عکاسی از جواهرات

عکاسی از جواهرات

5/5 - (2 امتیاز)

تا به حال فکر کرده اید که چرا جواهرات در کاتالوگ ها و تبلیغات بسیار خیره کننده و با ارزش تر از زندگی واقعی به نظر می رسند؟ یا چرا انگشتر الماس شما در عکسهایی که از آنها گرفته اید کاملاً ستاره ای به نظر نمی رسد؟ عکاسی از جواهرات هنر آسانی نیست و زمانی که عکاس کلیدهای عکس های عالی از آنها، وضوح، نور و نوردهی – و نحوه تنظیم آنها را برای دستیابی به بهترین عکس های ممکن درک کند و به آنها مسلط شود.

اما نگران نباشید، آنقدرها که به نظر می رسد پیچیده نیست! تا زمانی که تجربه کافی در عکاسی در حالت دستی روی دوربین دیجیتال خود کسب کرده اید، می توانید با نکات زیر شروع به گرفتن عکس های چشمگیرتر از جواهرات کنید.

آموزش عکاسی از جواهرات

جواهرات خود را تمیز کنید

اولین قدم آشکار برای گرفتن عکس های زیبا از جواهرات، اطمینان از تمیز و صیقلی بودن وسایلتان است. آنچه که ممکن است با چشم غیر مسلح واضح به نظر نرسد، پس از ضبط در تصاویر بسیار مفصل گرفته شده توسط دوربین دیجیتال ، مشخص خواهد شد.

آموزش عکاسی از جواهرات

اگر وسایل شما به تمیزکاری جدی احتیاج نداشته باشند، می توانید گرد و غبار را پاک کرده و با پارچه های نرم، مرطوب یا میکرو الیاف جواهرات خود را براق کنید. همچنین می توانید دستکش نخی بپوشید تا در پایان هر بار دست زدن به آنها اثر انگشت برجای نگذارید.

عکاسی از جواهرات با لنز ماکرو

مهمترین وسیله ای که معمولاً برای عکاسی از جواهرات به آن نیاز خواهید داشت، لنزهای ماکرو است. هنگام عکسبرداری با DSLR، لنزهای ماکرو سازگار اطمینان حاصل می کنند که شما تصاویر دیدنی و جذاب بیشتری را از اندازه واقعی دریافت می کنید.

عکاسی از جواهرات با لنز ماکرو

یکی از مواردی که هنگام انتخاب لنز ماکرو باید در نظر داشته باشید این است که به داشتن دو فاصله کانونی کمک می کند، یکی با فاصله کانونی کوتاه تر ، که به شما امکان می دهد بسیار نزدیکتر کار کنید (زیرا اینها معمولاً دارای حداقل فاصله کانونی بسیار کوتاه هستند) و دقیقه را نشان می دهند جزئیات در جواهرات بزرگتر. دیگری با فاصله کانونی بیشتر، بنابراین می توانید به راحتی از فاصله راحت تری عکس بگیرید. قیمت لنز های ماکرو مناسب عکاسی از طلا و جواهرات را در اینجا مشاهده کنید.

عکسبرداری نزدیک به سوژه شما همچنین می تواند لنز دوربین را در بازتاب نشان دهد ، بنابراین ممکن است بخواهید لنز خود را “مخفی” کنید.

ترفند های عکاسی از طلا و جواهرات

بهترین راه برای جلال و شکوه کامل یک جواهر و برجسته سازی آن، عکاسی به تنهایی از آن است. این امر به ویژه برای قطعاتی که از قبل از نظر رنگ ، درخشش و طراحی آن زمان بسیار زیادی سپری شده است، صادق می باشد. به جای اینکه عکس را با جواهرات دیگر یا زمینه ای که احتمالاً حواس او را پرت می کند پیچیده کنید، بهتر است با یک تنظیم مینیمالیستی کیفیت را بالا ببرید. در این مقاله بیشتر با مفهوم عکاسی صنعتی و تبلیغاتی آشنا شوید.

ترفند های عکاسی از طلا و جواهرات

سعی کنید قطعه جواهرات را در بالای یک میز چوبی، یک سطح سفید یا انعکاسی ساده قرار دهید یا به سادگی روی ویژگی های اصلی بزرگنمایی کنید تا در صورت استفاده از دیافراگم گسترده برای خاموش کردن زمینه، بقیه اجسام را از بین ببرید.

دوربین خود را تثبیت کنید

بهترین راه برای اطمینان از وضوح تصاویر شما استفاده از سه پایه و ترجیحاً انتشار شاتر از راه دور برای تثبیت دوربین است. این عمل نه تنها لرزش دوربین را از بین می برد، بلکه به کادر نگه داشتن سوژه ها به همان روش دقیق نیز کمک می کند تا بتوانید با تنظیم فوکوس و تغییر نور، زمان راحت تری داشته باشید.

هدف معمول این است که ستاره جواهرات خود را مانند الماس اصلی یا جذابیت های موجود در یک دستبند برجسته کنید. بنابراین احتمالاً فقط از تمرکز خودکار روی آنها استفاده می کنید. با این حال، حتی در نمای نزدیک، تمرکز ممکن است همچنان خاموش باشد، بنابراین باید با بررسی تصویر و بزرگنمایی برای بررسی دقیق، آن را تأیید کنید. اگر دقیق نیست، دوباره تمرکز کنید، آن را تأیید کنید و قفل کنید.

دوربین خود را تثبیت کنید

قبل از پایان شلیک، مطمئن شوید که در آن تمام تم جواهرات را در کانون توجه قرار داده اید و عکس های برنده ای نیز داشته باشید. این مورد همچنین در صورتی است که شما برای یک کاتالوگ عکسبرداری می کنید و آنها فقط فضایی برای یک یا دو تصویر محصول دارند که باید تمام جزئیات و پیچیدگی های جواهرات را نشان دهد.

ممکن است این عمل حتی با عمق میدان وسیع غیرممکن به نظر برسد، اما با جمع شدن فوکوس می توان به این مهم دست یافت. این تکنیک به شما امکان می دهد با هر قسمت از جواهرات خود در فوکوس واضح عکس های مختلف بگیرید، بنابراین می توانید به یک تصویر نهایی که همه چیز در آن است توجه داشته باشید.

تراز سفیدی در عکاسی از طلا

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که می توانید هنگام عکاسی از جواهرات مرتکب شوید، عدم آگاهی از تنظیمات تعادل رنگ سفید است. هنگام عکسبرداری از جواهرات برای اسناد و فروش، بسیار مهم است که رنگهای دقیق را در تصاویر خود ثبت کنید. شما نمی خواهید از انگشترهای نقره عکاسی کنید و آنها را مانند انگشترهای طلا ارسال کنید و برعکس!

تراز سفیدی در عکاسی از طلا

با تنظیم دستی تعادل رنگ سفید دوربین، جلوی این کار را بگیرید تا جواهرات موجود در عکس های شما مانند آنچه در زندگی واقعی به نظر می رسند، شروع شود. ممکن است سعی کنید از یک کارت خاکستری برای اصلاح تعادل رنگ سفید برای وضعیت روشنایی فعلی خود استفاده کنید یا در RAW عکس بگیرید، بنابراین می توانید تعادل رنگ سفید را پس از پردازش بدون کاهش کیفیت تصاویر خود به راحتی تنظیم کنید.

نورپردازی در عکاسی از زیورآلات

حتی برای جواهرات، بسیاری از عکاسان توصیه می کنند که از نور طبیعی استفاده کنید. اما برای یک نتیجه حرفه ای تر، می توانید از فلاش های اکسترنال استفاده کنید تا تنظیمات روشنایی کنترل شده تری ایجاد کنید.

آنچه مهم است این است که شما قادر هستید نوری نرم و یکنواخت ایجاد کنید تا سایه ممکن را از بین ببرید.

نورپردازی در عکاسی از زیورآلات

با استفاده از رفلکتور ها یا جعبه های روشنایی، می توانید تنظیمات روشنایی خود را حرفه ای تر انجام دهید. یک مثال خوب از یک جعبه سبک حرفه ای Glow LED Studio-Cube (65 دلار مکعب 17 اینچی و 95 دلار مکعب بزرگتر 27 اینچی)، که در آن می توانید محصول را برای دستیابی به نور نرم از همه جهات قرار دهید. این کمک می کند حدس و گمان از تنظیمات نورپردازی بسیار پیچیده برای عکاسی از طلا و جواهر را بگیرید.

رینگ لایت ها یکی دیگر از تجهیزاتی هستند که می توانند به خوبی در نورپردازی به شما کمک کنند. برای مشاهده مشخصات و قیمت رینگ لایت های متنوع ساخت برند های مختلف کلیک کنید.

هنگامی که در حال انجام این کار هستید، تمام منابع نوری غیرضروری موجود در اتاق را خاموش کنید و انواع مختلف نور را که ممکن است دمای رنگی مختلف ایجاد کند، مخلوط نکنید.

از بین بردن بازتاب

سنگ های قیمتی و فلزات بسیار بازتابنده هستند، بنابراین احتمالاً خود (و دوربین) خود را در جواهرات منعکس می کنید، این عمل می تواند کیفیت عکس شما را کاهش دهد.

از بین بردن بازتاب ها یک فرآیند آزمایش و خطا است که صحبت از جواهرات می شود. همانطور که قبلاً ذکر شد، قرار دادن کاغذ در اطراف و پایین لنز دوربین به شما کمک می کند تا بازتاب ها را خاموش کرده و نور بیشتری را به سمت سوژه خود بازگردانید.

از بین بردن بازتاب 

برای ایجاد تصاویر قوی و جذاب، می توانید با قرار دادن جواهرات خود روی سطوح جالب و رنگی، رنگ های متضادی را به نمایش بگذارید. هنگام استفاده از رنگ های مکمل با جواهرات خود، تجربه کنید و نوع تصویری را که می توانید به دست بیاورید، مشاهده کنید.

استفاده از یک رنگ ثابت یا چندین سایه همرنگ بلافاصله به برجسته شدن موارد شما کمک می کند، اما به یاد داشته باشید، سعی کنید آن را به حداقل برسانید و از استفاده از سایه های زیاد که می توانند توجه بینندگانتان را از موضوع اصلی شما منحرف کنند، خودداری کنید.

البته اشکالی ندارد که کمی سبک بازی خود را خلاقانه تر کنید. اگر می خواهید علاقه خود را به عکس خود اضافه کنید،راه کارهای زیادی پیش رو دارید.

فقط به شما هشدار داده شود که قرار دادن عناصر زیاد در کادر شما می تواند بینندگان را از تمرکز بر زیبایی جواهرات منحرف کند.

به عنوان یک قاعده کلی در عکاسی، آن را ساده نگه دارید و به یاد داشته باشید که پس زمینه، رنگ ها و سایر عناصر با سوژه شما ارتباط برقرار می کنند. آنها همیشه باید جواهرات را تکمیل و برجسته کنند، همانطور که در عکس بالا دیده می شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *