بهترین لنز های عکاسی معماری

بهترین لنز های عکاسی معماری

4.8/5 - (5 امتیاز)

عکاسی هنگام صبح و یا غروب بهترین عکس های معماری را برای شما ثبت می کند . دقت داشته باشید که نور از پشت به صورت کلی برای عکاسی معماری گزینه خوبی به شمار نمی رود چرا که باعث تیره شدن سطح ساختمان می شود . هم چنین هنگام عکاسی معماری معمولا بهتر است که شب انجام شود چرا که اکثر ساختمان های مدرن با در نظر گرفتن سیستم نورپردازی در شب طراحی شده اند و همین موضوع باعث می شود تا شکوه و زیبایی آنها در شب بیشتر به چشم بیاید . دقت کنید که برای این سبک تنها لنز های عکاسی معماری می توانند جوابگوی نیاز شما باشند.

لنز عکاسی معماری از بنا های مختلف

بهترین نوع لنز برای معماری

لنز های تیلت شیفت (Tilt-Shift)

یکی از پر کاربرد ترین و در عین حال گران قیمت ترین لنز ها در زمینه عکاسی معماری لنز های تیلت شیفت هستند . این لنز ها هنگام عکاسی از ساختمان های بلند با تغییر زاویه ثبت عکس باعث بهبود تصویر نهایی می شوند . فرض کنید قصد عکاسی از یک ساختمان بلند را دارید ولی به دلیل عرض کم کوچه این امکان برای شما وجود ندارد که عقب تر رفته و کادر خود را تنظیم کنید در این حالت لنز های تیلت شیفت می توانند کمک زیادی به شما کنند و با توجه به خاصیتی که دارند کادر شما را جوری تنظیم می کنند که انگار چند قدم عقب تر رفته اید.

یک لنز تیلت شیفت می تواند تصاویر را ثبت نماید که اندازه سوژه آن از اندازه سنسور دوربین بزرگتر است به همین دلیل این لنز ها به شدت در عکاسی معماری کاربرد داشته و تقریبا هر عکاس حرفه ای که در این زمینه فعالیت می کند به یکی از این لنز ها برای دوربین خود نیاز دارد .

معرفی چند لنز عکاسی معماری

لنز Canon TS-E 24mm f/3.5

این لنز که ساخته کمپانی کانن می باشد از جمله لنز های مشهور در زمینه عکاسی معماری است که علاوه بر قابلیت تیلت شیفت ، ویژگی های دیگری نظیر کنترل قوی بر روی رنگ ، کنتراست و روشنایی تصویر را ارائه می دهد که باعث می شود تا بسیاری از عکاسان این لنز را برای کار خود انتخاب نمایند .

معرفی چند لنز عکاسی معماری

لنز Nikon 24mm PC-E

این لنز دوربین حرفه ای دارای قابلیت چرخش تا مثبت و منفی 90 درجه را دارا می باشد و سه عدد عدسی غیرکروی درون آن باعث میشود تا انواع خطاها در آن تصحیح شود . همچنین پوشش سطحی یکپارچه عدسی های نیکون ، کیفیت رنگ را افزایش و تشعشعات اضافی را کاهش داده است . این ویژگی های ذکر شده باعث شده تا بسیاری از عکاس های حرفه ای این لنز را بهترین لنز تیلت شیفت نیکون به شمار بیاورند .

لنز Nikon 24mm PC-E

Nikon AF 14-24 f/2.8G ED

یکی دیگر از گزینه های بسیار خوب در عکاسی معماری این لنز می باشد که با انواع دوربین های فول فریم و غیر فول فریم همخوانی دارد . زوم لنز به صورت چرخشی انجام می شود و برای فوکوس بر روی سوژه نیاز است تا با آن فصاله ای به اندازه 28 سانتی متر داشته باشید .

Nikon AF 14-24 f/2.8G ED

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *