آموزش عکاسی از دود

همه چیز در مورد عکاسی از دود

5/5 - (3 امتیاز)

تجهیزات مناسب برای عکاسی از دود

مانند هر نوع از انواع عکاسی شما برای تصویربرداری از دود نیز نیاز به ابزار هایی دارید ، البته نگران نباشید معمولا اتمام این وسایل در دسترس هستند و برای تهیه ی آنها نیاز به صرف هزینه ی زیاد نخواهید داشت.

فضای مناسب برای عکاسی از دود

تجهیزات مناسب برای عکاسی از دود

مکان مناسب برای اینکه بتوانید مسیر حرکت دود را به خوب تشخیص داده و در اطراف آن مسیر تجهیزات خود را قرار دهید . همان طور که شما هم می دانید در فضا هایی که وزش باد در آنها وجود دارد هر چند این وزش بسیار کم باشد هم بروی مسیر دود تاثیر زیادی خواهد گذاشت و تغییربا نمی توانید دود را در یک قیمت متمرکز کنید پس بهتر است که یک لوکیشن با فضای بسته را برای عکسبرداری انتخاب کنید و فکر تصویربرداری در فضای باز را از سر بیرون کنید.

حال که یک فضای بسته بدون وزش باد را در اختیار دارید سعی کنید که اگر این مکان دارای نورگیر طبیعی است آن را کاملا بپوشانید تا یک پس زمینه ی کاملا تاریک را برای عکاسی ایجاد کنید. 

تنظیمات دوربین برای عکاسی از دود

تنظیمات دوربین برای عکاسی از دود

برای عکاسی کردن از این سوژه لازم به دوربین مخصوص و یا لنز خاصی ندارید و می توانید این کار را با هر وسیله ای که در اختیارتان است انجام دهید اما اگر می خواهید تصویر خیلی خوبی را ثبت کنید بهتر است فوکوس را بر روی دستی قرار دهید که بتوانید بهتر عمل فوکوس را انجام دهید. 

مقدار ایزو را در حدود 100 یا 200 تنظیم کنید و همچنین دیافراگم F/8 تا F/11 می تواند گستره ی مناسبی برای عکاسی شما باشد ، در این صورت سرعت شاتر را نیز بین 1/125 تا 1/160 در نظر بگیرید.

برای خرید و مشاهده ی انواع دوربین با قیمت مناسب می توانید به این بخش مراجعه کنید.

فلاش اکسترنال

فلاش اکسترنال

برای درخشان کردن و بهتر دیده شدن دود بهتر است نور به دود تابیده شود ، البته نور فلاش داخلی دوربین برای این کار مناسب نیست و بهتر است برای این کار از یک فلاش اکسترنال که به صورت بی سیم به دوربین شما متصل شده است استفاده کنید. نور فلاش و یا بازتاب آن نباید مستقیم به لنز بتابد برای جلوگیری از بازتابش نور فلاش بهتر است از یک جسم را در مقابل فلاش قرار دهید تا نور آنرا بازتاب نکند.

برای اطلاع از قیمت فلاش های استدیویی می توانید به این بخش مراجعه کنید.

روش های تولید دود 

روش های تولید دود 

برای تولید دود می توانید از ابزار های مختلفی استفاده کنید که یکی از بهترین آنها می تواند عود باشد. یک عدد عود حدود 45 دقیقه می سوزد که این بازه ی زمانی مناسبی برای گرفتن تصاویر از دود آن است همچنین دودی که عودها تولید می کنند معمولا در مسیر مستقیم با یکدیگر برخورد کرده همین امر زمانی که نور نیز بر روی این دود تابش داشته باشد سبب به وجود آمدن نور تصاویر خیره کننده ای می شود. 

در ضمن برای ثابت نگه داشتن عود هم بهتر است یک وسیله را در نظر بگیرید تا اولا خاکستر عود بر روی آن پاشیده شود و دوما از تکان های احتمالی عود جلوگیری شود.

سه پایه دوربین 

فلاش های اکسترنال معمولا نور زیادی را در صحنه ایجاد می کنند ، همین امر به شما این امکان را می دهد که با سرعت شاتر بالا به عکسبرداری بپردازید تا تصاویر شما کیفیت بهتری داشته باشد. اما یکی از مشکلاتی که معمولا برای عکاسان در حین عکاسی با سرعت شاتر بالا به وجود می آید لرزش است که معمولا باعث پایین آمدن کیفیت و تار شدن عکس میشود، بهتر است برای جلوگیری از لرزش دست دوربین را بر روی سه پایه قرار دهید تا بتوانید با خیال راحت تر عکسبرداری را انجام دهید.

خرید انواع سه پایه ی عکاسی در وب سایت دی جی 24

 شروع عکاسی از دود

 شروع عکاسی از دود 

حالا که وسایل مورد نیاز را برای عکاسی بررسی و فراهم کردیم نوبت به شروع عکاسی می رسد. فرقی نمی کنه که عکس پرتره بگیرید یا لنداسکیپ می تواند هر دوی اینها را امتحان کنید و بهترین عکس را از نظر خودتان انتخاب کنید، فراموش نکنید که همیشه امتحان کردن چیزهای جدید می تواند تجربه ی جدیدی را در عکاسی برای شما ایجاد کند.

همیشه لازم نیست منتظر باشید تا دود برای شما منظره ی خوبی را ایجاد کنید، می توانید با کمی باد زدن به سمت دود سوژه ی جدیدی را برای عکسبرداری ایجاد کنید همچنین قرار دادن یک جسم سخت در برابر قسمتی از عود که در حال سوخت است نیز می تواند دود را از مسیر عادی خارج کرده و باز هم برای شما سوژه ی جدید تری را برای عکاسی فراهم کند.

ویرایش عکس دود

ادیت عکس دود

هر مقدار که در عکاسی کردن حرفه ای باشید باز هم پس از تصویربرداری با مشکلات کوچک و بزرگی مواجه خواهید شد. نرم افزار های ادیت عکس در این زمینه کمک زیادی به عکاسان می کنند. البته ادیت کردن عکس تنها به منظور رفع نقض های تصویر انجام نمی شود ، شما می توانید با امکانات قرار گرفته تصاویر جدیدی را خلق کنید که معمولا باعث جذابیت کار می شوند. در ادامه به چند نمونه از این تکنیک ها اشاره خواهیم کرد.

نرم افزار ادیت عکاسی دود

شاید بخواهید عکسی که از یک دود یک دست و تک رنگ تهیه کرده اید را با رنگ های مختلف ترکیب کنید ، برای این کار کافیست تا نرم افزار فتوشاپ را باز کنید و از مسیر Image > Adjustment > Hue & Saturation افکت های رنگی دلخواهتان را در تصویر قرار دهید تا با جادوی رنگ ها بتوانید تصاویری جدید خلق کنید. 

احتمالا پس از گرفتن شات های زیاد از لطافتی که در دود وجود دارد حیرت زده شده باشید، این حس ظرافت که در تصاویر تهیه شده از دود ایجاد می شود به بیننده ی عکس هم القا شده و می تواند حس  خوبی را برای بیننده ایجاد کند. در صورتی که احساس کردید تصاویر تهیه شده از لطافت نسبتا کمی برخوردار هستند می توانید از مسیر Image>Adjustment>Invert برای بهتر کردن عکس هایتان اقدام کنید.

اگر شما هم مهارت های زیادی در ادیت کردن عکس هایتان با فتوشاپ دارید می توانید در بخش نظرات همین پست در میان بگذارید تا علاقه مندان بتوانند از شیوه های جدید برای ادیت عکس های خود استفاده کنند.

1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *