پرتره بی چهره

پرتره بی چهره

3.7/5 - (3 امتیاز)

عکاسی پرتره یک مقوله بسیار محبوب در دنیای تصویربرداری است، زیرا بیشترین سوژه از عکس افراد را نشان می دهد. این عمل اگر به درستی انجام شود و با عناصر دقیق عکاسی ترکیب شده باشد، راهی عالی برای نمایش و ثبت شخصیت یک شخص است. یکی از هنری ترین و انتزاعی ترین زیرشاخه های این سبک عکاسی پرتره های بی چهره هستند که در ادامه این مقاله قصد داریم نکاتی را در رابطه به ثبت اینگونه عکس ها عنوان کنیم.

نکات مهم عکاسی پرتره های بی چهره

با گرفتن پرتره های بی چهره، عکس های خود را برای تفسیر بازتر می کنیم و به بینندگان اجازه می دهیم خود را در تصویر یا داستان قرار دهند. ضروری است که ما از بدن و محیط استفاده کنیم تا پرتره ها به اندازه کافی جذاب باشند تا دیگران بخواهند کمی بیشتر تصویر را درک کنند و به آن خیره شوند.

در زیر چند نکته مفید برای استفاده در عکاسی پرتره بدون چهره آورده شده است:

به دنبال یک داستان بگردید و سرنخ های متن را اضافه کنید تصویر خود را ایجاد کنید از بزرگنمایی در مورد جزئیات جلوگیری کنید

همه پرتره های بی چهره برنامه ریزی شده و خوب اندیشیده نشده اند. به آسانی می توان به عکس گرفتن یکی از اقوام نگاه کرد که به جمع خانواده نگاه می کند یا کودکی صورت خود را با یک اسباب بازی می پوشاند.

نکات مهم عکاسی پرتره های بی چهره

در حالی که مشغول مستندسازی سفرهای خود در یک سرزمین خارجی بودید، ممکن است حتی یک عکس پرتره بی چهره از روی هوی و هوس گرفته باشید. اما چه شرایط تیراندازی کنترل شده باشد و چه خود به خودی، باید یک داستان خوب در پشت آن باشد.

این همان چیزی است که باعث می شود شما بخواهید دوربین خود را به سمت یک سوژه انسانی سوق دهید و بینندگان شما می خواهند تصویر حاصل را درک کنند ، حتی اگر سوژه ها لبخند نمی زنند یا حالت چهره ای نشان نمی دهند.

سرنخ های زمینه را اضافه کنید

این مرحله ای است که شما انتخاب می کنید چه چیزی را در تصویر خود نشان دهید. آیا قرار است هدستی با ویژگی های صورت پوشانده شود؟ گرفتن عکس از نیمه بدن یا کل بدن؟ آیا عناصر دیگری را نیز در بر خواهید گرفت که می توانند به شما در بیان داستان کمک کنند؟ همانطور که پرتره های بدون چهره قابل تفسیر هستند ، عکاسان آزادند که سرنخ های زمینه ای واضح یا مبهمی را وارد کنند که پیام های مورد نظر آنها را برای مخاطبانشان ارسال کند.

سرنخ های زمینه را اضافه کنید

نحوه قرارگیری سر (و بقیه بدن) و همچنین محل قرارگیری سوژه را در نظر بگیرید. از وسایل جانبی استفاده کنید که می توانند به پشتیبانی داستان شما کمک کنند. حتی نور می تواند به تنظیم حالتی کمک کند که ایده پشت عکس شما را تکمیل کند. سعی کنید سرنخ های زمینه را قوی و کم نگه دارید ، تا در نهایت بینندگان شما را گیج نکنند.

ترکیب بندی در پرتره های بی چهره

مهم نیست که نوع سبک عکاسی را که می خواهید امتحان کنید، عکاسان موظفند تصاویر خود را به درستی بسازند. ترکیب مناسب کلید دستیابی به تصویری کل است که از نظر بصری جذاب و حرفه ای به نظر می رسد. وقتی فکر می کنید سوژه ها و سایر عناصر خود را در کادر خود قرار دهید، تکنیک های ترکیب بندی ، مانند قانون سوم و تعادل را بخوانید.

ترکیب بندی در پرتره های بی چهره

شخصی سازی کامل عکس هنگام عکاسی در محیط های عمومی یا خارج از خانه ممکن است دشوار باشد، اما به خاطر داشته باشید که چه چیزی باعث ایجاد یک عکس خوب می شود حداقل می تواند شما را در قاب گرفتن عکس ها و اطمینان از تعادل عکس هر بار راهنمایی کند.

از بزرگنمایی خودداری کنید

بزرگ نمایی در پرتره ها بسیار دیده می شود. از این روند اجتناب کنید و ً با حفظ فاصله کانونی خود به نتایج جالب توجه دیگری برسید، مگر اینکه در واقع کمی از سوژه خود دور باشید. از فضای اضافی در کادر خود برای نمایش عناصر دیگری استفاده کنید که می تواند تصویر را از دیگران جدا کند و کنجکاوی بینندگان شما را برانگیزد. به هر حال، پرتره های بی چهره مربوط به روایت داستانی با استفاده از هر چیزی است که می تواند صورت و سر سوژه را احاطه کند.

از بزرگنمایی خودداری کنید

فوکوس روی جزئیات جذاب

پشت فرد (یا تنه و پایین تنه ، اگر از روی جلوی سر خود قطع شده از افراد از جلو عکس می گیرد) به سادگی جالب توجه نیست. حالات صورت بدون تلاش زیاد باعث جالب توجه شدن عکس می شوند اما از آنجا که نمی توانید در عکس بدون چهره به آنها اعتماد کنید، باید با برجسته سازی سایر جزئیات بداهه پردازی کنید. فقط با تمرکز روی زبان بدن سوژه، ویژگی های منحصر به فرد در مو یا لباس او و عناصر چشم نواز در محیط اطراف و لوازم جانبی، می توانید هر عکس بدون چهره را جذاب تر کنید.

فوکوس روی جزئیات جذاب

از داشتن لوازم جانبی و عناصر بسیار کمی که باید در قاب خود داشته باشید، نترسید. گاهی اوقات، تمام آنچه باید تمرکز کنید، درست روی بدن سوژه است. جزئیات مو، دستها یا حتی پاهای فرد را بگیرید. متوجه خواهید شد که حتی چین و چروک ها و بافت های پوست نیز می توانند یک داستان را رقم بزنند.

روش دیگر برای گرفتن احساسات در عکس بدون نشان دادن چهره، گرفتن حرکات سوژه و زبان بدن است.

آموزش عکاسی پرتره بی چهره

برای ارائه ایده های خاص تر در مورد پرتره های بی چهره خود، در اینجا چند پیشنهاد، عملکرد و مفهوم پیشنهادی برای آزمایش وجود دارد. شما تعجب خواهید کرد که چقدر آسان است که پرتره های بزرگ بی چهره بسازید و چقدر سرگرم کننده است که بدون داشتن چهره سوژه های خود قصه بگویید!

بازی با آینه ها سایه های خلاقانه پوشش با قسمت های بدن نگاه دور استفاده از اشیا برجسته

با آینه ها بازی کنید

برخی از جالب ترین عکس های خود چهره بدون آینه از آینه برای پوشاندن صورت خود استفاده می کنند. استفاده از آینه به جای هر وسیله دیگر بلافاصله رمز و راز منحصر به فردی را به شما اضافه می کند که می تواند بینندگان شما را با سوالاتی بدون پاسخ روبرو کند، از جمله اینکه آیا استفاده از آن در واقع معنای عمیق تری دارد یا نه. برای دیگران، دیدن یک آینه بیضی شکل در جای سر آنها یک احساس نسبتاً ناراحت کننده ایجاد می کند، اما با این وجود این مفهوم توجه آنها را به خود جلب می کند.

آموزش عکاسی پرتره بی چهره

سایه ها

سیلوئت ها ( سایه ها ) همچنین برای نشان دادن سوژه انسانی بسیار عالی هستند بدون اینکه واقعاً چهره را نشان دهند یا سوژه را با هیچ نور پرشده ای نشان دهند. به سادگی سوژه خود را در مقابل برخی از نورهای پس زمینه خوب، مانند غروب خورشید زیبا یا حتی یک فلاش استودیویی، قرار دهید که رئوس مطالب سوژه شما را نشان دهد. اطمینان حاصل کنید که موضوع مشخص و طرح شده برای دستیابی به تأثیر نمایشی مطلوب قابل تشخیص است.

سایه ها

پوشاندن قسمت هایی از بدن

ما به چهره ها نگاه می کنیم و حالات چهره را هر روز مشاهده می کنیم و این بر ما تأثیر می گذارد تا فوراً به دنبال چهره در پرتره ها بگردیم. اما در پرتره های بی چهره، بینندگان مجبور می شوند عناصر دیگر، به ویژه بقیه اعضای بدن را به خود اختصاص دهند. استفاده از دست ها، بازوها، پاها یا حتی موهای سوژه برای پوشاندن صورت و یا ژست های اعتصابی که باعث جلب توجه معمول و دور از صورت می شود ، همه در ایجاد پرتره های جذاب بدون چهره کمک می کند.

پوشاندن قسمت هایی از بدن

نگاه سوژه

ساده ترین راه برای پنهان کردن چهره سوژه، جدا از پوشاندن آن، کنار گذاشتن آن یا هدایت دادن سوژه به جهت دیگری است. با این کار، به بینندگان خود اجازه می دهید تا به قسمت های دیگر قاب و زبان بدن سوژه نگاه کنند تا بتوانند عکس را تفسیر کنند.

نگاه سوژه

به مدل خود دستور دهید که به سمت پایین، به سمت کنار یا در جهت مخالف رو به پس زمینه نگاه کند و به آنها اجازه دهید تا ژست های تحریک کننده ای ارائه دهند. یا می توانید به سادگی مدل خود را با وسایل جانبی احاطه کنید و به آنها اجازه دهید در مورد آنچه در تصویر اتفاق می افتد به بینندگان شما ایده دهند.

از Striking Object ها استفاده کنید

بسیاری از سلف پرتره های بی چهره از لوازم جانبی گرد یا مربع شکل استفاده می کنند تا جلوه ای از رمز و راز را ایجاد کرده و احساسات خاصی را برانگیزد. می توانید از اشیایی استفاده کنید که شبیه شکل سر شما باشد، اشیا یا غذایی که سوژه شما دوست دارد و یا حتی وسایلی که اغلب نزدیک صورت نگه داشته می شوند. برای ایجاد چشمگیرتر از آن، از شیئی استفاده کنید که با محیط سوژه (چه از نظر بصری و چه از نظر زمینه) در تضاد باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *