رینگ لایت مناسب عکاسی پرتره

رینگ لایت مناسب عکاسی پرتره

5/5 - (2 امتیاز)

عکاسی از چهره افراد قدیمی ترین ژانر در عکاسی می باشد و از همان زمان اختراع دوربین های اولیه این چهره و پرتره افراد بود که ثبت می شد و با پیشرفته تر شدن دوربین ها بود که سوژه های دیگر و ژانر های دیگر وارد دنیای عکاسی شدند. در دنیای امروز با توجه به رشد شبکه های مجازی مانند اینستاگرام شاهد این هستیم که سبک پرتره بسیار بیشتر از قبل محبوب شده است و افراد با استفاده از دوربین های گوشی و یا دیجیتالی خود عکس های زیادی را ثبت می کنند. استفاده از رینگ لایت ها نیز در چند سال گزشته بسیار بیشتر شده است به خصوص در ژانر پرتره گرافی. در این مقاله قصد داریم چند رینگ لایت مناسب عکاسی پرتره را معرفی کنیم

در ضمن قصد داریم نکاتی در رابطه با نحوه استفاده از رینگ لایت در عکاسی پرتره یا چهره را عنوان کنیم تا حرفه ای تر تصاویر خود را با دوربین حرفه ای و یا حتی با گوشی هوشمند خود ثبت کنید.

استفاده از رینگ لایت در عکاسی پرتره

حلقه های نوری یا رینگ لایت که اکنون به یکی از پر کاربرد ترین تجهیزات نورپردازی شده اند در عکاسی ماکرو ، پرتره فیلم برداری و …کاربرد دارند و به خاطر قابلیت های نوری خاصی که دارند شما می توانید با بودجه اندکی که دارید یک رینگ لایت خوب را خریداری کنید و از آن به عنوان یک نور حرفه ای استفاده کنید اما باید بدانید که چطور نور را کنترل کنید و سوژه را چطور در عکس نشان دهید اگرچه این موضعوعات خارج از بحث این مقاله هستند و قصد نداریم به آن ها در اینجا بپردازیم.

استفاده از رینگ لایت در عکاسی پرتره

شما می توانید از یک رینگ لایت به جای سافت باکس استفاده کنید! در واقع در عکاسی پرتره می توانید رینگ لایت را در زاویه کناری سوژه قرار دهید و از نور نرم و لطیفی که پخش می کند بهره گیرید بهتر است بدانید که نور رینگ لایت کل سوژه را در این زاویه نخواهد گرفت که مشکلی نداشته و اصلا رینگ لایت برای اینکار ساخته نشده است. در کل این ابزار خاص برای پرتره های بالای کمر و از فاصله نسبتا نزدیک ایده آل و کافی است و می توان به جای یک سافت باکس از آن بهره گرفت.

دقت کنید که بهتر است برای پرتره نور را تا 50 درصد و یا کمتر تنظیم کنید چرا که در این فاصله قدرت و شدت بالای نور سوژه را هم اذیت می کند.

تنظیم دمای رنک نور در رینگ لایت برای عکاسی از چهره

بیشتر رینگ لایت ها دارای قابلیت تنظیم شدت نور و دمای رنگی هستند که این ویژگی بسیار مهمی بوده و به عکاس کمک می کند در شرایط مختلف نوری که می خواهد را ست کند و روی سوژه بیندازد از طرفی نور های سرد و گرم امکان حس دادن به طرق مختلف در عکس را ایجاد می کنند.

تنظیم دمای رنک نور در رینگ لایت برای عکاسی از چهره

انواع رینگ لایت برای پرتره گرافی

بیشتر عکاسان از رینگ لایت های استاندارد که قطر 35 تا 45 سانتی متری دارند استفاده می کنند این تجهیزات شامل یک حلقه نوری که تعدادی لامپ ال ای دی دارد همراه یک سه پایه هستند و معمولا حمل و نقل آن ها بسیار راحت است. نوع دیگر حلقه های نوری خاص فلاش های رینگی نام دارند که کم برای پرتره استفاده می شوند اما برخی با توجه به شرایط از آن ها بهره می گیرند این مدل حلقه های نوری روی لنز دوربین نصب می شوند و برای عکاسی از فاصله نزدیک و کلوزاپ مناسب هستند و بیشتر در سبک ماکرو به کار می آیند.

انواع رینگ لایت برای پرتره گرافی

مزیت های استفاده از رینگ لایت در پرتره

بر خلاف سافت باکس و چتر های عکاسی رینگ لایت ها این مزیت را دارند که می توانند در کادر تصویر هم باشند چرا که ساختار و ظاهر دایره ای و نورانی و جذابشان در کادر سبب ببیشتر شدن توجه بیننده به تصویر می شود اما چتر های عکاسی و…این مشخصه را ندارند و در کادر بودن آن ها نشان از عدم دقت و حرفه ای نبودن عکاس خواهد بود.

مزیت های استفاده از رینگ لایت در پرتره

نور رینگ لایت قابل تنظیم شدت و دمای رنگی را دارد یعنی شما می توانید نوری سرد وسفید تا گرم و با حرارت را در صحنه خود پخش کنید این ویژگی سبب می شود تا ترکیب نور این تجهیزات با دیگر ابزار ها که افکت بیشتری دارند بسیار جذاب شود و اثری منحصر به فرد خلق شود. برای مثال شما می توانید با یک دستگاه دود زا و رینگ لایت و نوری رنگی ( مثلا بنفش ) صحنه ای زیبا را برای پرتره گرافی ایجاد کنید.

از دیگر ویزگی های جذابی که رینگ لایت در عکاسی پرتره دارد کچ لایتی است که در چشمان سوژه ایجاد می کند کچ لایت همان بازتاب نور رینگ لایت است که در چشمان سوژه دیده می شود و بعدی جذاب را به آن ها می بخشد.

بهترین رینگ لایت برای مناسب عکاسی پرتره

خوشبختانه شما می توانید مدل های بسیار متنوع رینگ لایت را با بهترین قیمت خریداری کنید و این ابزار ها نسبت به سایر تجهیزات نوری در عکاسی قیمت مناسب تری دارند در حالی که اگر درست استفاده شوند می توانند نتیجه حرفه ای و بی مانند را به شما تحویل دهند. محصولاتی که در ادامه معرفی می کنیم از جمله محبوب ترین گزینه های مشتریان دی جی 24 تا به حال بوده است :

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *