گران ترین دوربین های عکاسی

گران ترین دوربین های عکاسی

2.9/5 - (19 امتیاز)

دوربین عکاسی از همان ابتدا که ساخته شده به خاطر سیستم مهندسی جالب و عملکردش مورد توجه همگان واقع شد. حال با بیش از گزشت دو قرن از ساخت اولین دوربین عکاسی با پیشرفت تکنولوژی این شاهکار های مهندسی تدیل به بخش جا نشدنی از زندگی انسان ها شده اند حقایق زندگی روزمره را ثبت می کنند و گاها با عکس هایی منحصر به فرد همه راشوکه می کنند. اما خود این دوربینها هم فکت های جالبی را دارند در ادامه قصد داریم گران ترین دوربینهای عکاسی را به شما معرفی کنیم از دوربینهای جدید با قیمت هایی گزاف تا نمونه های قدیمی که قیمت هایی سر به فلک کشیده دارند. با دی جی 24 همراه باشید.

معرفی گران ترین دوربین های مدرن عکاسی

FUJIFILM GFX 100

گران ترین دوربین دیجیتالی با یک سنسور 55 میلیمتری مدیوم فرمت که کیفیت فوق العاده ای را در عکاسی و فیلمبردای دارد. این دوربین عکاسی فوجی فیلم در حال حاضر در میان بدون آینه ها بهترین است و به نوعی شاید!! پایان دوره DSLR ها را نشان می دهد. اما از نظر سرعت عملکرد ضعیفی دارد و فوجی فقط روی قدرت کیفیت تصویر این مدل تمرکز کرده است به هر حال اکنون در این لیست به عنوان یکی از گران ترین دوربین های مدرن قرار گرفته است. 9999 دلار.

گران ترین دوربین های عکاسی FUJIFILM GFX 100

Leica S Type 007

دوربین معروف جیمز باند از شرکت لایکا می باشد که با یک سنسور 37.5 مگاپیکسلی و بدون فیلتر LOW PASS ساخته شده است. این دوربین از نظر سیستم نسبت به فوجی فیلم ضعیف تر است اما به دلیل استفاده شدن در فیلم مامور 007 به قیمت 16,619 دلار در یک حراجی به فروش رفت.

Leica S Type 007 گران ترین دروبین های لایکا

دوربین Mamiya Leaf Credo 80 Digital Back

مامیا یک برند ژاپنی است که به صورت تخصصی دوربین های با سنسور مدیوم فرمت تولید می کند. این دوربین سنسوری 80 مگاپیکسلی دارد و  قیمت آن 25,761 دلار در بازار است پس حتما قبل از خرید آن مطمئن شوید که به آن نیاز دارید.

Mamiya Leaf Credo 80 Digital Back

PhaseOne XF IQ3 Digital Back

به دنبال مدل قبلی این دوربین مدیوم فرمت است که از شرکت فیس وان بوده و سنسوری مشابه مدل قبلی دارد اما قابلیت های فیلم برداری بهتری دارد و همین سبب شده تا با قیمت 31,949 دلار به فروش برسد.

PhaseOne XF IQ3 Digital Back

 Hasselblad H5D-200c

شرکت هاسل بلاد که شناخته شده ترین برند در زمینه ساخت المنت های اپتیکالی صنعتی و دوربین های مدیوم فرمت قدرتمند است با ساخت این دوربین 200 مگاپیکلسی که از 45,000 دلار شروع می شود بدون شک مرز های دنیای مدیوم فرمت را جا به جا کرده است.

 

 Hasselblad H5D-200cDiamond Canon IXUS

زیبا ترین دوربین این لیست که ار الماس پوشیده شده است ار کانن بوده و به مناسبت دهمین سالگرد ساخته شدن سری دیجیتال الف طراحی شده است.  انی دوربین بعد ها در یک حراجی برای خیریه به قیمت 40,000 یورو به فروش رفت.

Diamond Canon IXUS

Hasselblad Space Camera

چه کسی دلش یک دوربین عکاسی فضایی نمی خواهد؟ این دوربین معروف هاسل بلاد اولین دوربینی است که موفق شده اند به زمین بازگردانند. این دروبین با قیمت فضایی $281,250 توسط یک فضانورد که عکاس نمیه حرفه ای هم بود خریداری شد اما او آن را به یک تاریخ شناس فضایی داد تا از آن مراقبت کند.

Hasselblad Space Camera

گران ترین دوربین های عکاسی قدیمی

Doryu 2-16

یک دوربین با طرح تفنگ هر جایی که آن را استفاده کنید به درد سر می اندازد. درست است اولین دوربینی که می خواهیم به شما معرفی کنیم به شکل یک تفنگ ساخته شده است. این تفنگ برای نیزو پلیس ژاپن ساخته شده بود تا بتوانند راحت تر از تظاهر کنندگان عکاسی کنند. این تفنگ!! در سال 1955 تولید شدو در سال 2013 به قیمت 11595 دلار در یک حارجی فروخته شد.

گران ترین دوربین های عکاسی قدیمی

Gold-Plated Leica Luxus II

این دوربین لایکا با بدنه ای ساخته شده از طلا بی مثال است. از این دوربین تنها یک نمونه وجود دارد که در سا 2013 در یک حراجی در هنگ کنگ به قیمت 620,000 دلار به فروش رفت.

Gold-Plated Leica Luxus II

Discovered Daguerreotype

این دوربین که در المان کشف شد  یکی از گران ترین مدل های Daguerreotype است. متخصصان باور دارند که این مدل در سال 1839 ساخته شده است و به نوعی قدیمی ترین دروبین دنیا محسوب می شود.  این دوربین در یک حراجی آنلاین در سال 2007 به شخصی ناشناس به قیمت باور نرکدنی 792,333 دلار فروخته شد.

Discovered Daguerreotype

Susse Freres Daguerreotype

این دوربین در سال 1893 ساخته شده است و از نظر سن دومین دوربین قدیمی لیست می باشد. این دوربین 136 ساله به قیمت 978,000 به عنوان دومین دوربین گران قیمت دنیا شناخته می شود.

Susse Freres Daguerreotype

Leica O-Series No. 122

با گران ترین دوربین عکاسی دنیا آشنا شوید. محصولی دیگر از شرکت لایکا که در شرایطی بی نظیر نگه داری شده بود و تا همین لحظه هم در محفظه های مخصوص قرار داده شده تا نو مانده و دور از اسیب. در ابتدا در سال 1923 25 عدد از این دوربین ها ساخته شد اما فقط 3 عدد در این شرایط و به این تمیزی نگه داشته شده بودند. این دوربین منحصر به فرد در سال 2012 به قیمت عجیب و غریب اما ارزنده 2.79 میلیون دلار به فروش رفت.

Leica O-Series No. 122

3 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *