ژست گرفتن در عکاسی

ژست گرفتن در عکاسی

5/5 - (2 امتیاز)

درست است که کیفیت یک عکس حرفه ای بودن عکاس را نشان می دهد و عواملی مانند نورپردازی درست ترکیب بندی و انتخاب دوربین و لنز مناسب تاثیر مستقیمی روی کیفیت یک عکس دارند اما در عکاسی پرتره یا فشن که سوژه ما انسان است بخش دیگر و رو به روی دوربین سوژه قرار دارد که نحوه قرار گرفتن و پوز گرفتن و یا به اصطلاح ژست سوژه تاثیر مستقیمی در نظر کاربران در رابطه با عکس خواهد داشت. در ادامه این مقاله به شما کامل آموزش ژست گرفتن در عکاسی را خواهیم گفت تا از این پس بهتر و حرفه ای تر شات های خود را حتی با دوربین موبایل بیندازید.

آموزش کامل ژست گرفتن در عکاسی

پیش از اینکه به جلسه شوتینگ بروید نکاتی را باید رعایت کنید تا بهتر بتوانید جلوی دوربین پوز گرفته و مانند یک مدل حرفه ای کار کنید.

تمرین جلوی آینه 

جلوی یک آینه قدی بایستید و پوز های مختلف را امتحان کنید. اگر قرار است پرتره بگیرید بیشتر به چهره خود توجه کنید. در هر صورت آینه به شما کمک می کند ژست های مختلف را امتحان کنید و هر کدام که در آن بهتر به نظر می رسید را جلوی دوربین بگیرید.

تمرین جلوی آینه 

پیش از شوتینگ خود را آرام کنید.

عکاسی هنزی است که به خوبی می تواند حس و حال یک سوژه را به تصویر بکشد خصوصا اگر فوکوس روی صورت باشد. شما برای اینکه تاثیر مثتبی را در این زمینه بگذارید بهتر است چند ساعت پیش از کار خود را ریلکس کنید و بدون هیچ استرسی جلوی دوربین بروید. پیش از عکس گرفتن حتما چند نفس عمیق بکشید.

سعی کنید شب قبل به خوبی استراحت کنید چرا که در صورت خسته بودن بدن و ذهن کیفیت کار کم خواهد شد. خواب خود را کنترل کنید کم و یا زیاد خوابیدن چهره شما را در عکس می تواند خراب کند.

آموزش کامل ژست گرفتن در عکاسی

بهترین ژست های عکاسی مردانه

در این بخش بهترین ژست های مردانه عکاسی را به شما نشان خواهیم داد. هر عکس را با دقت بررسی کنید و به فاکتور های ترکیب بندی نورپردازی و سازگاری رنگ ها هم دقت کنید.

بهترین ژست های عکاسی مردانه

انتخاب لوکیشن و زاویه مناسب فوکوس و بوکه مناسب

ژست مردانه عکاسی

حس صورت ایده ال تضاد روشنایی و تاریکی فوکوس عالی

ژست عکاسی با ماشین مردانه

رنگ بندی جذاب حس صورت سوژه انتخاب فاصله کانونی مناسب و فوکوس عالی

ژست مردانه در طبیعت

ژست مردانه در خیابان

ژست عکس رسمی مردانه

نحوه ژست گرفتن در عکاسی به صورت حرفه ای

اگر اضافه وزن دارید بهتر است شکم خود با منقبض کنید یا با کمک گن های خاص آن را جمع کنید تا عکسی بی نقص را بیندازید. زاویه های صورت خود را امتحان کنید و بهترین رخ را پیدا کنید. معمولا عکس هایی که از زاویه چپ رفته می شوند بهتر جلوه می کنند. پیش از اینکه عکس های خود را ثبت کنید با صحنه به خوبی اشنا شوید و المان هایی که در قاب قرار می گیرند را بررسی کنید. برای مثال اگر در فصای باز عکاسی می کنید درختان پنجره ها سایه ها و…را در نظر بگیرید و با توجه به تاثیری که آن ها در عکس دارند پوز بگیرید.

نحوه ژست گرفتن در عکاسی به صورت حرفه ای

بهتر است در اکثر عکس های خود لبخند بزنید تا تاثیر مثبتی را روی ادراک بیننده بگذارید. مگر اینکه قرار باشد پیامی از خشم غم و یا احساسی غیر از شادابی را ارسال کنید. در کل لبخند زدن از آن جا که باعث درگیر شدن اکثر ماهیچه های صورت می شود تاثیر مثبتی خصوصا در عکس های پرتره خواهد داشت.

ژست چشم ها در عکس

تک تک اعضای صورت شما هم هستند و چشم ها نیز در بسیاری از مواقع در مرکز توجه واقع می شوند. چشم های خود را در زمان عکاسی باز کنید. نکاتی که در قبل گفتیم در بهتر به نظر رسیدن چشم ها تاثیر مثبت دارند خصوصا داشتن خواب کافی پیش از شوتینگ. در صورت قرمز بودن چشم ها و یا حالت غیر طبیعی می توان آن ها را با استفاده از فوتوشاپ ادیت کرد مگر اینکه بخواهید آن قرمزی را در تصویر نشان دهید.

ژست چشم ها در عکس

استفاده از عینک های دودی یا غیر دودی با استایل خاص گاها می تواند در جذاب تر کردن عکس ها به شما کمک کند. یکی از تکنیک های جذاب تر کردن عکس در سال های اخیر مد شده است و آن استفاده از رینگ لایت هاست که یک نور خاص را در چشم ها رفلکس می کنند و زیبایی خاصی را به تصویر می بخشند.

ژست گرفتن صورت در عکاسی

غیر از چشم ها ابرو ها بینی و سایر بخش های صورت شما باید حالت به خصوصی را داشته باشند.

برای از بین بردن غبغب می توانید یا زبان خود را به سقف دهان بچسبانید و یا صورتتان را کمی جلو ببرید. سعی کنید ابرو ها را با توجه به حالت و حسی که می خواهید القا کنید تنظیم کنید. بینی عضو مهمی در صورت شماست و توجه زیادی را به خودش جلب می کند. سعی کنید همیشه زاویه را به گونه تنظیم کنید که بینی شما کوچکتر به نظر برسد.

ژست گرفتن صورت در عکاسی

آموزش پوز گرفتن بدن در عکاسی

اگر ایستاده عکاسی می کنید حالت های مختلف را با بالاتنه خود امتحان کنید. برای مثال چرخاندن صورت از گردن به بالا می تواند کمی حالت خاص به عکس بدهد و یا در صورتی که عکس به صورت نیم و یا تمام قد گرفته می شود می توانید با چزخاندن بالا تنه خود تنوع به عکس ببخشید. یکی از مهم ترین و رایج ترین مشکلاتی که افراد در هنگام ژست گرفتن دارند عدم صاف ایستادن شانه ها و به اصطلاح قوز کردن است. سعی کنید با سرشانه های خود را کاملا صاف کنید ( در حد معمول ) تا در عکس با اعتماد به نفس بیشتری دیده شوید.

آموزش پوز گرفتن بدن در عکاسی

صاف نشستن نیز به همین صورت است اگر قرار است ژست خودرا روی یک صندلی بگیرید سعی کنید شانه های خود را صاف نگاه دارید. از پوز گرفتن های کلیشه ای دوری کنید مثلا سعی کنید به صورت مستقیم در برابر دوربین نایستید. اگر قرار است پاهایتان در تصویر بیوفتند آن ها را کمی خم کنید و حالت خاص اما راحتی به آن ها بدهید تا عکس از یکنواختی خارج شود.

ژست ایستاده در عکس

همانطور که گفته شد شانه های خود را در این حالت صاف نگاه دارید. در حالت ایستاده می توانید در قسمت های مختلف کادر دروبین بایستید و در هر قسمت زاویه و پوز خاصی را داشته باشید. از تقارن ایجاد کردن دوری کنید و دست و پا هایتان را متفاوت از یکدیگر قرار دهید. در عکس های تمام قد و ایستاده لباس های شما اهمیت بیشتری پیدا میکنند از سازگار بودن رنگ و سبک لباس های خود با یکدیگر مطمئن باشید. مدل موهایتان نیز باید به گونه ای باشد که با استایل کلی شما سازگار باشد.

از دست خالی بودن در اینگونه شات ها دوری کنید یک ساعت مچی و کیف دستی همیشه جذابیت بهتری نسبت به دست خالی بودن دارد پس سعی کنید دستان خود را مشغول کنید و یا چیزی را نگه دارید.

بهترین ژست های عکاسی زنانه و دخترانه

ژست عکاسی زنانه

ژست زنانه عکاسی در طبیعت

ژست دخترانه عکاسی با هودی

ژست عکاسی دخترانه نشسته

ژست نشسه زنانه

ژست زنونه و دخترونه عکاسی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *