عکاسی از لباس

عکاسی از لباس

3.5/5 - (2 امتیاز)

عکاسی کردن از سوژه های مختلف برای هدف های مختلفی انجام می شود عکاسان حرفه ای اما برای این عکاسی می کنندکه از این کار در آمدی داشته باشند و یکی از سبک هایی که می توانند هنر خود را در آن جا تبدیل به پول کنند عکاسی از لباس هاست که یک زیر شاخه بزرگ در عکاسی تبلیغاتی و صنعتی به شمار می رود.

در این مقاله دی جی 24 می خواهیم به صورت کامل به این مسئله بپردازیم و تمام تکنیک ها را عنوان کنیم و در کنار آن تجهیزاتی که می توانید برای بهتر کار کردن در این سبک استفاده کنید را به شما معزفی کنیم. شما می توانید ای سبک خاص را هم در استودیو و هم در خانه خودتان دنبال کنید. در ضمن بهتر است عنوان کنیم که بیشتر فروشندگان لباس آنلاین هستند که باید از لباس های خود بهترین عکس ها را تهیه کنند تا در نهایت مخاطب خود را تحت تاثیر قرار داده و فروش را بیشتر کنند.

آموزش عکاسی از لباس

در اولین قدم شما باید تعیین کنید که چطور می خواهید لباس را در یک قاب نشان دهید. یعنی اینکه محصول چطور به مخاطب تشان داده شود و چه تاثیری در وی بگذارد. دو روش رایج هستند که عکاسان حرفه ای برای نشان دادن لباس ها به بیننده استفاده می کنند. اولین روش مانکن نامرئی نام دارد. دقت کنید که حس واقعی داشتن و القای این حس به بیننده تاثیر بسیار بهتری داشته و روی فروش تاثیر دارد. در این تکنیک خاص شما می توانید برای تصویر سازی بهتر در قوه تخیل بیننده استفاده کنید. در ابتدا شما نیاز به یک مانکن ( بالا تنه یا پایین تنه و یا تمام تنه ) دارید. یک پس زمینه سفید بهترین تاثیر را در فرایند ادیت خواهد داشت و کار را راحت تر می کند.

با تکنیک های عکاسی از محصول در این بخش دی جی 24 آشنا شوید.

پس از عکس گرفتن از لباس تنها باید مانکن و پس زمینه ( اگر رنگی است ) را به کمک فوتوشاپ پاک کنید و به این صورت شما یک عکس با یک مانکن نامرئی گرفته اید.

آموزش عکاسی از لباس

مدل عکاسی از لباس

برای ارتباط بیشتر با بیننده و گرفتن نتیجه بهتر باید بودجه بیشتری را خرج کنید و با یک مدل کار کنید. استخدام کردن یک مدل دومین تکنیکی است که باید در این سبک در نظر داشته باشید. کار کردن با مدل علاوه بر اینکه تاثیر بیشتری روی بیننده خواهد داشت دست شما را در ژست ها و پوزیشن های عکاسی و البته ترکیب بندی بهتر و خلاقانه و حتی کار کردن در لوکیشن های مختلف را باز می گذارد.

کافیست یک سر به صفحه های اینستاگرامی فروش لباس بزنید و آن هایی که از مدل استفاده می کنند و دیگران که از مانکن و…استفاده می کنند را با هم مقایسه کنید. یکی از نکاتی که در این تکنیک باید در نظر داشته باشید این است که نباید بگذارید کار کردن با یک مدل و تعیین ژست و…شما را از هدف اصلی که نشان دادن لباس به بهترین شکل است دور کنید و مبادا مدل و …را ارجعیت قرار دهید.

مدل عکاسی از لباس

تجهیزات عکاسی از لباس

اگر می خواهید به صورت حرفه ای در این کار موفق شوید نیاز به تجهیزات خاصی دارید البته این به این معنا نیست که باید هزینه بسیار بالایی را انجام دهید بلکه باید بودجه ای که دارید را به درستی در خرید ابزار درست مدیریت کنید.

دوربین عکاسی 

شما باید با توجه به بودجه ای که دارید یک دوربین بدون آینه یا DSLR ویا یک گوشی موبایل با یک دوربین خوب را تهیه کنید. دوربین های بدون آینه با توجه به قیمت خوب و کیفیتی که ارائه می دهند بسیار محبوب شده اند.

تجهیزات عکاسی از لباس

تجهیزات نورپردازی در عکاسی از لباس

مسئله نورپردازی در هر سبکی از عکاسی اهمیت دارد و این سبک نیز استثنا نبوده و باید شما در خرید تجهیزات نورپردازی خود دقت کنید تا ابزاری را تهیه کنید که بتوانید به بهرین شکل پوشاک را نشان دهید. برای شروع یک کیت نورپردازی که خیمه عکاسی دارد و سایز آن مناسب کار شماست گزینه خوبی خواهد بود.

در صورتی که از گوشی هوشمند برای اینکار استفاده می کنید یک اتاقک یا مینی استودیو نوری نیز می تواند نیاز شما را بر طرف کند. در صورتی که با مدل کار می کنید می توانید از نور های پیوسته یا دائم هم بهره ببرید یعنی با خرید رینگ لایت عکاسی هم می توانید از مدل خود به صورت حرفه ای عکاسی کنید.

تجهیزات نورپردازی در عکاسی از لباس

بکگراند و پس زمینه مناسب برای عکاسی از پوشاک

پس زمینه مناسب عکاسی از لباس

انتخاب پس زمینه در این سبک بسیار مهم است و در نحوه نشان دادن لباس ها تاثیری بسیار دارد شما باید دقت کنید که اول به چه صورت می خواهید پوشاک را معرفی کنید و اینکه دوست دارید بیننده چه واکتشی به عکس نشان دهد. رایج ترین پس زمینه سفید است که نور را به خوبی پخش کرده و باعث بهتر دیده شدن البسه می شود البته خب طبیعتا رنگ پس زمینه باید با رنگ خود پوشاک و ..هماهنگی داشته باشد و برای مثال اگر قرار است یک پیرهن سفید رنگ را نشان دهید بهتر است از یک بکگراند رنگی ( ترجیحا مشکی یا طوسی پر رنگ ) با نوردهی درست استفاده کنید.

بکگراند و پس زمینه مناسب برای عکاسی از پوشاک 

سه پایه عکاسی

داشت یک سه پایه برای یک عکاس حرفه ای از اوجب واجبات است شما هر چقدر هم حرفه ای باشید دستان شما میزان لرزشی طبیعی دارند که نمی توانید آن را کنترل کنید و باید از یک تریپاد با کیفیت خوب جهت نگهداشتن دوربین در یک ارتفاع مناسب و جذف لرزش ها استفاده کنید. سه پایه های عکاسی در مدل های رومیزی و ایستاده عرضه می شوند و شما می توانید با قیمت بسیار مناسب از وب سایت دیجی 24 انواع تریپاد ساخت برند های معتبر را به راحتی خریداری کنید.

مانکن یا استخدام مدل ؟

در ابتدا اشاره شد که اگر می خواهید خلاقیت بیشتری به خرج دهید و بیننده با عکس های شما بهتر ارتباط برقرار کند بهتر است از یک مدل استفاده کنید اما داشتن یک مانکن نیز در بسیاری از مواقع یک الزام است

مرتب کردن لباس ها

مرتب کردن و اماده کردن پوشاکی که می خواهید از آن ها عکاسی کنید سبب جلوگیری از اتلاف وقت در شوتینگ می شود و کار شما تمیز تر و سرعتی تر به اتمام می رسد پس حتما خودتان و یا فرد دیگری اقدام به اتو کردن لباس ها کنید و هیچ چروکی را روی آن ها باقی نگذارید. پیش از شروع عکاسی تنظیمات نورپردازی و مکانی که قرار است دوربین و سه پایه را قرار دهید را تعیین کنید. زاویه دید در عکاسی را مشخص کنید و ترکیب بندی را معین کنید.

نکات مهم در عکاسی از پوشاک

وقتی که کاملا برای شروع عکاسی آماده شدید باید تصمیم بگیرید که آیا قرار است در خانه کار کنید و یا می خواهید در یک استودیو حرفه ای عکاسی را انجام دهید. برای شروع کار در ابتدا پس زمینه خود را ست کنید و با مدل و فضا و رنگ بندی سوژه ها هماهنگی را با بک گراند ایجاد کنید. در سبک عکاسی تبلیغاتی عموما از سه نور استفاده می شود نور اصلی نور پر کننده و نور بالای سر. ور اصلی در کنار دوربین است و روی سوژه ست می شود. نور پر کننده که یک مکمل برای نور کلیدی محسوب می شود با زاویه 45 درجه نسبت به سوژه قرار گرفته و فاصله اش با نور اصلی متناسب است. نور بک لایت هم بین سوژه و پس زمینه می ماند.

نکات مهم در عکاسی از پوشاک

سعی کنید همیشه خلاقیت به خرج دهید نوع چیدن لباس ها در کنار هم با توجه به رنگ و یا نوعشان و استفاده از المان های فرعی در قاب مثل چوب لباسی ها و قفسه بندی موقت می تواند به شما کمک کند. سعی کنید برای لباس های روشن از بک گراند های تیره استفاده کنید. استفاده از سوژه های فرعی در تصویر یکی از مهم ترین فاکتور های جذب بیننده به تصویر است البته اینکار را با توجه به رنگ و مدل البسه انجام دهید برای مثال اگر یک لباس ورشی سوژه اصلی شماست یک شی مرتبط با ان ورزش ( مثلا تنیس ) را در کادر قرار دهید. سعی کنید همیشه از چند زاویه دید عکاسی کنید تا در نهایت بهترین قاب را برای اینستا و سایت خود انتخاب کنید.

تنظیمات دوربین برای عکاسی از لباس

شما در ابتدا بهتر است دیافراگم لنز خود را ست کنید. به صورتی که عمق میدان و فوکوس خوبی را روی سوژه به شما بدهد. دو مورد از دهانه های رایج در این سبک F8 و F/11 هستند.

سرعت شاتر و ایزو

این فاکتور از آن جا که نوردهی شما ثابت است و سوژه هیچ حرکتی ندارد ثابت است و کمتر روی آن تمرکز می کنند و سرعت پیشنهادی 1.25 ثانیه است. ایزو اما مهم تر است و باید با توجه به میزان نور تنظیم شود اگر در استودیو و با نور قوی کار می کنید کمترین میزان یعنی 150 یا 100 خوب است و اگر در فضای آزاد کار می کنید باید ب توجه به میزان نور آن را افزایش دهید. در هر صورت میزان ایزو باید به شکلی ست شود که شاهد نویز در تصاویر نباشید.

تنظیمات دوربین برای عکاسی از لباس

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *