عکاسی از چشم

عکاسی از چشم

4.5/5 - (13 امتیاز)

تجهیزات عکاسی از چشم انسان و حیوان

همانطور که اشاره کردیم اگر قصد دارید به صورت حرفه ای عکاسی کنید بهتر از دوربین های دی اس ال آر و یا بدون آینه های جدید مانند محصولات شرکت سونی با لنز های ماکرو استفاده کنید

تجهیزات عکاسی از چشم انسان و حیوان

برخی از لنز های مناسب که می توانید در بخش فروشگاه دی جی 24 خریداری کنید عبارتند از :

  • EF-S 35mm f/2.8 Macro IS STM
  •  AF-S Micro NIKKOR 60mm f/2.8G ED
  •  17-70mm F2.8-4 DC MACRO OS HSM
  • FE 50mm f/2.8 Macro

اگر به هر دلیلی امکان استفاده از لنز های ماکرو را ندارید هم می توانید به کمک تکنیک هایی که در ادامه خواهیم گفت با دوربین موبایل خود عکس های قابل قبولی بگیرید و یا می توانید به کمک اکستنشن تیوب و یا حلقه های معکوس کننده و ماکرو بلو ( Macro – bellow ) به خوبی از سوژه مورد نظر عکس خوبی را تهیه کنید.

در واقع استفاده از حلقه های معکوس کننده یکی از بهترین راه ها برای تبدیل یک لنز نرمال به ماکرو است. تنها ایرادی که به این روش وارد است از بین رفتن قابلیت فوکوس خودکار لنز شماست.

نوردهی مناسب برای عکسبرداری از چشم 

اگر در روز عکاسی از سوژه را انجام میدهید احتمال اینکه به فلاش برای نوردهی نیاز داشته باشید خیلی کم است . می توانید برای اینکه سوژه ی مورد نظر نور بهتری را بگیرد آن را نزدیک به پنجره بنشانید . اگر هم نیاز به فلاش در شرایط نوری کم  داشتید از یک فلاش اکسترنال که دارای یک سافت باکس باشد استفاده کنید . 

نوردهی مناسب برای عکسبرداری از چشم 

آراستن چشم 

آرایش کردن چشم می تواند فرم چشم را به خوبی در دوربین ثبت کند . حتی زمانی که سوژه ی چشم شما آقا باشد با کمی میکاپ می توانید شکل چشم را ب خوبی در عکس ثبت کنید و تصاویر بهتری داشته باشید .

آراستن چشم 

بازتاب در عکاسی از چشم

این روش می تواند یکی از زیبا ترین عکس های شما را بسازد ، شما می توانید از بازتاب منظره یا تصویر یک فرد در چشم سوژه استفاده کنید که هر یک از آنها می تواند به نحوی زیبایی خود را داشته باشد . درقت داشته باشید برای اینکه بتوانید بازتاب خوبی در چشم داشته باشید باید شی نسبتا نور زیادی داشته باشد تا تصویر آن در چشم قرار گیرد ، برای این کار بهتر است زاویه ی مناسب را برای تصویر برداری پیدا کنید . برای دقیق تر شدن عکس می توانید از سه پایه ی عکاسی استفاده کنید که کارتان راحت تر شود .

استفاده از بازتاب تصاویر در چشم 

قبل از عکاسی از چشم تست کنید

برای اینکه بهترین زاویه را برای عکاسی از چشم انسان  پیدا کنید سعی کنید چند زاویه را برای عکاسی امتحان کنید، تا بهترین قسمت که هم بازتاب تصویر در آن خوب باشد و هم میزان نور مورد نظر قابل قبول باشد را بعد از مدتی به دست آورید . همچنین با گرفتن تصاویر از زوایای مختلف می توانید رنگ های مختلفی در  چشم به دست آورید که این می تواند عکس شما را چندین برابر زیباتر جلوه دهد .

عکاسی از چشم با آینه

اگر نمایشگر دوربین شما قابلیت تنظیم در زاویه های مختلف را نداشته باشد ،  برای اینکه از چشم خودتان عکاسی کنید با کمی مشکل روبرو خواهید بود . اما میتوانید برای حل این مشکل از یک آینه در پشت دوربین استفاده کنید . اگر هم با گوشی در حال عکاسی از چشم خودتان هستید به هیچ عنوان از دوربین سلفی برای اینکار استفاده نکنید . دوربین سلفی کیفیت خوبی برای گرفتن تصویر با جزییات بالا را ندارد و امکان اینکه تصویر مورد نظر مطلوب نباشد زیاد است .

از چشم خودتان با کمک آینه عکاسی کنید 

ثابت نگه داشتن دوربین در عکاسی از چشم انسان 

برای عکاسی از چشم لازم است که دوربین را ثابت نگه دارید که عکس شما تار نشود . در عکس های ماکرو که مناسب عکاسی از چشم می باشد با کوچکترین حرکت دوربین عکس ها تار می شوند ، می توانید برای جلوگیری از این منظور از سه پایه ی عکاسی استفاده کنید . اگر از شاتر هم برای شات کردن استفاده کنید می توانید اطمینان داشته باشید که دیگر خطری عکس شما را تهدید نمیکند . ترفند های عکاسی ماکرو را در اینجا بخوانید. 

عکاسی از چشم با موبایل 

در صورتی که شما یک عکاس حرفه ای نیستید و می خواهید از چشم خود با تلفن همراه عکاسی کنید ، می توانید تلفن همراه را بر روی حالت ماکرو قرار دهید این حالت برای تصویر برداری از سوژه  های نسبتا کوچک مانند چشم می تواند گزینه ی مناسبی باشد . به طور معمول در عکاسی ماکرو با گوشی سرعت شاتر نسبتا پایین است و بهتر است برای تا تلفن را با ابزاری ثابت نگه دارید تا بتوانید به خوبی تصویر چشمتان را ثبت کنید .در کل نباید از دوربین گوشی خود انتظار زیادی داشته باشد و به عکس های گرفته شده قناعت کنید.

عکاسی از چشم با موبایل 

می توانید یک لنز کلیپسی ماکرو نیز فراهم کنید تا از قابلیت های یک لنز حرفه ای برای این کار بهره مند شوید قیمت این لنز ها ارزان بوده و بهتر از لنز خود دوربین موبایل در ماکرو کار می کنند. از دیگر ابزار هایی که می توانید برای بهتر شدن کیفیت عکستان استفاده کنید می توان به انواع رینگ لایت برای نورپردازی ملایم به سوژه اشاره کرد.

در این قسمت از وب سایت می توانید اقدام به خرید آنلاین رینگ لایت های مختلف مبتدی تا حرفه ای با قیمت مناسب ساخت انواع برند های معتبر کنید.

تنظیم دیافراگم برای عکاسی از چشم حیوان و انسان

برای گرفتن عکس از چشم باید با دیافراگم کوچک عکسبرداری کنید . اگر با دیافراگم بزرگ از چشم عکسبرداری کنید هر مقدار هم که به سوژه نزدیک شوید باز هم عکس شما تقریبا تار خواهد بود . بهترین میزان دیافراگم برای عکس برداری از چشم که یک سوژه ی کوچک به حساب می آید مقداری نزدیک به f13 می تواند مناسب باشد .

همه چیز درباره دیافراگم را در اینجا مطالعه کنید.

تنظیم دیافراگم 

تنظیم  مقدار ISO  

مقدار ایزو رابطه ی مستقیم با میزان نویز موجود در تصویر را دارد . اگر می خواهید تصاویری با کیفیت بالا و نویز کمتری داشته باشید باید مقدار ایزو را به طور دقیقی تنظیم کنید . عددی بین 100 تا 800 میتواند مقدار مناسبی برای ایزو در عکسبرداری از چشم برای شما باشد. اگر نور محیطی که در آن عکس برداری می کنید  دارای نور مناسبی است می توانید از مقدار نزدیک به 100 استفاده کنید ، و اگر میزان نور در محیط تصویربرداری مناسب نیست میتوانید از مقداری نزدیک به 800 استفاده کنید .

تنظیم ISO 

حذف قرمزی چشم در عکس

اگر از فلاش داخلی برای عکسبرداری استفاده کرده اید ،احتمال اینکه عکس چشم شما دارای مقادیری قرمزی باشد زیاد است . برای رفع قرمزی می توانید از ابزار های ویرایش عکس که برای این کار وجود دارند  استفاده کنید . یکی از بهترین این ابزارها Red Eye Tool است که در نرم افزار فتوشاپ وجود دارد و می توانید از آن کمک بگیرید .

حذف قرمزی چشم در عکس

تمیز کردن چشم 

برای اینکه بیشتر تمرکز بیننده روی قسمت رنگی چشم باشد می توانید قسمت سفیدی چشم را کاملا تمیز کنید ، تا نگاه بیننده بر روی قسمت اصلی عکس جایی که انعکاس ها و جزییات بیشتری در آن وجود دارد به آن قسمت برود .

در آخر اگر می خواهید یک تصویر بی نقص داشته باشد بهتر می توانید با ابزار های فتوشاپ تغییراتی در غلظت رنگ چشم یا حتی تغییر در رنگ چشم ایجاد کنید . حتی برای خیره کردن بیننده می توانید قسمت اصلی عکس را با ابزار Dodge ، کمی براق تر بکنید.

سایر نکات مهم در عکاسی از چشم

  • جهت نگاه کردم سوژه را تنظیم کنید ( می تواند مستقم به دوربین نگاه کند و یا جهت دار باشد )
  • اضافه کردن جلوه های مختلف در نرم افزار هایی مانند فتوشاپ
  • تغییر رنگ چشم در فتوشاپ
  • توصیه می شود در صورت نیاز درخشندگی را در فتوشاپ افزایش دهید
  • به پوست اطراف چشم نیز دقت کنید تا در صورت نیاز آن نواحی را نیز ویرایش کنید.
  • از بهترین گوشی هایی که می توانند در این سبک به شما کمک کنند می توان به  : Samsung Galaxy A51 – Xiaomi Mi 9T Lite – Redmi Note 9 Pro – Samsung Galaxy S10e – iPhone SE (2020)

سایر نکات مهم در عکاسی از چشم

1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *