کاربرد فیلتر پلاریزه

کاربرد فیلتر پلاریزه

5/5 - (3 امتیاز)

فیلتر پلاریزه یکی از ابزارهایی می باشد که همراه داشتن آن در کیف تجهیزات برای تصویربرداری واجب است. این فیلتر معمولا از ابزار هایی است که عکاسان طبیعت آنها را خریداری می کنند تا برای افزایش کیفیت و کنتراست تصاویر به کمک آنها بیاید. قرار دادن فیلتر پلاریزه بر روی لنز دوربین مانند قرار دادن عینک آفتابی بر روی چشم می باشد و وظیفه این محصول جلوگیری از ورود امواج نور تصادفی می باشد و از این طریق برای ساخت تصاویر با کیفیت تر شرایط را برای تصویربرداران فراهم می آورد.

فیلتر پلاریزه چیست؟

فیلتر پلاریزه چیست؟

این فیلر که گاها آن را با نام پلارایزر نیز می خوانند یک نوع از فیلتر ها می باشد که آن را در جلوی لنز دوربین عکاسی قرار می دهند. در حقیقت این وسیله برای کاهش بازتابش، کاهش تیرگی جو و افزایش اشباع رنگ در تصاویر استفاده می شود. این فیلتر در میان عکاسان منظره، شهری و معماری بسیار محبوبیت دارد. البته می توان گفت این محصول برای ژانر های دیگر عکاسی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

نحوه کارکرد فیلتر Polarizing

بیشتر سیاره ما را گاز ها تشکیل داده اند که برای چشم انسان قابل دیدن نیستند. قسمت کوچکی از جو نیز از بخار آب، آلاینده ها و سایر ذرات تشکیل شده اند. این عناصر بسته به آب و هوا، زمان، روز و مکان از نظر کمی تغییر می کنند و باعث کاهش دید در فواصل طولانی می شوند. این عمل نتیجه برخورد امواج نور با ذرات موجود در هوا می باشد. بهترین راه برای از بین بردن این مه می تواند استفاده از فیلتر پلاریزه باشد.

نحوه کارکرد فیلتر Polarizing 

این فیلتر میتواند بازتاب های سطح آب، شیشه و برگ ها و دیگر سطوح غیر فلزی را کاهش دهد و بدین ترتیب اشباع رنگ در تصاویر افزایش پیدا می کند. با استفاده از این وسیله می توانید آسمان هایی با رنگ آبی عمیق تر را در تصاویر خود ایجاد کنید.

اهمیت فیلتر پلاریزه در عکاسی منظره

با توجه به اینکه نور خورشید در تمام اشیا موجود در منظره منعکس می شود و هر یک از آنها در نهایت با یک زاویه وارد دوربین شما می شوند، ممکن است عکس های تهیه شده از منظره برای شما کمی کسل کننده به نظر برسد. این در حالی است که با استفاده از یک فیلتر پلاریزر می توانید اکثر نور های منعکس شده در تصویر را از بین ببرید و با افزایش اشباع رنگ و کنتراست آنها کیفیت عکس ها را به مقدار زیادی بهبود ببخشید.

بررسی و خرید انواع فیلتر عکاسی در این بخش از وب سایت دی جی 24.

این فیلتر ها در هنگام عکاسی از سوژه های دور مانند کوه ها، تیرگی جو را به مقدار زیادی کاهش می دهد. احتمالا شما نیز بدین نتیجه رسیده اید که علت داشتن رنگ های غنی برخی از عکاسان چه چیزی می باشد. با اینکه در پس پردازش تصاویر می توانید رنگ ها را تغییر دهید اما تاثیری که فیلتر ها بر روی عکس های شما ایجاد می کنند، با استفاده از نرم افزار های ویرایش تصویر به دست نمی آید.

بیشترین درجه پلاریزاسیون

بیشترین درجه پلاریزاسیون

 

حداکثر درجه پلاریزاسیون در یک نوار دایره ای در فاصله 90 درجه از خورشید اتفاق می افتد. بنابراین تشخیص اینکه دقیقا مکانی که آسمان در تاریک ترین حالت در عکس شما ظاهر می شود نسبتا آسان است. یک روش ساده برای این کار استفاده از انگشت اشاره و انگشت شست می باشد. انگستان خود را به شکل یک اسلحه در بیاورید و و انگشت اشاره خود را مستقیم به سمت خورشید بگیرید. اکنون انگشت شست خود را در جهت عقربه های ساعت و یا خلاف جهت آن بچرخانید (در حالی که انگشت اشاره به سمت خورشید قرار دارد). قسمت هایی که انگشت شست شما به سمت آنها هدایت می شوند بیشترین درجه پلاریزاسیون را دارند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *