کاربرد رینگ لایت گوشی

کاربرد رینگ لایت گوشی

Rate this post

خوشبختانه در سال های اخیر با توجه به محبوبیت عکاسی در شبکه های اجتماعی و با کیفیت تر شدن دوربین گوشی های همراه تجهیزات مناسبی برای عکاسی با گوشی به بازار آمده است. برای مثال سازندگان رینگ لایت ها نمونه های کوچکترشان را برای موبایل درست کرده اند که در حال حاضر بسیار طرفدار داشته و کاربرد های زیادی دارند. در این مقاله قصد بررسی کاربرد رینگ لایت موبایل و نحوه نصب آن روی گوشی را داریم.

برای درک بهتر کاربرد رینگ لایت در سبک های مختلف عکاسی این مقاله از دی جی 24 را مطالعه کنید.

کاربرد رینگ لایت گوشی در عکاسی

90 درصد کاربرد های رینگ لایت هایی که مخصوص گوشی ساخته می شوند در عکاسی خلاصه می شود چرا که قدرت نوری آن ها به حدی است که آن ها را برای عکاسی در فواصل نزدیک مناسب می سازد. عمده استفاده از این رینگ لایت ها برای سلفی گرفتن و یا عکاسی پرتره با موبایل است.

کاربرد رینگ لایت گوشی در عکاسی

در عکاسی پرتره می توان به کمک این رینگ لایت ها بسیار حرفه ای تر کار کرد و عکسی زیبا تر را انداخت. دقت کنید که شما می توانید برای اینکار از رینگ لایت های استاندارد که هولدر گوشی دارند استفاده کنید و یا یک مدل کلیپسی را روی موبایل خود نصب کنید و با موبایل پرتره بیندازید باید بدانید که روش اول کار شما را حرفه ای تر جلوه می دهد و کیفیت نورپردازی بهتری خواهد داشت.

 سلفی گرفتن با رینگ لایت

سلفی گرفتن که بسیار محبوب است هم نیاز به ابزار نورپردازی مناسب دارد و رینگ لایت موبایل شما می تواند یکی از بهترین گزینه ها برای اینکار باشد. برای سلفی گرفتن با نور مناسب و کافی و رنگ جذاب نور می توانید یک حلقه نوری که روی گوشی قرار می گیرد را نصب کنید و از آن کمک گیرید. یکی از مزیت هایی که این نوع از رینگ لایت ها دارند قابلیت تنظیم نور و دمای آن است به گونه ای که از فاصله نزدیک سبب اذیت شدن چشم ها نمی شود و سوژه راحت می تواند به آن نگاه کند.

 سلفی گرفتن با رینگ لایت

برای سلفی گرفتن با رینگ لایت بهتر است نکاتی را رعایت کنید تا کیفیت و سطح عکاسی که می گیرید بهتر شود. مثلا همیشه به بکگراند خود توجه کنید و نور دمای رنگی نور را به گونه ای تنظیم کنید تا با سایر المان های موجود در کادر هماهنگ باشد و حسی که شما می خواهید انتقال دهید را القا کند برای مثال دمای رنگی بالا برای نشان دادن حس خوشحالی و سر زندگی مناسب است و دمای های سرد برای نشان دادن حس های سرد تر ایده ال هستند.

یکی از جذاب ترین اثرات استفاده از رینگ لایت موبایل ایجاد کچ لایت بسیار چشم گیر در چشمان شماست. کچ لایت در واقع بازتاب نور رینگ لایت در چشمان شماست و عکس را از یکنواختی خارج کرده و توجه بیننده را روی چشم ها بیشتر می کند چیزی که در پرتره گرافی بسیار مهم است.

سایر کاربرد های رینگ لایت گوشی

به غیر از سبک پرتره و سلفی انداختن شما می توانید از این رینگ لایت ها برای کار دیگر نیز استفاده کنید برای مثال اگر به سبک ماکرو و عکاسی از جزئیات علاقه دارید طبیعتا وجود نوری نرم که سایه ایجاد نمی کند می تواند سوژه شما را به شکلی حرفه ای نشان دهد پس اگر خواستید با دوربین موبایل خود از یک سوژه کوچک و از فاصله نزدیک عکاسی کنید حتما یک با رینگ لایت هم اینکار را امتحان کنید. از دیگر کاربرد های این دسته از رینگ لایت که معمولا حالت کلپیسی هم دارند می توان به امکان وصل شدنشان روی مانیتور لپ تاپ اشاره کرد که در این صورت اگر استریم می کنید و یا با وبکم ارتباط تصویری دارید می تواند نور خوبی را روی شما بیندازد.

برای فیلمبرداری از سوژه های مختلف اما از فاصله نزدیک هم می توانید از این ابزار ها بهره گیرید یکی از مزیت های مهمی که رینگ لایت گوشی دارد این است که به موبایل شما کمک می کند بهتر فوکوس خودکار انجام دهد خصوصا اگر نور کلی محیط کم باشد.

انتخاب رینگ لایت موبایل

طبیعتا برای استفاده از نهایت پتانسیل یک رینگ لایت گوشی باید بدانید که چه محصولی را خریداری می کنید. بهتر است همیشه مدل هایی را خریداری کنید که شاخص کیفیت نور بالایی دارند و نسبت به سایزی که دارند بتوانند نور خوبی را پخش کنند. قابلیت تنظیم کردن دما و شدت از طریق گوشی و یا دکمه هایی که شاید روی حلقه باشد هم می تواند به شما کنترل بهتری در کار بدهد.

انتخاب رینگ لایت موبایل

نکاتی که باید در هنگام خرید یک رینگ لایت گوشی به آن ها دقت کنید :

  • برند
  • باتری و عمر آن
  • کیفیت نور
  • تنظیم دمای رنگی نور
  • نحوه نصب شدن
  • محکم بودن بدنه
  • افکت های نوری

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *