لنز مناسب برای عکاسی آتلیه

4.8/5 - (5 امتیاز)

استودیو یا آتلیه مکانی است که برخی عکاسان از آن به عنوان محیطی برای ثبت تصاویری در سبک هایی نظیر پرتره و… استفاده می کنند. یکی از مزایای اصلی عکاسی در آتلیه این است که در آن عکاس می تواند تمام جنبه ها و عوامل موثر بر روی عکس نظیر نور پردازی ، محیط و… را کنترل کند و بدین ترتیب عکس دلخواه خود را با تمام ویژگی های مد نظر ثبت نماید. آتلیه عکاسی دارای قسمت های مختلفی نظیر اتاق تاریک خانه ، اتاق ذخیره عکس و… می باشد. لنز ها در این مبحث اهمیت بسیاری دارند و در این مطلب چندین لنز مناسب برای عکاسی آتلیه را از چندین برند معتبر به شما معرفی خواهیم کرد.

معرفی لنز مناسب برای عکاسی آتلیه

برای عکاسی در آتلیه لنز های مختلفی وجود دارد . گزینه خوب و راحت برای عکاسان مبتدی استفاده از یک لنز اختصاصی ماکرو با فاصله کانونی 90-105 میلی متر با نسبت بزرگ نمایی 1:1 است . البته فاصله کانونی 50 تا 60 میلی متر نیز می تواند استفاده شود اما نکته ای که وجود دارد ممکن است در این فاصله کانونی مجبور شوید تا بیش از اندازه به سوژه نزدیک شوید

از جمله این لنز ها می توان به ۱۰۵mm سیگما، ۱۰۰mm کانن، ۱۰۵mm نیکون، ۱۰۰mm Samyang , 90mm افسانه‌ای Tamron, 90mm سونی و ۱۰۰mm Tokina اشاره نمود که هزینه ی خرید آن ها بین 400 تا 1000 دلار است و البته همه آن ها کاملا ارزش خرید بالایی دارا می باشند . با توجه به اینکه عکاسی آتلیه بیش ترین نزدیکی را به عکاسی پرتره دارد در ادامه به بررسی چند مورد از بهترین لنز های موجود در بازار برای عکاسی پرتره و آتلیه می پردازیم .

معرفی لنز مناسب برای عکاسی آتلیه

لنز های کانن برای عکاسی آتلیه

لنز Canon EF 85mm f/1.2L II USM

لنز های سری L از بهترین لنز های عکاسی به شمار می رود که می تواند بوکه های زیبا و عکاس هایی با وضوح و کیفیت بی نظیر تولید کند . با فاصله کانونی 85 میلی متری اش می تواند انتخابی مناسب برای این گرایش خاص عکاسی باشد. از لحاظ سیستم درونی هم که کالا مطمئن بوده و بهترین المنت های کنون را در خود جای داده است.

Canon 70-200mm f/2.8L IS II USM

لنز های با فاصله کانونی 70-200 میلی متر می تواند برای همه عکاسان در زمینه های مختلف کاربرد بالایی داشته باشد . این لنز که از محبوب ترین لنز های سری L کانن می باشد این امکان را به عکاس می دهد تا سوژه خود را با استفاده از بوکه های زیبا محصور کند . هم چنین داشتن یک تثبیت کننده تصویر داخلی این امکان را به عکاس می دهد تا عکس هایی با وضوح بالا بگیرد .

در عکاسی پرتره و به دنباله آن در عکاسی آتلیه مهم ترین عامل هماهنگی شما با سوژه است و این عامل از هر چیز دیگری مهم تر است . بعد از اینکه با سوژه خود به هماهنگی رسیدید حال باید به ویژگی های فردی نظیر قد توجه کنید و به تناسب آن مکان دوربین خود را تعیین کنید تا در نهایت بهترین عکس را ثبت کنید .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *