عکاسی فاین آرت

عکاسی فاین آرت چیست؟

5/5 - (1 امتیاز)

یکی از سوالاتی که بسیاری از مردم از من می پرسند این است که عکاسی فاین آرت چیست؟ قبل از جواب دادن به این سوال من معمولا نفس عمیقی می کشم و کمی مکث می کنم. البته معمولا افراد انتظار یک پاسخ سریع را از من دارند. بنابراین تصمیم گرفتم تا در این مطلب این سبک از عکاسی را که علاوه به قرار گرفتن در قلمرو ذهنی هنر دارای معیار های عینی نیز می باشند توضیح دهم.

آشنایی با عکاسی fine art

معیبا اصلی که عکاسی فاین آرت را به یک سبک متفاوت از دیگر ژانر های عکاسی تبدیل کرده است، این است که این نوع تصویربرداری تنها در ضبط دیجیتالی یک موضوع خلاصه نمی شود. استفاده از دوربین و لنز دوربین برای مستند کردن آنچه دقیقا در مقابل عکاس ظاهر می شود معمولا در میان عکاسان ژورنال و روزنامه نگاران انجام می شود که تصاویر را به صورت خالصانه ثبت می کنند.

موضوع عکاسی فاین آرت

عکاسی از هنر های زیبای یا همان فاین ارت قبل از هر چیزی در مورد هنرمند می باشد و مربوط به چیزی نیست که دوربین می بیند. این سبک از عکاسی دقیقا مربوط به چیزی می باشد که هنرمند آن را می بیند و عکاس در این سبک از دوربین خود به عنوان یک ابزار برای خلق یک اثر هنری استفاده می کند. از دوربین برای ساخت یک قطعه هنری استفاده می شود که دید هنرمند را برای بینندگان ایجاد کرده و آن را ثبت می کند.

نحوه استفاده از فاین آرت در عکاسی

نمونه هایی از Fine Art

یکی از نمونه های این هنر را می توان نقاشی های Georgia O’Keeffe’s نام برد که بیانگر چشم انداز هنرمند از منظره نیومکزیکو می باشد. از طرف دیگر اگر تعداد زیادی از عکاسان با استفاده از سه پایه به همین منظره در نیومکزیکو بروند و سعی کنند تا تصویر مشابه این نقاشی خانم O’Keeffe’s به ثبت برسانند، نمی توان کار آنها را عکاسی فاین آرت نامید زیرا بیان هنری لازم برای این سبک از تصویربرداری را ندارند و آنها تنها چند عکاس منظره هستند.

عکاسی فاین آرت

به همین دلیل یک عکاس Fine Art باید تصاویر را تهیه کند که عناصر مشابهی با نمونه نقاشی های خانم O’Keeffe داشته باشد. آنسل آدامز (Ansel Adams) در این مورد می گوید :

هنر نیازمند کنترل واقعیت است، زیرا واقعیت هیچ حسی از زیبایی شناسی ندارد. عکاسی زمانی تبدیل به هنر می شود که در آن از کنترل های خاصی استفاده شود.

چگونه عکاسی فاین آرت انجام دهیم؟

طبق گفته های بالا یک تصویر هنری زیبای یا فاین آرت باید فراتر از صحنه واقعی باشد که در حال دیدن آن هستید. این نوع عکسها باید احساسات را به صورت عمیقی در تصویر نشان دهد و به وضوح نشان دهنده این باشد که توسط یک هنرمند ثبت شده است و فقط به دست دوربین ایجاد نشده است.

باید روشن باشد که این یک خلاقیت آگاهانه است و تمامی جنبه های ساخت عکس از ثبت کردن تا چاپ تصویر بیان کننده فردی هنرمند باشد. این مقاله ترجمه شده از وب سایت photographylife می باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *