عکاسی از حیوانات خانگی

عکاسی از حیوانات خانگی

5/5 - (1 امتیاز)

سوژه های عکاسی بسیار متنوع اند و هر چیزی که مشاهده می کنید بدون استثنا می تواند سوژه یک عکس زیبا باشد. در این میان حیوانات از سوژه های محبوب به شمار می روند که از همان ابتدای ساخته شدن دوربین ها در قاب عکس ها قرار گرفته اند به خصوص حیوانات خانگی نظیر سگ ها و گربه ها که ارتباط بسیار نزدیکی با ما انسان ها دارند. در این مقاله به مبحث عکاسی از حیوانات خانگی خواهیم پرداخت و تجهیزاتی که باید استفاده کنید را در کنار سایر نکات نظیر نورپردازی و…عنوان خواهیم کرد.

آموزش عکاسی از حیوانات خانگی

پیش از اینکه شما د این سبک شروع به کار کنید باید بدانید که آیا اصلا به حیوانات علاقه دارید یا نه چرا که این حیوانات بر خلاف سوژه های انسانی و یا بی جان به راحتی کنترل نمی شوند و همیشه نمی توان انتظار داشت که به حرف های شما گوش کنند تا عکسی بی نقص را به راحتی ثبت کنید. در کل این سبک خاص و محبوب به کسانی توصیه می شود که رابطه خوبی با حیوانات خانگی دارند. در ضمن شما باید از دوربین و لنز درست برای اینکار استفاده کنید تا قاب هایی با کیفیت را خلق کنید.

آموزش عکاسی از حیوانات خانگی

در کل می توان گفت که عکاسی از حیوانات چالش های خاص خودش را دارد و شما باید فردی صبور باشید تا بتوانید شات مورد نظرتان را ثبت کنید از آن چا که اکثر حیوانات خانگی گربه ها و سبگ ها هستند بهتر است با این دو جاندار رابطه خوبی داشته باشید.

تجهیزات مناسب عکاسی از حیوانات خانگی

شما می توانید دوربین های متنوعی را برای اینکار استفاده کنید. اما هدفی که از اینکار دارید بسیار مهم است در صورتی که می خواهید برای خودتان و یا تفریحی عکسی از حیوانتان بگیرید می توانید از دوربین های عکاسی کامپکت و یا حتی دوربین های چاپ فوری استفاده کنید که هم کیفیت نسبتا خوبی داشته و هم از نظر قیمتی بسیار مناسب می باشند. در ضمن دوربین های چاپ سریع می توانند تصویر گرفته شده را روی کاغذی چاپ کرده و سریعا به شما تحویل دهند. برای مشاهده مشخصات و قیمت انواع دوربین عکاسی وارد این بخش شوید.

اما اگر می خواهید این سبک عکاسی را به صورت حرفه ای دنبال کنید و یا حتی به دنبال کسب در آمد از آن هستید باید از ابزار های قوی تر و با کیفیت تری استفاده کنید پس دوربین های بدون آینه یا DSLR گزینه های مناسب برای شما خواهند بود. از انجا که بیشتر عکاسان این سبک به دنبال چاپ کردن عکس نیستند پس فاکتور مگاپیکسل دوربین را زیاد توجه نکنید و برعکس به سایز سنسور آن دقت کنید تا عکس های با کیفیت تر را بگیرید. فروش ویژه دوربین های بدون آینه حرفه ای با بهترین قیمت!

تجهیزات مناسب عکاسی از حیوانات خانگی

لنز عکاسی از حیوانات

لنز های مختلف را می توانید برای عکاسی از حیوانات داشته باشید بسیاری از عکاسان در این حوزه از لنز های زومی استفاده می کنند که کیفیت بالایی را ارائه می دهند و از طرفی بازه واید تا تله فوتو را ساپورت می کنند. با این لنز ها می توانید عکس هایی جالب را در حالت واید از سوژه خود ثبت کنید و یا اگر می خواهید عکسی حرفه ای و خاص را به صورت کاندید ثبت کنید از سوژه دور شوید و از فاصله دور و تله فوتو عکس را بگیرید. چرا که بسیاری از سوژه های شما با صدای دوربین حواسپرت می شوند و بازیگوشی آن ها شاید نذارد شما از نزدیک آن ها عکاسی کنید. خرید انواع لنز عکاسی با بهترین قیمت و بیشترین تنوع در دی جی 24 + گارانتی و ارسال رایگان

اما سعی کنید یک لنز پرایم سریع و با کیفیت کوچک را هم در کیف خود داشته باشید تا در صورت ارام بودن سوژه تان به راحتی به ان نزدیک شوید و قابی با کیفیت را ثبت کنید. دیگر تجهیزاتی که برای عکاسی از حیوانات خانگی به آن ها نیاز دارید شامل :

لنز عکاسی از حیوانات

  • نورپردازی به کمک فلاش ها و یا رینگ لایت ها
  • اسباب بازی ها برای سرگرم کردن حیوان
  • کارت حافظه و باتری اضافه

تنظیمات دوربین برای عکاسی از حیوانات خانگی

تنظیمات اکسپوژر دیافراگم و …دوربین شما باید با توجه به نور محیط و دیگر فاکتور ها نظیر حرکت سوژه تعیین شود. در صورتی که تازه عکاسی را شروع کرده اید می توانید از تنظیمات اتومات استفاده کنید و هنوز هم عکس های خوبی را ثبت کنید اما اعمال تنظیمات به صورت دستی کنترل بهتری به شما داده و حرفه ای تر می توانید کار کنید. در کل سعی کنید تنظیمات را به گونه ای اعمال کنید که سوژه شما با جزئیات کافی ثبت شود و نورپردازی را هم در نظر داشته باشید تا با نور کافی بتوانید آن جزئیات را نشان دهید.

تنظیمات دوربین برای عکاسی از حیوانات خانگی

نور کم باعث می شود شما مجبور باشید با ایزو بالا تر و نویز بیشتر کار کنید که کیفیت را کاهش می دهد.

برای نورپردازی شما می توانید از گزینه های زیادی استفاده کنید. نور طبیعی خورشید در محیط های آزاد یک گزینه ایده آل است اما اگر در یک فضای بسته کار می کنید نور های دائم و یا فلاشینگ دو گزینه خوب هستند پس همیشه تجهیزات نورپردازی خودتان را داشته باشید. دقت کنید که نور های فلاشر می توانند آرامش را از حیوان سلب کنند و دیگر نتوانید به راحتی از آن عکاسی کنید. نور های دائم نظیر رینگ لایت ها نیز شاید باعث حواسپرتی حیوان شوند اگرچه باز هم می توانید از بازیگوشی حیوان با رینگ لایت عکسی زیبا را ثبت کنید. قیمت رینگ لایت عکاسی را در این بخش دی جی 24 مشاهده کنید + فروش ویژه سال به صورت آنلاین.

عکاسی از حیوان خانگی با موبایل

بیشتر عکس هایی که در شبکه های اجتماعی نظیر اینستاگرام گزاشته می شود با گوشی ثبت شده اند و موبایل های هوشمند جدید با توجه به دوربین های قوی تری که دارند اکنون به یک ابزار حرفه ای عکاسی تبدیل شده اند اگرجه سنسور آن ها به خاطر سایز کوچکترش شاید نتواند از نظر کیفی با یک DSLR یا بدون آینه فول فریم رقابت کند اما باز هم می توان تصاویر فوق العاده ای را با ان ها ثبت کرد.

عکاسی از حیوان خانگی با موبایل

یک مزیت عمده عکاسی با گوشی این است که حواسپرتی کمتری ایجاد می کند و کار با آن ها راحت تر است. تنها باید در نور کافی و ایده آل عکاسی کنید چرا که تنظیمات گوشی محدود تر بوده و در نور کم عمکلردی ضعیف تر خواهد داشت. به یاد داشته باشید که سرعت شاتر بالا چه در گوشی و چه در دوربین های عکاسی نیاز است تا حرکت سوژه خود را فریز کنید.

سایر نکات مهم در عکاسی از حیوانات خانگی

  • برای آرام کردن حیوان خود تلاش کنید جایزه دادن به آن ها و نوازش کردنشان می تواند تاثیر گذار باشد
  • سعی کنید در زمانی عکاسی کنید که حیوان شما در ارام ترین حالت خودش است.
  • می توانید از دوست حیوان خود نیز در قاب برای جالب تر شدن آن استفاده کنید!
  • همیشه سعی نکنید از سگ ها و گربه ها عکاسی کنید پرنده ها اسب ها و …نیز جز حیوانات خانگی هستند.
  • چشم های حیوانات جذابیت بسیار بالایی دارد و می توانند سوژه ای خاص برای عکاسی شما باشند.
  • برای ایده های بیشتر می توانید به پینترست و یا خود اینستاگرام سر بزنید
  • برای پیاده کردن ایده خود در صورت لزوم از فونوشاپ و نرم افزار های ادیت استفاده کنید.
  • هنگامی که حیوان خواب است از آن عکس بگیرید!
  • نور های کم و زیاد و زاویه های متفاوت را امتحان کنید
  • در ترکیب بندی خلاق باشید و گاها خارج از قواعد کامپوزیشن کار کنید.
  • بازیگوشی حیوان شما نباید یک مانع عکاسی باشد از همین بازیگوشی عکاسی کنید!

سایر نکات مهم در عکاسی از حیوانات خانگی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *