عکاسی از حباب

عکاسی از حباب

5/5 - (2 امتیاز)

یکی از سرگرم کننده ترین تفریحات کودکان بازی با حباب هایی می باشد که با استفاده از مواد شوینده به وجود می آید. بیشتر ما در کودکی تجربه ی بازی یا تولید حباب را با صابون داشته ایم و شاید همین امر نیز دلیلی باشد که اکنون با استفاده از دوربین عکاسی خود به سراغ تصویربرداری از آنها برویم. برای عکاسی از این پدیده، مانند بسیاری دیگر از ژانر های عکاسی ابزار هایی مورد نیاز می باشد که بسیاری از آنها در اختیار بیشتر تصویربرداران قرار دارد.

تجهیزات مورد نیاز عکاسی از حباب

یک دوربین DSLR و یا بدون آینه که بتوانید آن را با یک فلاش اکسترنال فایر کنید برای این کار لازم است. برای انتخاب لنز نیز می توانید از انواع لنز استفاده کنید اما پیشنهاد ما برای شما یک لنز ماکرو می باشد که بهترین انتخاب برای این نوع عکاسی به شمار می رود.

مهمترین نکات و ترفند های عکاسی ماکرو را در این بخش مطالعه کنید.

تکنیک های عکس گرفنن از حباب های صابون

مهمترین عاملی که در این بخش باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید منبع نور می باشد. حباب ها به علت داشتن طول عمر کوتاه عکاسی از آنها را برای ما کمی سخت کرده اند و همین عامل نیز باعث شده تا بای عکاسی از آنها استفاده از یک منبع نور بسیار حائز اهمیت باشد. برای نوردهی بهتر می توانید از یک سافت باکس نیز استفاده کنید. البته اگر کمی خلاقیت به خرج بدهید می توانید یک سافت باکس دست ساز نیز برای خودتان ایجاد کنید.

بررسی و خرید لنز ماکرو در این بخش از وب سایت دی جی 24.

سه پایه یکی از کاربردی ترین ابزار های عکاسی به شمار می رود. با استفاده از سه پایه میتوانیم دوربین خود را ثابت نگه داریم و از این طریق برای تصاویر خود شاپنس بیشتری ایجاد کنیم.

تولید محلول آب و صابون

همانطور که در بالاتر اشاره کردیم یکی از مشکلاتی که در این بخش با آن روبرو خواهید بود عمر کوتاه حباب ها می باشد که با استفاده از اضافه کردن برخی ترکیبات به محلول خود می توانید حباب هایی با طول عمر بیشتری را داشته باشید. برای تولید محلول آب و صابون بهتر است از صابون مایع استفاده کنید و پس از ترکیب کردن آن با آب کمی گلیسیرین نیز به آن اضافه کنید.

تصویربرداری از حباب

گلیسیرین را می توانید از داروخانه ها تهیه کنید. افزودن این ماده به محلول باعث می شود تا حباب ها عمر بیشتری داشته باشند و مدت بیشتری دوام بیاورد. البته به یاد داشته باشید که پس از ترکیب کردن تمام این مواد با یکدیگر بهتر است تا حدود 10 ساعت به آن دست نزنید تا کاملا با یکدیگر ترکیب شوند.

شروع  عکاسی از حباب

حال برای شروع کار بهتر است تا دوربین و تجهیزات خود را آماده کنید تا استارت کار را بزنیم. برای شروع بهتر است تا محلول آب و صابون خود را بر داخل یک ظرف کوچک بریزید و از یک نی نیز برای به وجود آوردن حباب استفاده کنید.  ظرف مورد نظر را بر روی یک میز قرار دهید و روی میز را با یک کاغذ تیره رنگ (بهتر است از مشکی استفاده کنید) بپوشانید. البته برای پوشاندن میز می توانید از یک پارچه ی مشکی نیز استفاده کنید. سعی کنید ابزار های مورد نیاز عکاسی خود را مانند تصویر زیر جای گذاری کنید.

نکات مهم تصویر برداری از حباب

توجه داشته باشید که ظرف محلول باید بر روی کاغذ یا پارچه ی سیاه قرار بگیرد. منبع نور خود را از بالا به محلول بتابانید تا حباب دیده شود. دوربین خود را نیز با قرار دادن بر روی سه پایه و تنظیم در روبه روی محل قرار گیری ظرف حباب جاسازی کنید و آن را برای انجام شات آماده کنید. از نی برای فوت کردن درون محلول استفاده کنید و پس از درست کردن یک حباب با اندازه ی مناسب برای گرفتن عکس خود آماده شوید.

تنظیمات مناسب دوربین برای عکاسی از حباب

با عکاسی از حباب شما در حال گرفتن تصویر کلوز آپ می باشید که این نوع تصاویر به طور کلی دارای عمق میدان کمی هستند. برای برطرف کردن این مشکل و قرار دادن کل بدنه ی سوژه (حباب) درون عکس  بهتر است تا از دیافراگم f/16 – f/11 استفاده کنید تا بهترین عمق میدان را برای تصاویر خود به وجود بیاورید و تمام ساختار حباب را درون عکس داشته باشید.

تنظیمات دوربین برای ثیت تصویر حباب

برای مقدار ایزو بهتر است عددی در حدود 100 تا 800 را مورد استفاده قرار دهید. در صورتی که نور مناسبی در محیط با استفاده از فلاش ایجاد کردید بهتر است تا ایزو کمتر استفاده کنید تا نویز کمتری نیز در تصاویر شما به وجود بیاید.

استفاده از حالت عکاسی پی در پی

عکاسی از حباب ها کار دشواری به شمار نمی آید اگر بتوانید این سوژه های عکاسی را به خوبی برای خود نگه دارید. یکی از مواردی که باید به آنها دقت کنید دمای و رطوبت اتاق می باشد. دمای خیلی بالا و یا خیلی پایین باعث می شود تا حباب ها به سرعت بترکند. دلیل این امر نیز ساختار آنها می باشد که تشکیل شده از یک لایه آب در میان دو لایه صابون است. پس از تبخیر شدن آب به سرعت ساختار آنها از بین می رود و می ترکند.

قرار دادن دوربین بر روی حالت عکاسی پی در پی که در بسیاری از دوربین های دیجیتال موجود می باشد به شما این امکان را می دهد تا یک مجموعه عکس را با استفاده از یک سرعت شاتر نسبتا سریع تهیه کنید و اگر این اتفاق قبل از ترکیدن حباب رخ دهد می توان عکس های خیره کننده برای شما بر جای بگذارد.

گرفتن تصاویر رنگی از حباب

حباب ها به طور معمول مجموعه ای از نور های طبیعی را بر روی خود به نمایش می گذارند اما در هنگام ترکیدن این نور رنگ های بیشتر به چشم می خورند که این زمان برای ثبت شدن بسیار مناسب می باشد. همچنین با دمیدن کمی هوا با استفاده از نی بر روی آنها می توانید تغیری در نقش های موجود در حبابها به وجود بیاورید.

گرفتن تصاویر رنگی از حباب

همانطور که مشاهده کردید عکاسی از این سوژه ها سخت نیست و تنها باید ابزار های خود را به صورت دقیقی در جای مناسب بگذارید تا بتوانید تصویر دلخواه را برای خود ایجاد کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *