افزایش مدت زمان پرواز پهپاد

افزایش مدت زمان پرواز پهپاد

5/5 - (1 امتیاز)

درون ها و یا پهپاد ها در دنیای امروز ما نقش بسیار مهمی را در زمینه های مختلف ایفا می کنند برای مثال بسیاری از سبک های عکاسی و فیلم برداری به سویله این درون ها گسترش پیدا کردند و امروزه استفاده بسیاری از آن ها در حرفه تصویر برداری می شود اما مشکل مدت زمان کم پروازی که اکثر آن ها دارند ممکن است به کاربر فرصت ثبت بهترین صحنه ها را ندهد به همین دلیل ما برای شما چند نکاتی را که باعث افزایش مدت زمان پرواز پهپاد و عمر طولانی باتری می شود را در این مقاله ذکر کرده ایم.

روش های  افزایش مدت زمان پرواز پهپاد

شرابط اب و هوا

برای دریافت بهترین بازده ای هر نوع باتری باید آن را در شرایط دمایی مناسب و مخصوص آن قرار دهید برای مثال باتری های لیتیوم یونی در دمای 35 درجه بهترنی عملکرد را از خود ارائه می دهند و در صورت قرار گیری در دمای بالاتر و یا بسیار پایین تر نمی توانند به خوبی انرژی را آزاد کنند و یا ان میزان انرژی در درونشان هدر می رود .

به عنوان مثال محصولات DJI در محیط‌های برفی و سرد مشکلات بسیاری برایشان پیش می آید اما تنها راه حل این است که قبل از پرواز باتری را گرم کنید و سپس بعد از آن پرواز را آغاز کنید. پس شرایط جوی و دمایی تاثیر به سزایی در مدت پرواز هلی شات شما خواهد داشت.

کاهش بار هلش شات

طبیعتا هر چیز پرنده ای که وزن کمتری نسبت به توان و قدرتش داشته باشد می تواند بیشتر در هوا بماند و اگر می خواهید زمان بیشتری به پرواز کردن ادامه دهید بهتر است تجهیزاتی که به کوادکوپتر خود وصل می کنید را جدا کنید.

روش های  افزایش مدت زمان پرواز پهپاد 

باتری مناسب بیشتر کردن زمان پرواز هلی شات

باتری های لیتیوم پلیمر اصلی ترین نقش را در هنگام پرواز و مداومت پروازی را در کوادکوپتر های دوربین دار بازی می کنند. باتری‌ها به سه فاکتور تعداد سلول، ولتاژ و ظرفیت نیز تعریف می‌شوند.

هر چه سایز باتری بزرگتر باشد انرژی بیشتری را خواهد داشت اما این را بدانید که با اگر شما هرچه سایز باتری را بزرگتر کنید مدت زمان پرواز از مقطعی دیگر بیشتر نخواهد شد چرا که موتور هلی شات توان خروجی خاصی دارد و از سویی وزن باتری نیز خود فشار مضاعفی رو دستگاه می شود

باتری مناسب بیشتر کردن زمان پرواز هلی شات

تعداد پروازها

همه ی کوادکوپتر ها دارای یک میزان و محدودیت تعداد پرواز هستند. این به این معناست که به فرض مثال اگر 30 عدد باتری یدکی همراه خود داشته باشید نمی‌توانید سی دفعه بدون توقف پرواز کنید. کوادکوپتر ها همانند تمامی قطعات الکترونیکی دارای یک قوانین میزان استفاده به منظور حفظ و نگهداری بهتری دارند.

باتری یدکی

معمولا پهپاد ها زمان کمی را در حالت پروازی می مانند و باتری آن ها تمام می شود در این صورت اگر بخواهید برای شارژ شدن دوباره باتری صبر کنید زمان زیادی را از دست خواهید داد و بهتر است دو و یا چند عدد باتری زاپاس همراه خود داشته باشید.

شارژ کامل باتری

توجه داشته باشید اگر شما قبل از شارژ شدن کامل باتری را از شارژر جدا کنید زمان بسیار زیادی را از پرواز از دست می دهید. اگر میخواهید بطور کامل از شارژ خود استفاده کنید ، بعد از شارژ کامل یا فول شارژ (Full Charge) کوادکوپتر را پرواز دهید. همچنین اگر تحت شرایط خاص قبل از پرواز باتری را شارژ کنید آن را تا هر زمان که می‌توانید در شارژر قرار دهید. لازم به ذکر است باتری را هیچگاه در برابر نور خورشید ، حرارت زیاد و در معرض سرما قرار ندهید به دلیل ان که همه ی این شرایط جوی و دمایی تاثیر منفی روی میزان شارژ باتری و قدرت تخلیه می‌گذارد.

سالم بودن باتری

تقریبا تمامی باتری‌های استفاده شده در کوادکوپتر های نسخه جدید هوشمند هستند و شما می‌توانید به راحتی از سلامت آن‌ها نیز مطمئن شوید. همچنین هنگامی که دکمه پاور روی باتری را فشار دهید،چراغ های LED میزان شارژ را برای شما به نمایش می گذارند. محصولاتی مثل DJI و Wingsland از این نوع کوادکوپترها می باشند.

یخ زدگی باتری

یخ زدگی یک امر بسیار مهم است که باعث می شود عمر باتری کم شود و باتری های یخ زده نیز خطرناک میباشند. همچنین توجه داشته باشید باید در این امر بسیار دقیق و با ملاحظه عمل کنید و تا حد امکان باتری را در مکان های خشک و گرم نگهداری  کنید. همچنین اگر به صورت اتفاقی متوجه شدید باتری مورد نظر با یخ زدگی مواجه شده است به هیچ وجه از ان استفاده نکنید و یک باتری دیگر را جای آن بگذارید. باتری‌های لیتیوم پلیمر نکات ایمنی زیادی دارند که حتما  باید آنها را رعایت کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *