اهمیت لنز در عکاسی

اهمیت لنز در عکاسی

4.8/5 - (24 امتیاز)

لنز به استوانه ای حاوی تعدادی عدسی که نور را از خود عبور داده و باعث ثبت تصویر بر روی فیلم عکاسی می شود گفته می شود . کیفیت عکس های ثبت شده بیشتر به لنز دوربین بستگی دارد تا خود دوربین. به همین دلیل عکاس های حرفه ای معمولا برای عکاسی در محیط های مختلف از چندین لنز با فواصل کانونی متفاوت استفاده می کنند. لنز ها می توانند نوع عکاسی شما را تعیین کنند به عنوان مثال اگر می خواهید از داخل سالن ، بیرون از خانه ، محیط های نزدیک ، محیط هایی با چشم انداز وسیع ، محیط هایی در شب و… عکس برداری کنید لازم است تا از لنز های مختلفی استفاده کنید. اگر یک عکاس حرفه ای باشید حتما از میزان اهمیت لنز در عکاسی مطلع هستید، در این مقاله نیز می خواهیم به بررسی این موضوع بپردازیم.

اهمیت لنز در عکاسی چیست

در ابتدا باید این نکته را ذکر کنیم که دوربین های امروزی بسیار پیشرفت کرده اند و نمونه های آنها را می توانید در تلفن های هوشمند نیز مشاهده کنید. این موضوع باعث این شده است که دیگر در بحث کیفیت تصاویر نتوانید تفاوت چندانی بین دوربین های مبتدی و حرفه ای مشاهده کنید . به همین دلیل در صورتی که در دو نوع مختلف دوربین با کیفیت های مختلف از یک لنز استفاده کنید عملا نمی توانید تفاوت چندانی در بین کیفیت تصاویر ثبت شده پیدا کنید و در صورتی که در نور مناسب عکس برداری نمایید مشاهده خواهید نمود که کیفیت تصویر ثبت شده توسط هر دو دوربین با یک لنز در یک اندازه می باشد.

لنز ها از المان های مختلفی تشکیل شده اند که هر یک از این المان ها با عبور دادن نور از خود بر روی تصاویر شما اثر می گذارد. امروزه تولید کنندگان لنز ها توانسته اند با با استفاده از مواد اولیه با کیفیت و تکنیک های مختلف به پیشرفت های زیادی دست پیدا کنند .به همین دلیل لنز هایی که قیمت بالاتری دارند می توانند وضوحی بالاتر در سرتاسر عکس را به شما ارائه کنند. دوربین تنها یک ابزار ساده برای عکس برداری است و اگر از لنز ها استفاده نشود شما قادر نخواهید بود که عکس های با کیفیت از محیط اطراف خود ثبت کنید.

با استفاده از لنز های مختلف این امکان برای شما وجود دارد تا از موقعیت های مختلف عکس برداری کنید. به عنوان مثال در صورتی که دنبال عکاسی شبانه هستید نیازمند لنزی با گشودگی دیافراگم بالا خواهید بود یا برای عکاسی از صحنه های ورزشی باید از یک لنز تله فوتو استفاده کنید.

اهمیت لنز در عکاسی چیست

 

لنز مهم است یا دوربین

دوربین های مختلف هر چند سال یکبار از رده خارج می شوند و دوربین های جدید با فناوری های نوین تر راهی بازار می شوند. اما این تغییر و تحولات در مورد لنز ها با سرعت کم تری انجام می شود . بنابراین اگر به خوبی از لنز دوربین خود مراقبت کنید می توانید از آن بر روی انواع دوربین هایی که در آینده خریداری می کنید نیز استفاده کنید به همین دلیل باید در خرید لنز های دوربین دقت بیشتری به خرج دهید.

ارتقای دوربین می تواند امکانات بیشتری را نظیر فوکوس اتوماتیک بهتر ، کیفیت بالاتر و.. را برای شما به ارمغان بیاورد و قطعا این موضوع جذابی برای هر کس به شمار می رود اما همیشه از خود این سوال را بپرسید که این امکانات تا چه اندازه می توانند به کار شما بیایند و چه قدر می توانید از آنها استفاده کنید . در واقع در صورتی که در امر عکاسی تازه کار باشید مطمئن باشید که بسیاری از امکانات یک دوربین پیشرفته به کار شما نخواهد آمد و در این حالت ارتقای لنز دوربین عکاسی به جای ارتقای بدنه ی دوربین گزینه ی بهتری برای شما به شمار می رود .

به صورت کلی خرید لنز های مناسب سرمایه گذاری بهتری به شمار می روند . به عنوان مثال اگر شما 1500 دلار پول دارید می توانید به جای خرید یک دوربین 1000 دلاری و لنز 500 دلاری ، یک دوربین 500 دلاری و یک لنز 1000 دلاری تهیه کنید چرا که علاوه بر به دست آوردن کیفیت بیشتر در تصاویر می توانید در طولانی مدت نیز از آنها استفاده نمایید. برای مثال می توانید انواع لنز دوربین عکاسی کانن را در این بخش مشاهده کنید.

لنز مهم است یا دوربین

خرید انواع لنز برند های معتبر

در نهایت باید گفت لنز ها در عکاسی مانند ابزار کار هستند و در هر کاری بهترین گزینه این است که از ابزار های با کیفیت استفاده کنید به همین دلیل استفاده از لنز مناسب در عکاسی اهمیت بسیار زیادی دارد که باعث می شود تا در صورتی که دنبال عکاسی حرفه ای هستید حتما آن را مد نظر قرار دهید. و این مسئله به یادتان باشد که در صورت استفاده از لنز با کیفیت و پیشرفته روی یک بدنه معمولی تر و ارزان تر عکس های بهتری را می توانید به ثبت برسانید. شما کاربران محترم می توانید برای مشاهده انواع نمونه لنز دوربین عکاسی های مختلف با کاربرد های گوناگون و تخصصی به بخش مربوطه مراجعه کنید و در صورت تمایل پروسه خرید را تکمیل کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *