حالات عکاسی با دوربین DSLR

حالات عکاسی با دوربین DSLR

5/5 - (2 امتیاز)

زمانی که یک دوربین dslr می خرید حالاتی از پیش تعیین ئشده برای عکاسی در این دوربین ها تنظیم شده اند تا به روند عکاسی سرعت بخشیده و ان را راحت تر کنند. خصوصا اگر شما مبتدی هستید و تجربه عکاسی را انچنان ندارید استفاده از این تنظیمان می تواند برای شما بسیار حائز اهمیت باشد. حالات عکاسی با دوربین DSLR به کمک عکاسان حرفه ای هم می اید و مانع از هدر رفت زمان برای ثبت برخی صحنه های گزرا می شود و در کل می توان گفت که این مود ها در عکاسی با این دوربین ها بسیار مهم هستند به همین خاطر در ادامه این مطلب ما شاهد برخی حالات عکاسی با این نمونه دوربین ها خوایم بود.

انواع حالات عکاسی با دوربین DSLR

اتوماتیک

در حالت اکسپوژر اتوماتیک (خودکار) دوربین سرعت شاتر، میزان باز بودن دیافراگم، ISO و تنظیمات فلاش را به گ.نه ای مناسب برای عکس برداری اماده خواهد کرد. تنها کاری که شما باید انجام دهید گرفتن دوربین به سمت سوژه و ثبت تصویر است. این کار هنگامی بسیار مفید است که شما چیزی از تنظیمات حال حاضر دووربین نمی دانید و نمی خواهید وقتی دهم بابت ان هدر بدهید. اما بدانید که در این حالت در صورت خوب بودن نور محیط عکس خوبی را خواهید گرفت اما اگر نور کمی زیاد باشد چون دوربین تمایل به فلاش زدن دارد ممکن است فلاش زده عکس خوبی در نهایت به داست نیاید.

فروش دوربین های دیجیتال slr قیمت مناسب در دی جی 24

حالت پرتره

حالت پرتره در دوربین عکاسی dslr

این طور عمل می کند که انگار سوژه در پیش زمینه وجود دارد و عمق میدانی کم برای شارپ کردن سوژه و محو کردن بکگراند انتخاب می کند. اگر دوربین محیط را کم نور تشخیص بدهد فلاش می زند اما این فلاش زدن برای محیط هایی که نور افتاب شدید دارند نیز خوب است چرا که ممکن است نور باعث ایجاد سایه شود. در کل این حالت برای مکان و موقعیتی با شرایط نوری خوب بسیار ایده ال است.

حالت ماکرو

حالت ماکرو در دوربین دی اس ال آر

این مود  برای ثبت تصاویر سوژه هایی که کوچک تر از دست هستند بسیار خوب است. اما باید بدانید که این روش به شما کلوز اپ زیادی نمی دهد  و برای عکاسی از سوژه های خیلی کوچک و یا خیلی نزدیک باید لنز ماکرو تهیه کنید. این مود در شاریط نوری روشن و ماسب عالی کار می کند و عمق میدان کمی برای فوکوس انتخاب می کند. پس اگر در محیط م نوری عکس میگیرید از سه پایه استفاده کنید چرا که انتخاب عمص میدان کم برای شما جای خطا کردن نمی گزارد.

حالت منظره

حالت منظره در dslr

حالت منظره برای  ثبت یک عکس با تمرکز روی تمام محیط و شارپ بودن تمام کادر صفحه از یک دریچه کوچک دیافراگم استفاده می کند. این خالت بیشتر با لنز واید عکس می اندازد و در صورت ماسب بودن نور صحنه شگفت انگیز عمل می کند. چنانچه محیط کم نور باشد دوربین فلاش خواهد زد اما می توانید ان را به راحتی غیر فعال کنید.

حالت ورزشی

 

بخاطر این که ورزش جزو فعالیت های پر سرعت به شمار می رود، حالت ورزشی سرعت شاتر بالا در حدود ۱/۵۰۰ تا ۱/۱۰۰۰ ثانیه را به ما می دهد. با این قابیلت می توانید زمان را در لحظه منحمد کنید و تصویری زیبا خلق کنید. فلاش زدن در این روش لزومی ندارد اما اگر در روز عکس برداری کنید بسیار نتایج بهتری خواهید داشت. این حالا را می توان با حالت سریالی جایگزین کرد که رد انم دست خود را روی شاتر نگه می دارید و عکس ها را به صورت تند تند و پی در پی می گیرید.

حالت پرتره در شب

حالت پرتره در شب در دوربین های دیجیتال slr

در حالت پرتره در شب دوربین برای دستیابی به تتعادل بین تاریکی زمینه و نیاز به نور برای روشن کردن سوژه تلاش می کند. روزنه دیافراگم باید به میزان قابل توجهی باز باشد که نور زیادی به داخل دوربین برای گرفتن پس زمینه برسد و سوژه در فوکوس باشد، اما فلاش نیز به منظور روشن کردن کیس و جلوگیری از تاری ان در عکس، اجتناب ناپذیر است. احتمال دارد دوربین در این روش دوبار فلاش بزند که کمی نتیجه ان غیر طبیعی خواهد بود.

اما در این نوع دوربین ها تنظیمات دیگری هم هستند که هر کدام منحصر به فردند مانند M و AV و S و TV.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *