هزینه راه اندازی آتلیه عکاسی

هزینه راه اندازی آتلیه عکاسی

5/5 - (4 امتیاز)

تصویربرداری یک رشته رقابتی است که اگر شما جزئیات کاملی از آن را بدانید میتوانید در این رشته بسیار موفق شوید. راه اندازی آتلیه عکاسی نیز مثل هر رشته ای نیاز به خلاقیت، استعداد، دانش بازاریابی و تجهیزات کامل دارد. همچنین شما برای راه اندازی آتلیه هزینه های بسیار زیادی مثل تبلیغات و خرید تچهیزات باید پرداخت کنید. در این مقاله به بررسی تجهیزات ضروری و هزینه راه اندازی آتلیه عکاسی و معرفی دوربین مناسب و سایر لوازم می پردازیم.

تمامی عکاسان قبل از راه اندازی هر چیزی نیاز به یک برنامه صحیح کسب و کار دارند. توجه داشته باشید یک برنامه مناسب و با جزئیات به شما نشان می دهد که چگونه می توانید از طریق آن درآمد کسب کنید و یا کار شما به چه صورت خواهد بود .

سپس لازم است که اطلاعات صحیحی درباره میزان سرمایه مورد نیاز، هزینه‌های مالکیت، هزینه‌های جانبی و… را داشته باشید ، به این دلیل که دانستن این موارد به شما کمک می کند تا شانس موفقیت را افزایش دهید.

هزینه راه اندازی آتلیه عکاسی

هزینه های گرفتن مجوز آتلیه عکاسی

همه ی مشاغل نیاز به مجوز قانونی دارند که حتما باید تحت نظارت اتحادیه و صنف خود نیز باشند . در غیر این صورت قادر به انجام فعالیت نیستند. همچنین برای تاسیس آتلیه هم شما باید قبل از راه اندازی ، مجوز های لازم را از اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران اخذ نمایید.

همچنین شما برای تاسیس آتلیه حتما به یک مدرک مرتبط با عکاسی و یا فیلمبرداری نیاز دارید. پس آموزش ، مهم ترین چیزی است که شما برای گرفتن مجوز می توانید از آن استفاده کنید.

بر اساس ضوابط اتحادیه برای راه انداری استودیو عکاسی فضای داخلی مورد نیاز باید حدود 30 متر باشد. همچنین برای بخش فیلمبرداری و فروشگاه حداقل باید 12 متر فضا در نظر بگیرید.

دریافت جواز آتلیه هزینه دارد؟

بله، برای دریافت جواز شما باید مبلقی با پرداخت نمایید که در اتحادیه مبلغ دقیق آن را برای شما مشخص می کنند.

تجهیزات مورد نیاز استودیو عکاسی

همانطور که میدانید قیمت تجهیزات عکاسی بسیار گران قیمت است . اما خرید گران‌ترین تجهیزات در صورتی که هزینه متقبل شدن آن ها برایتان مقدور باشد ایده مناسبی است.

دوربین

دوربین اولین و مهمترین ابزار در عکاسی است که حتما باید آن را تهیه کنید. اگر قصد دارید یک دوربین مناسب داشته باشید باید مبالغی بین 10 تا 20 میلیون هزینه کنید. لازم است بدانید که میتوان برای تهیه دوربین هزینه های بیشتری را صرف کنید اما با این رنج قیمت میتوانید یک دوربین مناسب بگیرید. ( دوربین هایی مثل Nikon D750 و Canon 6D II)

بعضی از تصویربرداران بر این باورند که برای راه اندازی آتلیه باید دوربین های مختلفی داشته باشید و تعدادی از ان ها را به عنوان دوربین های پشتیبان استفاده کنید .

لنز دوربین

لنز با کیفیت ، یکی از مواردی است که شما برای ثبت تصاویر به آن نیاز دارید. همچنین برای تهیه یک لنز مناسب حداقل باید 8 میلیون تومان هزینه کنید. ابتدا باید تصمیم بگیرد از چه نوع لنزی می خواهید استفاده کنید و پس از آن لنزهایی که برای دوربینتان مناسب است را بررسی کنید.

شما می توانید لنز هایی مثل سیگما 50 میلیمتر f1.4 برای عکاسی عروسی ، نیکون 70 – 24 میلیمتر f2.8 برای عکاسی پرتره را انتخاب کنید.

لازم به ذکر است برای خرید لنز باید به محیطی که می خواهید در آن عکاسی کنید توجه داشته باشید . به فرض مثال اگر قصد دارید در یک محیط بسته عکاسی کنید میتوانید از لنز Canon EF 85mm استفاده کنید.

برای انتخاب دقیق تر لنز مناسب آتلیه عکاسی این مقاله را مطالعه کنید.

رفلکتور

رفلکتورها کمک بسیاری جهت دیفیوزر کردن نور، بازتاب دادن آن و یا برای جلوگیری از وزش باد می کند. اگر شما معمولا در محیط های باز عکاسی می کند میتوانید از این وسیله به خوبی بهره ببرید.

فلاش

فلاش های بسیار متنوعی وجود دارد که میتوانید هر کدام از آنها را انتخاب کنید اما باید توجه کنید که فلش مورد نظر با دوربینی که دارید تطبیق پذیر است یا خیر. فلش هایی که روی دوربین وجود دارد وزن بسیار سبکی دارند و قابل حمل می باشند و بعضی از آنها گاها قابلیت کنترل از راه دور را دارند به همین علت میتوانید برای عکاسی های عروسی از آن استفاده کنید.

کیت نور

کیت نور آتلیه ای جهت عکاسی های پرتره و آتلیه ای به شما کمک بسیاری می کند. در این کیت ها تمامی تجهیزات نورپردازی را دارید و با استفاده از آن می توانید انواع مدل های نورپردازی را انجام دهید.

یکی دیگر از ابزار هایی که حتما در عکاسی پرتره و ماکرو به آن نیاز پیدا می کنید و می تواند به خوبی سایه های تند را از بین ببرد رینگ لایت است. در دی جی 24 می توانید قیمت رینگ لایت های مختلف را در اینجا بررسی کنید.

کامپیوتر

کامپیوتر یکی از وسایل کاربردی در استودیو عکاسی می باشد. به دلیل این که بعد از عکاسی شما حتما باید عکس های گرفته شده را ادیت کنید و در اختیار مشتری قرار دهید . پس می توان گفت وجود کامپیوتر در استودیو عکاسی مهم است.

هزینه های تاسیس آتلیه خانگی

تجهیزات ضروری آتلیه خانگی

مناسب ترین مکان برای تاسیس آتلیه عکاسی در خانه محیط سالن پذیرایی است که دارای دیوار های پهن و عریض است . برای تصویر زمینه باید فضای روی دیوار حداکثر 9 متر باشد. همچنین می توانید از وسایل قیمت مناسب مثل پارچه ها ، کاغذ دیواری و… نیز استفاده کنید.

اگر نمی توانید چنین فضایی را فراهم کنید میتوانید از محیط های کوچک تر هم استفاده کنید . همچنین برای عکاسی های پرتره و یا تبلیغاتی فضایی به ابعاد 3 متر نیز کافی است. همچنین نورپرداز یکی از مهم ترین نکات در هنگام عکاسی است شما میتوانید از نور طبیعی که در فضای خانه وجود دارد نیز استفاده کنید .

برای راه اندازی آتلیه خانگی به چه تجهیزاتی نیاز داریم ؟

  • فلاش چتری استودیویی
  • سه پایه
  • رفلکتور
  • خیمه عکاسی برای عکاسی های تبلیغاتی
  • میز و صندلی

هزینه راه اندازی آتلیه عکاسی خانگی در زمان نگارش و گردآوری این مقاله ( بهار 1400 ) حداقل 40 میلیون تومان می باشد که با توجه به نوسانات نرخ ارز متغییر است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *