لنز های LEICA

لنز های LEICA

4.8/5 - (6 امتیاز)

لنز های LEICA : شرکت لیکا یه شرکت بسیار با سابقه در ساخت دوربین و لنز دوربین عکاسی و میکروسکوپ و… که از سال 1914 توسط ارنست لیتز پایه گزاری شد و تا به امروز به ساخت محصولات خود ادامه داده است جالب است بدانید که نام این کمپانی معتبر ترکیبی از فامیلی لیتز و کلمه Camera است LEICA. اولین دوربین رسمی این شرکت به نام LEICA 1  در زمان خود انقلابی به حساب می آمد و توانست به فروش قابل توجهی در سال 1925 برای کمپانی دست پیدا کند.

لنز های LEICA

 تاریخچه لنز های LEICA

در ابتدا این کمپانی لنز تولید نمی کرد و از لنز های زایس برای دوربین های خود استفاده می کرد اما چون به خصوص در نمونه اولیه دوربین شرکت لنز زایس با آن مطابقت نداشت و به طور نا درستی ان را کاور می کرد بارناک یکی از مهندسین کمپانی مجبور به ساخت اولین نمونه لنز شرکت به نام Leitz Mikro-Summar شد اما حتی این لنز نیز نتوانست به میزان مطلوبی از کیفیت دست پیدا کند زیرا کاملا فیت نبود. و در نهایت لنزی مخصوص برای دوربین ساخته شد که طرحش برگرفته از لنز کوکی تریپلت و دارای فاصله کانونی 50 میلیمتر و دیافراگم f/3.5 بود.

این لنز از 5 المنت اپتیکی در سه گروه بهره مند بود که گروه سوک کاملا به هم چسبیده بودند. اما بر خلاف دیگر لنز های تریپلت دیافراگم این نمونه بین المنت دوم و سوم قرار داشت و در ابتدا نام لنز آناستیجمات را به ان دادند. اما هنگامی که به بازار معرفی شد به لنز  ELMAX  معروف شد. پس از جنگ جهانی لیکا به ساخت لنز ها ادامه داد و سری های LEICA II و LEICA III را روانه بازار کرد بعد از آن لنز LEICA M3  را معرفی کرد.

در ادامه با ساخت سری ragefinder کمپانی موفقیتی دیگر کسب کرد و پس از مدتی کمپانی های دیگر نظیر کانن نیکا و کادون در امریکا از این نمونه الگو برداری کردند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *