عکاسی از آثار هنری

عکاسی از آثار هنری

5/5 - (2 امتیاز)

یکی از سبک های خاص تصویربرداری عکاسی از آثار هنری و تاریخی است که طرفداران خاص خود را دارد. برخی از دوستداران این سبک بر این باورند که این تصاویر در سال های بعد ممکن است چیزی را در خود نشان دهند که سبب درک بهتر یک اثر هنری و یا فهم بخشی از تاریخ باشد. این تصاویر باید به صورتی باشند که کاربر و یا بیننده را به ابهت و قدمت تصویر خیره کنند و یا وی را وادار به تفکر در رابطه با مفهوم آن اثر کند . همچنین شما برای این که بتوانید بهترین و با کیفیت ترین عکس ها را از بناهای تاریخی ثبت کنید باید تمرین و تکرار زیادی در این عمل داشته باشید.

دوربین و لنز مناسب عکاسی از آثار هنری

قبل از هرچیزی باید بدانید اگر قصد ثبت عکس های باکیفیت را دارید ابتدا باید یک دوربین مناسب تهیه کنید همچنین این دوربین باید دارای قابلیت ISO و فوکوس خودکار نیز باشد . توجه داشته باشید در هنگام تصویربرداری از آثار هنری ، تابلوهای نقاشی و… تنظیمات دوربین را روی ایزو پایین قرار دهید.
این روز ها دوربین های دیجیتال ورژن جدید قابلیت این را دارند تا افرادی که حرفه ای نیستند هم بتوانند بهترین و باکیفیت ترین تصاویر را ثبت کنند.

دوربین و لنز مناسب عکاسی از آثار هنری

دوربین شما باید از قابلیت فوکوس خودکار خوبی برخوردار باشد و اینکه بتواند در شرایط کم نور نیز عکس های خوبی را ثبت کند . سنسور قدرتمند و پردازشگر قوی که در دوربین قرار دارد این فرصت را به شما می دهد تا عکس های حرفه ای تری گرفته و حتی آن ها را به راحتی چاپ کنید! پس شما می توانید برای ثبت بهترین تصاویر از آثار هنری از دوربین های DSLR و بدون آینه متوسط و حرفه ای استفاده کنید تا قادر به ثبت عکس هایی استثنایی باشید دوربین های زیر می توانند گزینه های خوبی برای اینکار باشند.

لنزی که شما با آن عکاسی می کنید نیز اهمیت بالایی دارد بهتر است لنز با قابلیت زوم داشته باشید و اینکه بتوان دیافراگم و اپرجر آن را باز و بسته کرد تا به بهترین شکل روی تمام جنبه ها کنترل داشت پس استفاده از یک لنز کیت با حداقل فاصله کانونی 35 میلیمتری پیشنهاد می شود.

سه پایه مناسب عکاسی از آثار تاریخی و هنری

تریپاد ها مهم ترین ابزار ها برای از بین بردن لرزش هایی هستند که به دوربین وارد می شوند. گر در هنگام عکاسی لرزشی وجود داشته باشد موجب بی کیفیتی و یا تار شدن عکس می شود. تابلو های نقاشی و سایر اثر های هنری دیتیل و جزئیات بسیار زیادی دارند و هنرمندان به گونه ای به وسیله همین جزئیات هنر خود را نشان می دهند.

سه پایه مناسب عکاسی از آثار تاریخی و هنری

شما باید به گونه ای این تصاویر را ثبت کنید که هیچ عیب و نقصی نداشته باشد و جزئیات نیز به بهترین شکل ممکن در تصویر نشان داده شود. به همین علت اگر در هنگام عکاسی از آثار هنری یک سه پایه همراه خود داشته باشید می توانید آن را با تابلوهای مورد نظر هم راست کنید و در بهترین زاویه عکاسی کنید.

قیمت تریپاد های عکاسی در مدل های مختلف مناسب برای تمام سبک ها را در اینجا بررسی کنید + خرید آنلاین همراه با ارسال به تمام شهر های کشور

حدالمقدور سعی کنید تمامی کادر را با اثر هنری فوق پوشش دهید و پس زمینه را به هیچ وجه در عکس نشان ندهید. دقت کنید که کادر شما در سایه روشن نباشد اگر سوژه شما کادر را پر نمی کنید باید از پس زمینه مناسب برای حرفه ای تر شدن کارتان بهره بگیرید.  استفاده از پس زمینه حواس بیننده را روی سوژه متمرکز می کند بهتر است رنگ پس زمینه شما سفید باشد تا تداخل رنگی با سوژه نداشته باشد.

تنظیم نور برای عکاسی از اثر هنری

مبحث نور یکی از مهم ترین فاکتور ها در هنر عکاسی است. که تاثیر زیادی بر تمامی جوانب عکس میگذارد. همچنین بهترین است در عکاسی آثار هنری از نور های غیر مستقیم و طبیعی استفاده شود. استفاده از نور های فلورسنت نیز در صورت کمبود نور طبیعی در فضا توصیه می شود باز هم دقت کنید که هیچ بخشی از سوژه شما در سایه روشن نباشد.

تنظیم نور برای عکاسی از اثر هنری

تنظیم نور باید طوری باشد که نه زیاد و نه شدت آن کم باشد تا تمرکز بیندگان 100 درصد روی سوژه باشد. شما برای تهیه ی یک نور ملایم فقط کافیست یک مقوا را در برابر لامپ یا یک منبع نور قرار دهید. همچنین توجه داشته باشید برای داشتن نور طبیعی اثر هنری را رو به نور خورشید قرار ندهید چرا که اشعه یو وی می توان آن را به راحتی خراب کند.

استفاده از فلاش های ماکرو یا رینگی برای سوژه های کوچک و اثرات هنری با ابعاد ریز توصیه می شود نور فلاش های رینگی یا ماکرو نرم است و به خوبی پخش می شود.  با گرفتن عکس های متنوع شما نتخاب راحت تری برای انتخاب کردن تصاویر دارید . سعی کنید از نماها و جهت های مختلف عکس ها زیادی را ثبت کنید تا بتوانید بهترین آن ها را برای وب سایت ها و یا صفحات مجازی قرار دهید. اما دقت کنید که در بسیاری از گالری ها موزه ها و…استفاده از فلاش ها ممنوع است چرا که می توانند آسیب هایی را به سوژه ها وارد کنند اما در صورتی که این مورد منعی نداشت حتما از آن ها بهره بگیرید.

نکات مهم عکاسی از آثار هنری

  • عکاسی در مکانی که دمای متعادل دارد توصیه می شود
  • دقت و ظرافت بالایی را به خرج دهید چرا که آثار هنری بسیار ظریف هستند
  • سعی کنید به آثار دست نزنید.
  • از کمک یک فرد برای کنترل بهتر شرایط استفاده کنید
  • دستان خود را پیش از کار تمیز کنید و آن ها را از چربی ها پاک کنید.
  • از کرم و نرم کننده های پوست استفاده نکنید
  • استفاده از دستکش های نخی توصیه می شود.
  • دستبند ها و دیگر اکسسوری هایی که به دستان خود می بندید را باز کنید.
  • در سایت شوتینگ از خوردن غذا و نوشیدنی پرهیز کنید.
  • سه پایه ها و دیگر تجهیزات خود را محکم نصب کنید تا از افتادن آن ها روی سوژه ها جلوگیری کنید.
  • بهتر است از یک فرد حرفه ای که در موزه ها و گالری ها کار می کند بخواهید اثر مد نظر را تمیز کند.
  • توصیه می شود سوژه عکاسی خود را بیمه کنید!
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *