مقایسه ی گیمبال osmo mobile 3 و osmo mobile 2

مقایسه ی گیمبال Osmo Mobile 3 و Osmo Mobile2

Rate this post

در این مقاله قصد مقایسه ی گیمبال Osmo Mobile 3 و Osmo Mobile 2 برای علاقهمندان به گیمبال را داریم .گیمبال Osmo Mobile 3 و Osmo Mobile2 ،اکنون در بازار برای خرید موجود هستند .شاید برای شما هم پیش آمده باشد که به دنبال تفاوت میان سری ۲ و ۳ این محصول باشید . امروزه با پیشرفت در عرصه ی تلفن های همراه کاربرد این دستگاه ها در فیلم برداری و عکس برداری نیز بیش از پیش احساس می شود .

osmo mobile 2

شبکه های مجازی هم یکی از جاهایی است که این عکس ها وفیلم ها کاربرد زیادی در آن دارند.یکی از کاربردی ترین ابزار برای فیلم برداری با تلفن همراه می تواند دستگاه های Osmo Mobile باشد.تکنیک تایم لپس یکی از تکنیک هاییست که میتوان با آن ویدیو های زیبایی را ثبت کرد . در این تکنیک شما می توانید فیلم هایی که گرفت اید را  با سرعت بالا تری پخش کنید که مدت زمان آن نیز کمتر شود. 

شاید به چشم شما خورده باشد که از غروب افتاب فیلمی ۱ دقیقه ای و حتی کمتر را در تهیه کرده اند ٬ اما همه ما می دانیم که غروب آفتاب حدود نیم ساعت زمان میبرد .این دقیقا همان تکنیک تایم لپس هست.البته برای این کار شما لازم به پایه برای  از بین بردن لرزش ها هستید که دی جی آی اوسمو موبایل ۲ و اسمو موبایل ۳ ٬ می توانند در این گونه تکنیک ها(slow-motion و hyperlaps) به شما کمک فراوانی بکنند.

osmo mobile 3

گیمبال های دستی اوسمو در حقیقت لرزشگیر های دستی هستند که به افرادی که به گرفتن فیلم با تلفن همراه علاقه مند هستند کمک زیادی می کند .

اسمو مویابل 3 را در اینجا خریداری کنید

مقایسه ی طراحی گیمبال Osmo Mobile 3 و Osmo Mobile2

گیمبال Osmo Mobile 3 و Osmo Mobile2 تقریبا از تمامی مدل های گوشی های موجود در بازار پشتیبانی می کنند.اولین تغییری که به چشم میخورد تغییر ظاهری نسل سوم نسبت به نسل دوم است که میتوان این دو نسل را از هم جدا کرد . اوسمو موبایل 3 قابلیت تا شدن دارد و به راحتی می توان در کیف قرار داد که میتوان مزیت خوبی محسوب شود .

سری سوم گیمبال Osmo با وزنی حدود ۸۰ گرم کمتر از سری دوم خود دارد . وزن  اوسمو موبایل 3 حدود ۴۰۵ گرم است و وزناوسمو موبایل 2 حدود ۴۸۵ گرم است .که این هم یک بهبود نسبت به سری دوم به حساب می آید . 

مقایسه ی طراحی osmo mobile 2 و osmo mobile 3 

از نظر ابعاد گیمبال Osmo Mobile 3 و Osmo ، اوسمو موبایل 2 از ابعاد 295 در 113 در 72 میلی متری بهره می گیرد ، اما اسمو موبایل 3 ابعاد 285 در 125 در 103 میلیمتر را برای خود ثبت کرده است . همان طور که گفته شد اوسمو موبایل 3 قابلیت تا شدن را دارد و همین باعث می شود در حالت تا شده ابعاد آن به 157 در 130 در 46 میلی متر برسد .با توجه به اینکه اوسمو موبایل 3 وزن کمتری دارد می توان گفت حمل کردن و کار کردن با آن به مقدار زیادی آسانتر شده است که این نکته ی مهمی است.

در طراحی Osmo Mobile 2 یک مانع باعث می شود به راحتی نتوایند از درگاه های تلفن همراه به خوبی استفاده کنید اما این مشکل به لطف طراحی بهتر سری سوم این گیمبال برطرف شده است که به راحتی می توان از درگاه های شارژ سوکت صدا و .. استفاده کرد .

باتری گیمبال Osmo Mobile 3 و Osmo Mobile2

از نظر باتری Osmo Mobile 3 طبق گفته های شرکت تولید کننده (دی جی آی )با یک بار شارژ ، به طور مداوم می توان 15 ساعت از آن استفاده کرد .در سری دوم Osmo هم شرایط به همین صورت است و می توان با یک بار شارژ 15 ساعت استفاده ی مداوم داشت .می توان گفت از نظر دوام باتری این دو گیمبال تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند . 

خرید اسمو موبایل 2 از دی جی 24

در مورد زمان شارژ شدن نیز اوسمو موبایل 2 در زمانی نزدیک به 2 ساعت به طور کامل شارژ می شود که این زمان در اوسمو موبایل 3 به 2.5 ساعت میرسد که می توان گفت یکی از نقاط ضعف سری جدید است .

باتری osmo mobile 3 نسبت به osmo mobile 2

یکی از تفاوت هایی که بین این دو وجود در قسمت باتری وجود دارد این است که از Osmo Mobile 3  می توان به عنوان یک پاور بانک استفاده کرد و دستگاه هایی مثل تلفن همراه را در مواقع ضروری شارژ کرد ، که این در مدل قدیمی تر آن وجود ندارد. 

سخت افزار اوسمو موبایل 3 و اوسمو موبایل 2

از نظر سخت افزاری ، می توان گفت اوسمو موبایل 3 پیشرفت خوبی داشته و از مدل اوسمو موبایل 2 قوی تر است.هر دو مدل این گیمبال ها دارای قابلیت هایی مثل پانوراما ، هایپرلپس ، موشن لپس ، تایم لپس و اسلوموشن هستند اما عملکرد این قابلیت ها در سری سوم بهبود قابل توجهی داشته . 

اوسمو موبایل 3 در حالت اسلوموشن می تواند فیلم های با رزولوشن 1080p را با نرخ 240 فریم بر ثانیه ثبت کند ، اما در مدل قدیمی تر با این فیلم ها با رزولوشن 1080p و نرخ 120 فریم بر ثانیه ثبت می شود . در قابلیت تایم لپس هم گیمبال سه محوره ی اوسمو موبایل 3 به علت داشتن تثبیت کننده ی الکترونیکی تصویر می تواند فیلم های شفاف و صاف تری را تهیه کند .

سخت افزار اوسمو موبایل 3 و اوسمو موبایل 2

تغییرات گیمبال Osmo Mobile 3 نسبت به Osmo Mobile 2

البته اوسمو موبایل 3 قابلیت های بیشتری مثل حالت sport را نیز دارد که هنگام فیلم برداری از صحنه های پر سرعت ، باعث افزایش سرعت و بازدهی گیمبال می شود .کنترل حرکتی یکی دیگر از قابلیت های جدید Osmo Mobile 3 است که به شما این امکان را می دهد که بدون لمس کردن دکمه ها به تصویر برداری بپردازید .مثلا برای عکس های سلفی کافی است تا این حالت را فعال کنید ، زمانی که برای گرفتن عکس آماده بودید می توانید کف دست خود را به دوربین نشان دهید و پس از شمارش معکوس عکس شما ثبت می شود .

در اوسمو موبایل 3 می توان از DJI mimo نیز استفاده کرد که کار شما را برای تهیه و ویرایش عکس و فیلم ها و همچنین اشتراک گذاری آنها کمک بسیار زیادی به شما بکند و کار شما را آسان کند .

اوسمو موبایل 3 از بلوتوث نسخه ی 5.0 استفاده می کند که باعث می شود سرعت انتقال فایل در این نسخه افزایش داشته باشد ، در اوسمو موبایل 2 ، از بلوتوث با نسخه ی 4.0 استفاده  می کند که نسبت به نسخه ی جدید از سرعت پایین تری بهره می گیرد.

دی جی 24 نمایندگی رسمی شرکت دی جی آی در ایران

یکی دیگر از تغییرات نحوه ی چیدمان دکمه ها بر روی بدنه ی OM3 است که طبق گفته ی DJI بهبود زیادی داشته و هم اکنون کار کردن با یک دست با آن خیلی راحت شده است .

قیمت گیمبال Osmo Mobile 3 و Osmo Mobile2

قیمت اومو موبایل 3 حدود 119 دلار و اوسمو موبایل 2 ، حدود 108 دلار است که با توجه به پیشرفت هایی که اوسمو موبایل 3 داشته ، و تفاوت قیمت ناچیز میان این دو مدل بهتر است که مدل جدید را تهیه کنید که امکانات بهتری در اختیار شما بگذار.

مشخصات فنی DJI Osmo Mobile 2

  • وزن : 485 گرم 
  • ابعاد : 72*113*295 میلی متر
  • رنگ : مشکی 

مشخصات DJI Osmo Mobile 3

  • وزن : 405 
  • ابعاد : 103*125*285
  • رنگ : طوسی 
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *