کلاژ در عکاسی

کلاژ در عکاسی

5/5 - (1 امتیاز)

وقتی چندین عکس برای تهیه یک عکس در کنار هم قرار می گبند یک کلاژ درست می شود در عکسای کلاسیک و قدیمی کلاژ به صورت برش هایی از تصاویر که اشکال جذابی داشتند بود که کنار هم نصب می شدند اما کلاژ در عکاسی دیجیتال و مردن فرق می کند و دست هنرمند برای ویرایش عکس ها و ادیت کردن توسط نرم افزار های مختلف بسیار باز است با یک نرم افزار پیشرفته مانند فتوشاپ می توان عکس های مختلف را در کنار هم گزاشت و یک تصویر سورئال خاص درست کرد.

تاریخچه کلاژ به 200 سال قبل از میلاد مسیح بر می گردد وقت یکه ژاپنی ها برای درست کردن کاغذ پارچه های مختلف را کنرا هم می گزاشتند. هنر کلاژ پس از تحل دادائیسم پدیدار شد درواقع هنر مدرن ان در فرانسه شکل گرفت اما نمی توان نقش هنرمندان دیگر کشور ها را در این زمینه نادیده گرفت.این هنر در طول سالیان دراز رشد کرده و تکامل یافته است و 15 سال پیش با ساخت اپلیکیشن ان بسیار همه گیر شد.

مدل های مختلف کلاژ در عکاسی

کلاژ هنوز هم به صورت سنتی انجام می شوئد اما مدل دیچجیتالی و مدرن آن هنرمندان بیشتری زا جذب گرده است. هنوز هم می بینیم که کسانی که به شیوه های سنتی علاقه دارند با استفاده از انواع پارچه ها و اشکال مختلف آثار هنری زیبایی را به وجود می آورند. امروزه اثار مدرن زیادی از کلاژ دیده می شوند به این صورت که یک عکس کلی را توسط کنار هم قرار دادن صد ها و یا هزاران تصویر می سازند معمئلا این آثار در نمایشگاه ها هنری وجود دارند و یکی از پر بیننده ترین ها هستند.

ساختن یک کلاژ چشمگیر سخت است چرا که باید بدانید هر تصویر را کجا قرار دهید. یکی از محبوب ترین نوع کلاژ هایی که امروزه طرفداران زیادی دارد شجره نامه خانوادگی است که از رشد و بزرگتر شدن یک خانواده تهیه می شود و به نوعی داستان ان ها را بیان می کند. انتخاب موضوع کلآژ می تواند چالش بر انگیز باشد به خصوص اگر اثری سورئال را بخواهید خلق کنید.

کلاژ خانوادگی

یکی دیگر از مدل های محبوب این هنر کلاژ کتاب ها هستند شما می توانید با تکه کاغذ های چند کتاب و روزنامه و…. یک کتاب بسازی که هر صفحه اش یک کلاژ منحصر به فرد است. یکی از علل محوبیت این سبک هنری این است که شما می توانید تقریبا با هرچیزی یک اثر هنری خاص بسازید از مقوا گرفه تا کتاب و پارچه و لباس و…. تنها کافیست ان ها را در کنار هم قرار دهید به هم بچسبایند.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *