نقاشی گرافیتی در عکاسی

استفاده از نقاشی های گرافیتی در عکاسی برای بهبود تصاویر

5/5 - (1 امتیاز)

قبل از اینکه نقاشی های گرافیتی در عکاسی و فیلمبرداری مورد توجه بسیاری از تصویربرداران و بینندگان قرار بگیرد، نوعی خرابکاری شناخته می شد که توسط بسیاری از افراد در سراسر جهان بر روی دیوار های مختلف انجام می گرفت.  خوشبختانه امروزه دیگر دیوارنگاری یا Graffiti Art بدین شکل خوانده نمی شود و بیشتر بینندگان از دیدن این نقاشی های پرمعنا بر روی دیوارها لذت می برند. برای بسیاری از عکاسان خیابانی، این نقاشی ها شیوه ی عکاسی را تغییر داده است و استفاده از گرافیتی آرت برای بهبود دادن عکس ها امروزه به یکی از بهترین ابزارهای عکاسان خیابان تبدیل شده است که می توان با استفاده از آنها عکس های خلاقانه تری را ثبت کرد.

چگونگی استفاده از نقاشی های گرافیتی برای بهبود دادن عکس ها

بهبود تصاویر با استفاده از Graffiti Art

با توجه به اینکه نقاشی های گرافیتی تشکیل شده از رنگ های متنوعی می باشند می توان گفت این سوژه ها به چشم هر کاربری زیبا به نظر می رسد و می توان با استفاده از آنها تصویر خود را دیدنی تر کنیم. دلیل های مختلفی برای این موضوع وجود دارد که برخی از آنها را برای شما ذکر می کنیم.

  • زمینه ی جالب برای پرتره را فراهم می کنند
  • به خودی خود یک موضوع مناسب برای عکاسی هستند
  • نگاهی مضحک و خاص را به تصاویر شما می دهند
  • شخصیت یک محله را برای کاربران به نمایش می گذارند

در ادامه به برخی از تکنیک ها برای عکسبرداری از این هنر های خیابانی می پردازیم تا با  استفاده از آنها چشم کاربر را بیشتر به تصویر خود جلب کنید.

تحقیق کنید

آموزش عکاسی گرافیتی آرت

بدیهی است که اولین قدمی که باید برای عکاسی از نقاشی های گرافیتی باید انجام دهید این است که بدانید در کجا می توانید بهترین این سوژه ها را یافت کنید. بهتر است دست به کار شوید و تحقیقات خود را شروع کنید تا نزدیکترین مکان به خودتان که دارای Graffiti Art می باشد را یافت کنید و به عکاسی از آنها بپردازید.

پس از اینکه محل مورد نظر را یافت کردید به تصاویر دیگر عکاسان در این زمینه توجه کنید و ببینید که از چه زاویه هایی شات های خود را انجام داده اند و عکس های مناسب را به خاطر داشته باشید. به یاد داشته باشید که این تصاویر میتوانند تغییر کنند و رنگ آمیزی آنها ممکن است هنگامی که شما به آن محل مراجعه می کنید با تصاویری که دیده اید تفاوت داشته باشد، پس بهتر است خود را برای این اتفاق نیز آماده کنید.

قبل از شروع عکاسی گرافیتی به آب و هوا توجه کنید

آب و هوای مناسب می تواند باعث افزایش هنر نقاشی های دیوارنگاری در عکاسی بشود، بنابراین باید روزی که قصد عکاسی از این سوژه ها را دارید به طور دقیقی از وضعیت آب و هوا نیز اطلاع داشته باشید. تصمیم بگیرید که تصویر خاص در هوای ابری، آفتابی و یا بارانی بهتر می شود و خود را برای آن زمان آماده کنید. این کار به شما اجازه می دهد تا جلوه های خاصی را برای عکس های خود تهیه کنید.

زمان مناسب برای عکاسی از طراحی های دیوارنگاری را انتخاب کنید

حتما زمان مناسب برای عکسبرداری را انتخاب کنید. عکسبرداری در زمان های مختلف از روز نتایج مختلفی را نیز برای شما به ارمغان می آورد. پس بهترین زمان را نسبت به نتیجه ای که می خواهید به دست آورید انتخاب کنید و در آن زمان عکاسی کنید. می توانید از ساعت طلایی و ساعت آبی برای عکاسی استفاده کنید.

برای مثال بسته به نیاز شما ممکن است نور خوبی برای عکاسی خود لازم داشته باشید، پس باید  عکاسی خود را در طول روز انجام دهید که نور طبیعی بیشتری وجود دارد. و یا در هنگام شب که تنها چراغ های خیابانی روشن هستند احتمالا نیاز دارید تا به همراه خود فلاش داشته باشید تا بتوانید نوردهی مناسبی برای تصویر فراهم کنید.

عناصر اضافی را در قالب گرافیتی آرت بگنجانید

استفاده از عناصر اضافه در عکاسی از دیوارنگاری

با اینکه وجود نقاشی های گرافیتی در عکاسی خود یک هنر است، اما گاهی اوقات برای رسیدن به نتیجه ای بهتر، می توانید عناصر اطراف را نیز در قالب های عکسی خود بگنجانید. هنگام عکاسی از این سوژه ها به دنبال عناصر مترادف و یا متضاد با آنها باشید تا بتوانند به خوبی موضوع عکس شما را به تصویر بکشند . استفاده از این تکنیک یک الزا نیست اما به خاطر داشته باشید که گاهی در عکاسی سناریوی خاصی وجود دارد که می توان با استفاده از عناصر اضافی در تصویر موضوع را کامل کرد.

موضوع عکس را به تصویر بکشید

Graffiti Art برای انتقال پیام و موضوعات

تقریبا تمامی هنر های Graffiti یک موضوع، پیام و یا ایده ای در پشت آنها وجود دارد، به همین دلیل به عنوان یک روش محبوب برای هنرمندان در حمایت از مردن برای بیان اعتراض (اغلب سیاسی) و اظهار نظر های اجتماعی به کار می رود. به عنوان یک عکاسی خیابانی شما می توانید ایده ی موجود در پشت تصویر را بفهمید و آن را در عکس های خود جای دهید.

از لنز واید برای عکاسی از نقاشی های گرافیتی استفاده کنید

استفاده از لنز واید برای عکاسی از گرافیتی آرت

هنر های گرافیتی در اندازه های مختلفی وجود دارند و برخی از آنها بزرگ هستند و برخی دیگر تمام سطح یک دیوار را پوشانده اند که اندازه ای چند ده متری را دارند. به همین دلیل بهتر است یک لنز واید داشته باشید که زاویه دید وسیعی را برای شما فراهم کند تا تصویر ها را در یک واحد قالب ضبط کنید. این لنز ها به نشان دادن مقیاس کمک می کنند و به کاربر این امکان را میدهد که ضمن حفظ جزئیات پیچیده نقاشی های دیوار را ارزیابی کنند.

بررسی و خرید لنز واید با قیمت مناسب در این بخش از وب سایت دی جی 24.

مردم را در قالب خود جای دهید

نقاشی های گرافیتی در عکاسی

حتی اگر قصد نمایش آثار هنری را به عنوان سوژه ی اصلی تصویر خود دارید، فراموش نکنید که افراد را در مجموعه عکس های خود اضافه کنید. از این گذشته سوژه های انسانی موجود در تصویر واقع گرایی و شخصیت را به عکس های خیابانی اضافه می کنند. این کار علاوه بر اینکه به شما در انتقال پیام کمک زیادی می کند، می تواند حس مقیاس و علاقه را به قاب اضافه کند. علاوه بر این تصاویری که در آنها مردم وجود دارند بیشتر قابل مقایسه کردن است و به بیننده این امکان می دهد تا با تصویر یک ارتباط عمیق تر را داشته باشد

عکاسی HDR از نقاشی های گرافیتی

نقاشی های گرافیتی در عکاسی به صورت HDR

تکنیک HDR برای تصویربرداری از نقاشی های گرافیتی بسیار مناسب است زیرا باعث افزایش سایه ها و بافت ها در تصویر می شود و به شما کمک می کند تا جزییات بیشتری را که ممکن است در غیر این صورت قابل مشاهده نباشند در عکس های خود بگنجانید. در کل می توانید با استفاده از این روش تصاویر جدیدی را نیز خلق کنید که شاید تا به حال هیچ عکاسی این کار را نکرده است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *