عکاسان که منظور بیشتر افراد مبتدی است ممکن است مدت ها لنز دوربینشان را تعویض نکنند و برای آن هم نگرانی های منظقی دراند اما مهم ترین نقطه قوت dslr ها هم هیمن است که می توان چندین لنز مختلف را رویشان نصب کرد و اگر از این قابلیت استفاده نشود داشتن یک دوربین با این قابلیت کاملا بی معنی و هدر دادن پول است. نگران نباشید در ادامه این متن به طور کامل آموزش تعویض لنز دوربین را هم در قالب متن و نوشته و هم در ویدیویی کامل به شما ارائه خواهیم کرد.

یکی از بهترین ویژگی های دوربین های DSLR این است که می شود با در نظر گرفتن به فرصتی که دارید و تصویری که قصد دارید ثبت کنید لنز دوربین عکاسی خود را تعویض کنید، ولی برای این که بتوانید بدون صدمه زدن به لنز و یا بخش های درونی دوربین لنز را عوض کنید باید به مواردی توجه کنید که هر عکاسی باید این واجبات را بداند.

تعویض لنز دوربین عکاسی

در مکان های پر از گرد و خاک این کار را انجام ندهید. بهتر است در مکان های بسته و یا در صورتی که در طبیعت هستید چادر یا هر مکان سرپوشیده دیگری این کار را انجام دهید، تا باد خاک و غبار را وارد دوربین نکند و به حسگر دوربین صدمه ای وارد نشود. دوربین خود را به پشت بر روی سطحی لطیف بگزارید مثل پارچه ابریشمی یا پنبه ای برای این که از LCD دوربین مراقبت کنید و با هر دو دست بتوانید لنز دوربین را عوض کنید. لنزی که قصد نصب ان را دارید را نزدیک به دوربین بگذارید تا از بازه زمانی باز بودن دریچه لنز دوربین را کاهش دهید و از امکان ورود خاک و غبار به درون دوربین جلوگیری کنید.

با دست چپ خود دکمه release لنز را نگه دارید، و با دست راست لنز را به سمت عکس عقربه های ساعت بچرخانید و لنز را بردارید اما قبل از انجام این مرحله حنما از خاموش بودن دوربین اطمینان حاصل فرمایید چرا که الکتریسته خود جذب کننده گرد و غبار است. دریچه حفاظتی روی لنز دیگر را کنار بگزارید و بر روی لنزی که جدا کرده بودید بگزارید. برای نصب مانت لنز EF کانن و کمپانی های دیگر، نقطه قرمز روی لنز را بر روی نقطه قرمز روی بدنه دوربین بگزارید. برای تعئیض لنز های EF-S، مستطیل های سفید رنگ موجود روی لنز و دوربین را روی هم انطباق دهید. لنز را بگزارید و در جهت موافق عقربه های ساعت بچرخانید، تا وقتی که صدای کلیک آن را بشنوید.

در کل پروسه تعویض لنز دوربین ساده بوده اما باید با دقت و سرعت بالایی انجام شود تا از ورود هر گونه شی خارجی و ناخواسته به سیستم درونی دوربین جلوگیری شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *