رینگ لایت مناسب عکاسی ماکرو

رینگ لایت مناسب عکاسی ماکرو

5/5 - (2 امتیاز)

رینگ لایت مناسب عکاسی ماکرو : هنر و حرفه عکاسی در این خلاصه می شود که شما چگونه نور را کنترل می کنید و بهترین زمان را برای فشردن دکمه شاتر تشخیص می دهید. حرفه ای ترین عکاسان کار با نور را به خوبی یاد گرفته اند و در کنار آن قواعد و تکنیک هایی که مبتدی ها بلدند را استفاده می کنند در آخر این هنز آن ها در کنترل نور و نورپردازی است که آن ها را به یک فرد حرفه ای و مستعد تبدیل می کند. در عکاسی ماکرو مانند هر ژانر دیگری نور مهم است و باید به شیوه ها و به کمک وسیله های حاصی نور را روی سوژه خود کنترل کنید.

در این مقاله قصد داریم نورپردازی عکاسی ماکرو با رینگ لایت را بررسی کنیم اینکه چه نکاتی را باید در هنگام استفاده از این ابزار ها در عکاسی ماکرو رعایت کنید تا بهترین عکس ثبت شود. در این مقاله بهترین نوع رینگ لایت ها برای این سبک را به شما معرفی خواهیم کرد پس در ادامه این مقاله را کامل مطالعه کنید تا هم نکاتی مهم و حرفه ای را فرا گیرید و هم رینگ لایت هایی که می توانند در سبک ماکرو و کلوزآپ به شما کمک کنند را بشناسید.

اهمیت نورپردازی در عکاسی ماکرو

برای نورپردازی در سبک عکاسی ماکرو آپشن های مختلفی وجود دارد که انتخاب آن ها به بودجه شما بیشتر بستگی دارد شما باید دقت بیشتری در انتخاب تجهیزات نورپردازی خود برای این سبک کنید چرا که جزئیات در این ژانر حرف اول را می زنند و باید به بهترین شکل نشان داده شوند و با مشکلاتی رو به رو خواهید شد که شاید در سبک های دیگر مطرح نباشند.

اهمیت نورپردازی در عکاسی ماکرو

عکاسی ماکرو با نور طبیعی

بسیاری از عکاسان حرفه ای معتقد هستند که نور طبیعی دلنشین ترین نور برای عکاسی است اما شما باید قادر به کنترل و برنامه ریزی دقیق باشید تا بتوانید از بهترین میزان شدت نور استفاده کنید. برای اینکه بتوانید از نور طبیعی و یا هر نور دیگری بهترین استفاده را ببرید باید دوربین خود را به گونه تنظیم و کنترل کنید تا قادر باشد نور را دریافت کند. نور طبیعی هزینه ای برای شما بابت استفاده نخواهد داشت اما سخت ترین نور برای کار کردن است پس کمی زمان بگذارید و تجربه بیشتری در این باره کسب کنید.

عکاسی ماکرو با نور طبیعی

بهترین رینگ لایت مناسب عکاسی ماکرو

رینگ لایت هایی که می توان از آن ها برای عکاسی ماکرو استفاده کرد تنوع بالایی دارند اما گزینه ای که مخصوصا برای این سبک دیزاین شده است فلاش رینگی است که یک مانت داشته و به لنز ماکرو شما وصل می شود. این حلقه های نوری به صورت مستقیم نور نرمی را روی سوژه می اندازند. یکی از مزیت های این تجهیزات نوری این است که شما می توانید میزان شدت و دمای رنگی نور را به راحتی تنظیم کنید تا بهترین نتیجه را با توجه به پس زمینه رنگ بندی و خود سوژه دریافت کنید.

بهترین رینگ لایت مناسب عکاسی ماکرو

رینگ لایت های استاندارد و رومیزی نیز گزینه های خوبی برای این سبک خاص و محبوب هستند اما استفاده از آن ها بیشتر برای ژانر پرتره است.

پس نتیجه می گیریم اگر می خواهید در ماکرو بهترین نتیجه را داشته باشید از فلاش های رینگی استفاده کنید. از مزیت هایی که  دارند این است که با باتری هم کار می کنند و شما می توانید لنز ماکرو خود را روی دوربین گزاشته و در فضای آزاد از سوژه هایی نظیر گل ها و حشرات و..عکاسی کنید.

استفاده از هر نوع رینگ لایت چه مدل هایی که سر لنز شما سوار می شوند و چه مدل هایی که استاندارد بوده و روی میز و یا سه پایه مخصوص قرار می گیرند ممکن است سبب ایجاد کچ لایت شود و نور را در چشمان سوژه شما منعکس کنند و این مسئله ممکن است برای برخی خوشایند و برای برخی دیگر چندان جالب نباشد.

بهترین رینگ لایت ها برای سبک ماکرو

در ادامه لیستی از فلاش های رینگی و رینگ لایت های استانداردی که می توانید به صورت حرفه ای از آن ها در این سبک استفاده کنید را آورده ایم.

بهترین فلاش های رینگی برای ماکرو و کلوزآپ :

بهترین رینگ لایت ها برای ماکرو :

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *