کاربرد دوربین های عکاسی مختلف

کاربرد دوربین های عکاسی مختلف

3.8/5 - (6 امتیاز)

همه می دانیم که برای ثبت هر چه بهتر یک منظره و یا یک سوژه باید ابزار بهتری هم در اختیار داشت در عکاسی این موضوع که در شرایط و مکان های مختلف با تعویض لنز می توان به نتیجه بهتری دست یافت تنها موضوع مهم نیست بلکه خود دوربین هم در بسیار از موقع باید با توجه به شرایط شوتینگ انتخاب شود. مثلا بسیاری از افراد تنها برای کار های روزمره و معمولی یا ویدیو بلاگینگ احتیاج به یک دوربین دارند و سایر عکاسان خب طبیعتا به مدل های حرفه ای تری نیاز دارند. در این مطلب کاربرد دوربین های عکاسی مختلف را بررسی می کنیم و مشخص می کنیم که هر کدام برای چه دسته از عکاسان مناسب هستند.

انواع دوربین عکاسی و کاربرد آن ها

در ابتدا به دوربین های کامپکت اشاره می کنیم. این دوربین ها مشخصا با توجه به اسم دسته بندیشان سایز کوچک و وزن بسیار کمی دارند. مزیت های دوربین کامپکت می توان به قیمت پایین آن ها اشاره کرد. همچنین این دوربین ها نیازی به کیف های بزرگ برای حمل لنز و .. ندارند و بعضا در جیب هم جا می شوند. از آنجایی که این دسته بندی برای لنز های کوچک و سیک سات پس بهرتی سات وزن پایین و سایز را جزو مزیت ها در نظر نگرفت.

اما این دوربین ها به علت همین سایز کوچکشان خب قادر به ارائه بسیاری از امکانات خوب و کاربردی در عکاسی نیستند مثلا صدای بالای شارت به خاطر کوچک بودن سنسور و کیفیت عکس پایین تر و .. را می توان از معایب آن ها در نظر گرفت. این نوع محصولات توسط برند های معتبر مثل کانن و نیکون … تولد می شوند و برای ویدیو بلاگر ها و اشخاص معمولی و نوجوانان بسیار مناسب هستند.

دوربین های DSLR

نوع دیگر دوربین های DSLR هستند که در حال حاضر محبوب ترین در میان عکاسان حرفه ای بوده و کیفیت عکسی خارق العاده را دارند که این را مدیون سنسور های بزرگ خود هستند. می توان دوربین عکاسی DSLR را با لنز های مختلف امتحان کرد و تقریبا در هر شرایطی کارایی خود را به خاطر قابلیت تعویض لنز دارند. کیفیت فیلم برداری با این دوربین ها حتی در نسخه هایی که به زودی به بازار می آیند به 8K می رسد. ایراد هایی که به این دوربین ها وارد است بیشتر از نظر قیمتی بوده اما با توجه به کیفیت کار می توان از آن چشم پوشی کرد.

دوربین های بدون آیینه

در گروه بعدی دوربین های بدون آینه قرار دارند که آن ها هم قابلیت تعویض لنز دارند و به خاطر تغییرات و پیشرفتی که در سال های اخیر داشته اند بسیاری از افراد بر این باورند که در صورت ادامه روند از دوربین های دیجیتال SLR پیشی می گیرند. پایه این مدل دوربین عکاسی همان DSLR ها هستند اما بدون آینه برای انعکاس نور به سنسور.

مزیت هایی که نسخه های بدون آینه دارند سبک بودنشان و کوچک بودنشان است. کنترل پنل بسیار ساده ای دارند و می توان با تعویض لنز در محیط ها و رشته های مختلفی از هنر عکاسی اقدام کرد. کیفیت فیلم برداری هم بسیار بالا و تا 4K را به راحتی ساپورت می کنند. تنها معایبی که در این است که برای این دوربین ها به اندازه لازم لنز ساخته نمی شود و دیگر این که سرعت اتوفوکوس پایین تر است.

دوبین های عکاسی اکشن

حتما کلمه گوپرو را در ویوی های ورزشی و .. شنیده اید. دوربین های اکشن نوعی بسیار کوچک و کم وزن هستند که به استحکام بالایی دارند و خروجی با کیفیتی نیز داشته که در سال های اخیر بسیار محبوب شده اند. لوازم جانبی متنوع و زیادی دارند و تقریبا همه جا می توان آن ا را نصب کرد و با محافظ های ضد آب میتوان از ورزش هایی مثل موج سواری و… فیلم های با کیفیتی گرفت. تنها ایراداتی که بر آنها گرفته می شود ضعیف بودن تنظیمات دستی و فوکوس ثابت و محدودیت زوم و مناظر زیبای کوچ است. اما با همه این ها برای سوژه های متحرک در سبک در ورزش های مختلف بسیار ایده آل است.

یکی از جالب ترین دوربین هایی که می توانید پیدا کنید دوربین های 360 درجه هستند. این محصولات مخصوص ثبت عکس ها و فیلم های پاناروما هستند. در دو طرف سر این دوربین ها دو لنز چشم ماهی با زاویه 180 درجه به صورت پشت هم قرار دارند و جمعا زاویه دید 360 درجه را به سیستم می دهند. می توانید این مدل ها را در سطوح مختلف نصب کنید و به صورت زنده تصاویر را در دستگاه های مختلف تماشا کنید. اما متاسفانه رزولوشن کمی دارند و فوکسو ثابت سات و لرزش باعث مات شدن شدید تصویر می شود.

دوربین های فیلم برداری

آخرین دسته بندی به دوربین های مخصوص فیلمبرداری می رسد. اگرچه نقششان نسبت به سال های قبل بسیار کمتر شده است اما برای افرادی که به فیلمبرداری کلاسیک علاقه دارند و میخواهند در این زمینه از تنظیمات و امکاناتی حرفه ای بهره مند باشند بسیار خوب هستند. این محصولات لنز های ارزانی دارند و در ضمن کیفیت فیلم بسیار بالایی هم دارند اما فیلم هایگران قیمتی دارند و معمولا خظا های پارالکس در آن ها به راحتی رخ می دهد.

خرید دوربین عکاسی از دی جی ۲۴

دی جی 24 مرجع فروش انواع دوربین عکاسی از برند های مختلف با تهیه جدیدترین نمونه های ساخته شده از برند های معتبر دنیا این فرصت را برای همه عکاسان مبتدی و حرفه ای فراهم کرده است تا ابزار مخصوص خود را تهیه کنند.

برای تهیه و اطلاع از قیمت دوربین عکاسی می توانید به این وب سایت مراجعه کرده و سفارش خود را ثبت کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *