بهترین فلاش برای دوربین های DSLR نیکون

بهترین فلاش برای دوربین های DSLR نیکون

Rate this post

یکی از پر کاربرد ترین تجهیزاتی که در عکاسی وجود دارد فلاش های دوربین هستند که به ان ها فلاش اکسترنال نیز گفته می شود برند های مختلفی هستند که برای سری دوربین های عکاسی مختلفی فلاش های مخصوص و سازگار را تولید می کنند و در این مقاله قصد معرفی بهترین فلاش برای دوربین های DSLR نیکون را داریم.

انتخاب بهترین فلاش برای دوربین های DSLR نیکون

همانند سایر تجهیزات عکاسی فلاش ها هم در مدل ها و قیمت های مختلفی عرضه می شوند و قابلیت های متنوعی دارند. مهم ترین فاکتوری که در هنگام خرید فلاش دوربین باید به آن توجه کنید این است که از چه سوژه ای عکاسی می کنید و از چه تجهیزاتی برای اینکار استفاده می کنید. برای مثال اگر از یک لنز تله فوتو 200 میلیمتری برای عکاسی استفاده می کنید حتما به تجهیزات نورپردازی قدرتمندی هم نیاز خواهید داشت که تا آن فاصله توانایی پخش نور را داشته باشند. اما اگر می خواهید پرتره ثبت کنید آن چنان نیازی به شدت بالای نور نخواهید داشت خصوصا زمانی که در استودیو هستید.

رتبه بندی فلاش ها بر اساس عدد راهنمای آن ها صورت می گیرد  هر چه این عدد بیشتر باشد فلاش قدرت نوری بیشتری را خواهد داشت. نرخ بازیافت نیز نشان دهنده زمانی است که طول می کشد فلاش برای نورپردازی دوباره اماده شود. پس با توجه به این فاکتور ها و دیگر موارد تاثیر گذار در کارایی فلاش بهترین ها را برای DSLR های نیکون برای شما معرفی خواهیم کرد.

فلاش دوربین SB-5000

اس بی 5000 حرفه ای ترین فلاش نیکون است که کنترل رادیویی درون آن کار گزاشته شده است این به این معناست که شما می توانید این محصول را با تمام بدنه دوربین های نسل جدید نیکون استفاده کنید. کنترل رادیوی مزیت اعمال تنظیمات و کار کردن با فلاش از راه دور را هم دارد و شما می توانید با توجه به شرایط خود فلاش را با ریموت کنترل کنید. دقت کنید که این ویژگی تنها در دوربین های نسل جدید مانند D5 D850 D500 D7500 Z7 Z6 و ..کار می کند. در میان فلاش هایی که نیکون تا به حال ساخته است این مدل سریع ترین زمان بازیافت را دارد.

فلاش دوربین SB-5000

سیستم خنک کننده درونی داشته که از داغ شدن بیش از هد سیستم جلوگیری خواهد کرد و به شما اجازه می دهد 100 بار به صورت پشت سر هم از ان استفاده کنید. این سیستم جدید خنک کننده سایز کلی فلاش را نسبت به مدل های پیشین کوچک تر کرده است. عدد راهنمای این مدل 113 گام در 35 میلیمتری است و 180 گام در 200 میلیمتری از این رو قدرتمند ترین فلاش دوربین نیکون شناخته شده است.

فلاش اس بی 700

اس بی 700 یکی از آپشن های فوق العاده در رینج متوسط بوده و کسانی که مدل اس بی 5000 را گران می دانند می توانند این مدل را خریداری کنند و استفاده کنند. این محصول عدد راهنمای 92 تا 128 فیت را داشته و 2.5 ثانیه زمان بازیافت ان است. سازگاری با سرعت های شاتر بالا داشته و بازه زوم 24 تا 120 میلیمتری را پشتیبانی می کند. این محصول دارای مود تی تی ال بوده و از کمک اتوفوکوس پشتیبانی می کند. سر فلاش 90 درجه چرخش داشته و روی منفی 7 0 و 45 درجه، 60 75 و 90 درجه استاپ هایی دارد. این محصول فاقد سیستم کنترل رادیویی است.

فلاش اس بی 700

فلاش اس بی 500

این محصول نیکون هم اسپیدلایت است هم ال ای دی ویدیو لایت. پس به عنوان یک فلاش با قیمت مناسب هم برای عکاسی و هم برای فیلم برداری مناسب است. عدد راهنمای این محص ل 24 فیت تا 78.7 است و وزن سبکی داشته و در 3.5 ثانیه شما می توانید دوباره از فلاش استفاده کنید. هد این مدل می تواند 180 درجه بچرخد و در جهت عمودی 90 درجه بالا پایین کند. در مود فیلمبرداری سه نوع شدت نور داشته اما این مود سبب خالی شدن سریعتر باتری می شود و بهتر است یک یا چند باتری زاپاس داشته باشید و یا اگر در محیط آزاد کار می کنید سریع کار فیلمبرداری را انجام دهید.

فلاش اس بی 500

گودکس TT685

این فلاش گودوکس قدرت بالایی را با توجه به قیمتی که دارد ارائه می کند. عدد راهنمای این مدل 197 فیت بوده که در بازه زوم 14 تا 200 میلیمتری کار می کند. این محصول گودکس از تی تی ال نیکون پشتیبانی می کند و سرعت سازگاری بالایی دارد.  سرعت بازیافت بالا یکی دیگر مزیت های این مدل بوده که 2.6 ثانیه است.

فلاش یانگنو Yn968n

این فلاش یانگنو قدرت بالایی را به شما می دهد اما قیمت ارزان تری نسبت به مدل اس بی 700 دارد که تقریبا مشابه آن است. این محصول عدد راهنمای 196 را دارد و زمان بازیافت آن کمی کند تر بوده و 3 ثانیه است. این مدل یانگنو یک هد چرخان و بانس کننده دارد که بازه زوم 20 تا 105 میلیمتری فول فریم را پشتیبانی می کند. این مدل فلاش هم در عکاسی و هم در فیلمبرداری به کمک شما خواهد آمد اما باتری آن برای فیلمبرداری سریع تخلیه شده و بهتر است باتری زاپاس همراه داشته باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *