دوربین تک لنزی غیر بازتابی

دوربین تک لنزی غیر بازتابی

4.7/5 - (3 امتیاز)

ما اسنان ها از ابتدا به ثبت خاطات به اشکال بسیار متفاوتی علاقه داشتیم و آن ها را به فرم های مختلفی از جمله نقاشی ها نوشته ها در می اوردیم. این روند از ابتدای تاریخ ادامه داشته تا سال 1816 یک مخترع فرانسوی به نام جوزف نیشفور اولین دوربین کاربردی را ابداع کرد اگرچه حتی قبل از میلاد مسیح و در قرن یازدهم هم برخی دانشمندان به ایده هایی برای آن دست یافته بودند. فناوری دوربین ها با آزمون و خطا های بسیاری بالاتر رفت تا در قرن 20 دوربین تک لنزی غیر بازتابی یا رنجفایندر به بازار آمد. اولین مدل از این سری دوربین به تله متر هم معروف بوده و توسط کمپانی آمریکایی کوداک در سال 1916 ساخته شده اما این لایکا بوده که آن ها را معروف کرد و تبدیل به نیازی برای هر خانواده.

در بین دهه های 30 تا 70 این دوربین ها بسیار پر استفاده بودند و فروش بالایی داشتند تا اینکه کم کم جای خود را به دوربین SLR دادند. محبوب ترین رنجفایندر ها نسخه 35 میلیمنتری فیلم بود که لنز آن قابل تعویض بود و کارایی بسیار بالایی داشت. معذوف ترین برند هایی که امروزه هم با قدرت به کار خود ادامه می دهند از جمله کانن و نیکون و زایس از دگر کمپانی هایی بودند که این دوربین ها را تولید می کردند. در ادامه با دی جی 24 همراه باشید تا برخی ویژگی های مثبت وم منفی این دوربین های خاطره انگیر را بررسی کنیم.

ویژگی های دوربین تک لنزی غیر بازتابی

در ابتدا باید گفت که ویوفایندر ی پنجره دید با آن چه لنز به عنوان تصویر ثبت می کند کمی تفاوت دارد و این شاید یکی از جنبه های منفی این لنز ها بوده باشد. دیگر اینکه اکثرا این دوربین برای فواصل دور خوب و شفاف عکس می انداخته و در فواصل نزدیک و کلوزآپ استفاده از آ« کاملا بیهوده بوده است. اما بعد ها تولید کنندگان آن تواسنتند اینم مشکل را تا حدودی بر طرف کنند. برای این دوربین ها لنز های کوچک بسیار بهتر بوده اند چرا که به کار گیری لنز های بزرگ کمی جلوی پنجره دید را می گرفت و یا استفاده از هود نیز مشکلاتی را در بر داشت. اما نبود آیینه در این دوربین سبب شده تا المنت اصلی بسیار عقب تر از حد معمول رفته و آن را برای ثبت تصاویر بسیار استثنایی واید و سوپر واید مناسب می کند.

با این ها باز این لنز ها به علت سایز کوچکشان و خوش دستی بسیار و بدون نویز بودنشان انتخاب بسیاری از عکاسان برای ثبت تصاویر پرتره و روزمره و هنری و… بودند. این ویژگی ها هنوز هم بسیاری از افراد را به تهیه یکی از آن ها تشوی می کند. ظاهر کلاسیک آن ها نیز سبب شده تا از لحاظ کلکسیونی ارزش نسبتا بالایی داشته باشند.

ویژگی های دوربین تک لنزی غیر بازتابی

خرید انواع لنز و دوربین عکاسی

کاربران گرامی می توانید برای مشاهده و خرید انواع لنز دوربین عکاسی و دوربین های DSLR و SLR به صفحه فروشگاه ما مراجعه کرده و هر چه که برا حرفه عکاسی تان نیاز دارید را پیدا کنید. در ضمن تیم دی جی 24 آماه است تا به شما در این رمینه خصوصا اگر تجربه ای نداری و تازه در این رشته فعالیت می کنید مشاوره رایگان بدهد. فرایند سفارش کالا را می توان از دو طریق مختلف تماس تلفنی و استفاده از پنل سبد خرید تعبیه شده در سایت پیگیری کرد. مجموعه دی جی 24 به عنوان یک نمایندگی چندین برند معتبر محصولات را به صورت رایگان به درب منزل مشتریان ارسال خواهد کرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *