لنز مناسب عکاسی صنعتی

لنز مناسب عکاسی صنعتی

5/5 - (9 امتیاز)

عکاسی صنعتی به نوع خاصی از عکاسی کاملا حرفه ای گفته می شود که در آن عکاس به صورت علمی و با مهارت ویژه ای از سوژه عکس برداری کرده و از عکس های گرفته شده در طراحی کاتالوگ، بروشور و… استفاده می شود. عکاسی صنعتی نیز مانند سایر شاخه های عکاسی حرفه ای با تنظیم نور، زاویه و ذوق هنری عکاس رابطه نزدیک و مستقیمی دارد. در این مقاله قصد داریم تا چندین لنز مناسب عکاسی صنعتی را به شما معرفی کنیم.

اگر بخواهیم که بهترین لنز را برای عکاسی صنعتی انتخاب کنیم مسلما کار بسیار سختی پیش روی خواهیم داشت به همین دلیل در این مقاله ابتدا این موضوع را بررسی می کنیم که عکاس تبلیغاتی از لنز عکاسی چه انتظاری دارد و کدام لنز ها می توانند این انتظارات را برآورده کنند. برای اینکه متوجه شویم به چه لنزی احتیاج داریم لازم است تا برخی از موارد را مانند اندازه شی ، تنظیمات نور ، محل قرار گیری دوربین و… را مد نظر قرار دهیم تا بتوانیم لنز مورد نظر خود را پیدا کنیم.

اگر این موارد را در نظر بگیرید متوجه خواهید شد که اکثر لنز های موجود می توانند عکاسی خوبی از اجسام بدون جان انجام دهند چرا که عکاسی از اجسام بدون جان معمولا در دیافراگم بالا انجام می شود و هم چنین نیازی به سیستم های فوکوس پیشرفته نیز نمی باشد و با توجه به اینکه اغلب هم از روی سه پایه عکاسی انجام می پذیرد عملا متوجه خواهید شد که با لنز خود می توانید عکس های با کیفیت تهیه کنید. در واقع دو نکته اصلی در مورد عکاسی از اجسام بی جان وجود دارد که عکاس از لنز انتظار دارد یک اینکه در محدوده f8-f11 شارپ باشد و دوم برای طول کانونی شی مناسب باشد .

راهنمای خرید لنز مناسب عکاسی صنعتی

نیاز کاری در عکاسی مسئله ی بسیار مهمی است گاهی اوقات در یک روز از شما خواسته می شود تا به عنوان مثال از چندین مدل لباس از زاویه های مختلف عکس بگیرید . در چنین شرایطی برای جلوگیری از هدر رفت وقت به یک لنز زوم احتیاج دارید که مجبور نشوید سه پایه را زیاد تکان دهید . در چنین شرایطی لنز های زیر را به شما پیشنهاد می کنیم

اگر به سبک طبیعت و حیات وحش علاقه دارید پیشنهاد میکنیم لیست بهترین لنز ها برای عکاسی طبیعت را در این بخش مشاهده کنید.

لنز سیگما 24-105mm f/4 DG OS HSM Art که با فاصله کانونی خود و المنت های پیشرفته اش ار محبوب ترین نمونه های سیگما بوده و عملکردی فوق العاده از خود در این سبک به خصوص و پیچیده عکاسی نشان داده است.

لنز سیگما 24-105mm f/4 DG OS HSM Art

لنز کانن EF 24-105mm f/4L IS که مانند نمونه قبلی بوده و در صورتی که طرفدار این بنرد هستید می توانید این نمونه را تهیه کنید. هم این مدل و هم مدل قبلی در نور کم نیز می تواندد به خوبی تصاویری با کیفیت بگیرند.

لنز دوربین مناسب عکاسی صنعتی

لنز نیکون AF-S NIKKOR 24-120mm f/4G ED VR که از رینج واید تا تله را پشتیبانی می کند نیز انتخابی هوشمندانه منی تواند تلقی شود. تکنولوژی پیشرفته ا یکه نیکون در آن به کار برده است تصاویری شارپ و شفاف را خلق می کند.

لنز نیکون AF-S NIKKOR 24-120mm f4G ED VR عکاسی صنعتی

بهترین لنز های ماکرو در عکاسی صنعتی

لنز های ماکرو به لنز هایی گفته می شوند که خصوصیات سایر لنز ها را داشته و علاوه بر آن قابلیت عکاسی از نمای کلوز آپ را نیز از اجسام دارا هستند . عکاسی ماکرو به عنوان مثال در جواهرات در فاصله ای حدود 30 سانتی متر انجام می شود. نکته مثبتی که در مورد لنز های ماکرو بدون در نظر گرفتن هزینه های آن وجود دارد این نکته است که شارپنس همه آنها عالی می باشد.

  • Tamron SP 90mm f/2.8 Di Macro 1:1 VC USD
  • Canon EF 100mm f/2.8L Macro IS USM
  • Nikon AF-S VR Micro-NIKKOR 105mm f/2.8G IF-ED
  • Sigma 180mm f/2.8 APO Macro EX DG OS HSM
  • Nikon AF Micro-NIKKOR 200mm f/4D IF-ED
  • Canon EF 180mm f/3.5L Macro USM

اگر قصد خرید تنها یک لنز را دارید توصیه ما به شما این است که یک لنز ماکرو در محدوده کانونی 100 میلی متر تهیه کنید چرا که ارزش بسیار بالایی دارد و محدوده کاربرد آنها نیز وسیع است .

بهترین لنز های ماکرو در عکاسی صنعتی

لنز تیلت شیفت برای عکاسی صنعتی

لنز تیلت شیفت یا شیب متغیر به لنز هایی گفته می شود که با ساختار فیزیکی خاصی که دارا هستند می توانند صفحه کانونی عکس را تغییر داده و در نهایت پرسپکتیو را تغییر دهند و یا به عبارت دیگر اصلاح کنند. این لنز عمدتا در عکاسان معماری استفاده می شود و از جمله لنز های مشهور در عکاسی صنعتی به شمار می روند .

لنز تیلت شیفت برای عکاسی صنعتی

در پایان و به عنوان نتیجه گیری باید گفت که این نکته را همواره مد نظر قرار داشته باشید که قدرت اصلی یک عکس ناشی از خلاقیت عکاس می باشد و گاهی اوقات با لنز های معمولی نیز می توان عکس های بسیار خوبی تهیه کرد . بنابراین با توجه به دلایل ذکر شده در ابتدا مطلب اگر قصد عکاسی صنعتی دارید نیازی نیست که فکر خود را خیلی مشغول لنز کنید و با خرید یک لنز متناسب با کار خود می توانید بدون هیچ دغدغه ای شروع به عکاسی حرفه ای کرده و خلاقیت خود را به نمایش بگذارید .

بهترین لنز کانن عکاسی صنعتی

در کنار ند مدل از لنز هایی که در بخش های قبلی به ان ها اشاره کرده ایم محصولاتی که در لیست زیر هستند نیز از جمله بهترین لنز های کانن مناسب برای عکاسی صنعتی هستند.

  1. Canon EF 50mm f/1.8 STM Lens
  2.  EF-S 24mm f/2.8 STM Lens
  3. EF 24-70mm f/2.8L II USM
  4. Canon EF 50mm f/1.4 USM
  5. EF 100mm f/2.8L IS USM
  6. Canon EF-S 55-250mm
  7. EF 85mm f/1.8 USM

بهترین لنز کانن عکاسی صنعتی

از لنز های جدید RF هم که برای دوربین های بدون اینه نسل جدید کمپانی کنون ساخته شده اند می توان موارد زیر را انتخاب کرد. قیمت لنز های Canon را در اینجا بررسی کنید

  • RF 50mm F1.2L USM
  • RF 15-35mm f/2.8L IS USM
  • Canon RF 24-70mm f/2.8L IS USM
  • Canon RF 24-240mm f/4-6.3 IS USM

بهترین لنز نیکون برای عکاسی صنعتی

در ادامه این بخش لیست مناسب ترین لنز های برند نیکون برای دوربین های فول فریم و کراپ سنسور را که در سبک صنعتی می توانند نیاز های حرفه ای عکاسی را بر طرف سازند عنوان خواهیم کرد.

  • Nikon PC Nikkor 19mm f/4E ED
  • AF-S NIKKOR 24-70mm f/2.8E ED VR
  • NIKKOR Z 50mm f/1.2 S
  • AF-S Micro NIKKOR 60mm f/2.8G ED
  • AF-S NIKKOR 85mm f/1.4G
  • AF-S DX 16-80mm f/2.8-4E ED V
  • Nikon Z 20mm f/1.8 S
  •  NIKKOR Z 14-30mm f/4 S

بهترین لنز کانن عکاسی صنعتی

شاید یکی از ایده ال ترین مدل های حاضر در این لیست 24-70 میلیمتری نیکون باشد که هم دیافراگم نسبتا خوبی داشته و هم به شما بازه ای رایج برای زوم را می دهد دیگر قابلیت های ان نظیر لرزشگیر سبب بهتر شدن کیفیت عکس و افزایش شارپنس خواهد شد فاکتوری که در سبک عکاسی صنعتی بسیار حائز اهمیت است. فروش آنلاین لنز نیکون با بهترین قیمت در این بخش از دی جی 24

لنز سونی مناسب سبک صنعتی

از آن جا که بدون آینه های سونی در سال های اخیر بسیار محبوب شده اند و عکاسان حرفه ای در هر سبکی می توانند از این محصولات استفاده کنند تصمیم گرفتیم تا در این مقاله دی جی 24 لیستی از لنز های سونی مناسب عکاسی صنعتی را هم اضافه کنیم.

  • Sony FE 12-24mm f/2.8 GM
  • SAM 28-75mm f / 2.8 Son
  • sony DT 16-50mm f / 2.8 SSM
  •  DT 55-300mm f / 4.5-5.6 SAM
  • sony E 18-135mm f/3.5-5.6 OSS
  • FE 24-105mm f/4 G OSS SONY
  • لنز سونی FE 24-70mm f/2.8 GM

لنز سونی مناسب سبک صنعتی

خرید لنز عکاسی سونی + گارانتی معتبر با ارسال رایگان به کل شهر های کشور جهت دریافت مشاوره رایگان می توانید با شماره های درج شده در وب سایت تماس حاصل فرمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *