تفاوت فلاش TTL و فلاش دستی

تفاوت فلاش TTL و فلاش دستی

5/5 - (1 امتیاز)

در هنگام خرید فلش ممکن است با دو نوع فلش کاملا دستی و فلش ttl روبرو شوید. ممکن است سرانجام گیج شوید که کدام فلاش مناسب شماست و در کدام یک باید پول خود را سرمایه گذاری کنید. هر دو فلاش دستی و TTL دارای امتیازات منفی و مثبت خود هستند که مورد توجه عکاسان قرار می گیرند. آنچه مهم است درک صحیح سیستم ها، عملکردها ، مزایا و معایب آنها است.  در ادامه به بررسی تفاوت فلاش TTL و فلاش دستی خواهیم پرداخت تا شما عزیزان بتوانید بهتر خرید خود را در آینده انجام دهید.

بررسی تفاوت های فلاش TTL و فلاش دستی

فلاش دستی

در یک فلاش کاملاً دستی ، هیچ کنترلی بر روی شدت یا مدت زمان نوری که از فلاش ساطع می شود (توسط دوربین یا فلاش) وجود ندارد. در عوض ، این عکاس است که با تنظیمات، چه در دوربین و چه در خود فلاش، خروجی فلاش را کنترل می کند. در حالی که از فلش دستی استفاده می کنید ، چهار کنترل وجود دارد که می توانید برای تنظیم خروجی فلش خود به صورت دستی مطابق با نیازهای خود استفاده کنید:

  • سعی کنید Iso را روی دوربین تنظیم کنید.
  • سطح خروجی از فلش اوری را بالا یا پایین ببرید (½ ، ¼ ، 1/8 قدرت و غیره)
  • فاصله بین سوژه و فلاش (منبع نور) را تغییر دهید.
  • مقدار دیافراگم را روی دوربین تنظیم کنید.

کتابچه راهنمای کاربر را برای فلش خود بررسی کنید تا نحوه تنظیم آن را ببینید.

نکته مهمی که باید به خاطر بسپارید و در نظر بگیرید این است که اکثر چشمک ها می توانند در حالت دستی فیلم برداری کنند ، اما هر فلاش نمی تواند در حالت TTL عکسبرداری کند. همچنین یک فلاش دستی به شما امکان کنترل خاص نور را می دهد و به شما امکان می دهد دقیقاً بر اساس نیاز خود تنظیم کنید. در حالی که از فلش دستی استفاده می کنید ، نیازی به استفاده از جبران نوردهی نیست زیرا ترکیب ، قاب و غیره هیچ تأثیری در نوردهی کلی و نور صحنه ندارد.

بررسی تفاوت های فلاش TTL و فلاش دستی

مزایا و معیاب فلاش های دستی

در شرایطی که فاصله فلاش و سوژه  ثابت است ، می توانید از تنظیمات دستی فلاش استفاده کنید. فلاش دستی در شرایطی که مجبور هستید یک سری عکس از سوژه را به طور مکرر و در شرایط نوردهی مشابه از بین ببرید ، بسیار مفید است. به عنوان مثال ، در عکاسی از غذا ، عکاسی از محصول و موارد دیگر این مورد است. سطح توان ثابت است و ثابت می ماند و همین امر باعث می شود تابش از عکس به عکس متفاوت نباشد.

وقتی سوژه حرکت نمی کند ، فلاش دستی بهتر کار می کند.

یکی از اشکالات اصلی استفاده از فلش در حالت دستی این است که شما هنوز هم باید میزان بهینه خروجی برق مورد نیاز برای بدست آوردن نوردهی صحیح را تشخیص دهید که این می تواند یک پروسه زمانبر باشد. بنابراین ، به طور عمده می توان از یک فلاش دستی در هنگام عکسبرداری از عکس های پرتره ، عکس های اصلی و هنرهای زیبا استفاده کرد. به عبارت دیگر ، در این شرایط لازم است  برای تنظیم صحنه زمان بگذارید.

بسیاری نیز معتقدند که برای دستیابی به اطلاعات در مورد عکاسی با فلاش خارجی ، بهترین حالت استفاده از حالت دستی است. شما خروجی را انتخاب می کنید ، روی تصویر کلیک کرده و سپس آن را مرور می کنید. اگر آن طور که انتظار داشتید و آن را خواستید ظاهر نشد ، می توانید تنظیمات را تغییر داده و دوباره امتحان کنید. بنابراین شما در پایان می توانید بیشتر بدانید.

فلاش های TTL

وقتی خروجی فلاش مستقیماً توسط دوربین شما کنترل می شود ، به آن اندازه گیری از طریق لنز یا TTL گفته می شود. در مورد فلش خودکار یا TTL ، خروجی فلاش مستقیماً توسط فلاش یا توسط سیستم اندازه گیری نوردهی دوربین کنترل می شود. بنابراین ، استفاده از فلش در حالت TTL به شما خروجی فلش متنوعی می دهد.

تنها روش برای کنترل یک فلش فعال شده با TTL استفاده از عملکرد جبران نوردهی فلاش در فلش یا از طریق تنظیمات دوربین است. همچنین ، هنگام استفاده از فلاش تی تی ال ، میزان دیافراگم و ISO انتخابی شما بر خروجی فلاش تأثیر نمی گذارد ، زیرا دوربین به قفل دوربین می گوید فلش خروجی خاصی را منتشر کند. اگر تنظیمات تغییر کند ، خروجی نیز تغییر خواهد کرد تا به طور خودکار جبران شود.

هنگامی که دکمه انتشار شاتر ما را برای فوکوس روی دوربین فشار می دهید ، دوربین شما نه تنها فوکوس می کند ، بلکه به اندازه گیری صحنه و نوردهی آن نیز نیاز دارد. این مقدار نور محیطی را که “از طریق لنز” به سنسور بازگردانده می شود اندازه گیری می کند.

تفاوت کارکرد فلاش TTL و فلاش دستی

فلش فعال شده با TTL قبل از گرفتن عکس قبل از فلاش را شلیک می کند. سپس دوربین قبل از فلاش را با سطح نور محیط اندازه گیری می کند تا انرژی مورد نیاز از فلاش واقعی را برای ایجاد نوردهی صحیح محاسبه کند. این فلاش خیلی سریع اتفاق می افتد ، تنها چند ثانیه قبل از فلاش اصلی می باشد  بنابراین توسط چشم انسان قابل مشاهده نیست. بر اساس مدل فلش شما ، این پیش فلاش می تواند یک فلاش نور سفید یا مادون قرمز باشد.
استفاده از فلش TTL در شرایطی که زیاد جابجا می شوید ، در تنظیمات مختلف نور یا در حال تغییر عکس و غیره عکس می گیرید و وقت ندارید که یک سری عکس آزمایشی قبل از عکس بگیرید ، بسیار مفید است.

یکی از اشکالاتی که در استفاده از فلش TTL وجود دارد ، کنترل کمتر و دقت کمتری در نور است. اگر هنگام استفاده از فلاش در حالت TTL نوردهی نادرستی داشته باشید ، دانستن تنظیم نیرو برای آن عکس بسیار دشوار است.اگر قصد خرید فلاش های استودیویی حرفه ای را دارید به این بخش مراجعه کنید.

اگر اخیراً اولین دوربین دیجیتال خود را خریداری کرده اید و قصد خرید فلاش خارجی را دارید ، دو گزینه پیش رو دارید. در هر صورت سراغ فلش دستی بروید ، زیرا این امر شما را ترغیب می کند تا در مورد نحوه کنترل و تنظیم نور در شرایط مختلف بیشتر بدانید. اما اگر می خواهید وظایف حرفه ای خود را انجام دهید و توانایی آزمایش یک فلاش دستی را ندارید ، می توانید به دنبال فلش فعال TTL بروید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *