انعکاس در عکاسی

انعکاس در عکاسی

5/5 - (2 امتیاز)

امروزه برای اینکه بتوانید خود و استعدادتان را در جامعه عکاسی و هنری به زخ بکشید تنها داشتن یک دوربین و گرفتن عکس های نرمال با آن جوابگو نیست و باید از شیوه ها و روش های خلاقانه ای در عکاسی از سوژه های مختلف به خرج دهید. یکی از کار هایی که می توانید برای ثبت تصاویری استثنایی انجام دهید استفاده از تکنیک انعکاس در عکاسی است. به جای اینکه وقت خود را روی موارد پیش پا افتاده بگذارید سعی کنید انعکاس ها را کشف کنید.

اگر کمی به این کار ادامه دهید انعکاس ها را همه جا خواهید دید سطوح سیقلی فلزای و شیشه و آب و دریاچه و… معمولا از بهترین گرینه های موجود برای کار هستند. در ادامه نکاتی را برای به منظور استفاده از انعکاس اورده ایم که می توانید با آن ها به بهترین نحو عکاسی منظره و حیات وحش و حتی عکاسی پرتره خود را انجام دهید.

تکنیک های انعکاس در عکاسی

به ترکیب بندی توجه کنید. ترکیب بندی های مناسب جلوه و ابعاد تاه ای به تصویر می بخشد. همه ما با قانون یک سوم آشنایی داریم و می توانیم از آن برای ترکیبن بندی مناسب بهره ببریم. مثلا سعی کنید خط افق را به اندازه یک سوم از قسمت بالایی و یا پایینی تصویر فاصله دهید. در ضمن باید هنگام این کار تصمیم بگیرید که کدام بخش از انعکاس بیشترین تاثیر را دارد و نقطه تمرکز اصلی تصویر خواهد بود.

تقارن

تکنیک دیگر استفاه از تقارن است. با این کار تعادلی بی نقص را در عکس شکل می دهید. تقریبا از هر سطحی که نور را منعکس می کند می توایند برای ایجاد تقارنی منحصر به فرد استفاده کنید.

تقارن

ساده عکاسی کنید و سعی کنید عکاسی خودتان را زیاد پیچیده نکنید. در برخی موارد هرچه کمتر باشد بهتر است. کادر های شلوغ معمولا انعکاس خوبی را نتیجه نمی دهند و معمولا باعث حواس پرتی می شود.

سعی کنید به سطحی که تصویرتان را انعکاس می دهد نزدیک شوید. با اینکار سوژه های شما تقریبا تمام کادر را به خوبی پر می کنند در ضمن این کار باعث بهبودی ترکیب بندی و جذاب تر شدن تصویر می شود.

اهمیت ساعات طلایی در تکنیک انعکاس

ساعات طلایی را از دست ندهید. همیشه می توانید هنگام غروب و یا طلوع خورشید ( وقتی که خورشید به خط افق نزدیک است ) تصاویری بی نظیر را ثبت کنید. در این لحظات طیف های بسیار زیبایی از زنگ های زرد و نارجی و … در آسمان پدیدار می شوند  و در کل منظره ای هنری و خاص را را ایجاد می کنند. همچنین در این واقه نور بسیار ملایم تر است و توایندخورشید را به راحتی در کارد تان ثبت کنید.

اهمیت ساعات طلایی در تکنیک انعکاس

از برنامه ها و نرم افزار های برش و ادیت عکس برای چرخاندن 180 درجه ایی عکستان استفاده کنید در برخی موارد این کار باعث خلق اثری بی ماند می شود. به رنگ ها و به حسی که می خواهید از طریق عکس منتقل کنید فکر کنید وجود رنگ های به اصطلاح شاد و جیغ انرژی بیشتری به تصویر می بخشد و تصاویر سیاه و سفید هم مشخصا احساسی منفوت را به بیننده القا می کنند.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *