مقایسه لنزهای EF و EF-S

مقایسه لنزهای EF و EF-S

5/5 - (1 امتیاز)

مثلا اینجا بنویسید برند کانن یکی از شناخته شده ترین برند های فعال در صنعت عکاسی است که لنز های بسیار با کیفیتی تولید می کند این لنز ها در کل به دو دسته e و ef-s تقسیم می شوند که هر کدام ویژگی های خود را دارند. از آن جا که عکاسان مبتدی معمولا فرق بین این دو سری را نمی دانند در ادامه این مقاله به بررسی و مقایسه لنزهای EF و EF-S خواهیم پرداخت.

مقایسه لنز دوربین های کنون EF و EF-S

  • لنزهای EF برای DSLR های تمام فریم Canon تولید می شوند.اما دسته دیگر برای نمونه های کراپ سنسور ساخته می شوند.
  • در حالی که طیف گسترده ای از لنزهای ای اف وجود دارد، بسیاری از آنها با آماتورهای پیشرفته و حرفه ای طراحی شده اند.
  • از طرف دیگر، لنزهای EF-S برای استفاده از اندازه سنسور APS-C کوچکتر طراحی شده اند.
  • کانن همچنین لنزهای EF-S را طراحی کرده است تا نیازهای مختلف کاربران APS-C را در نظر بگیرد.

مقایسه لنز دوربین های کنون EF و EF-S

آیا می توانم از لنزهای EF در دوربین های کراپ سنسور استفاده کنم؟

خوشبختانه امکان استفاده از لنز EF بر روی دوربین های کراپ سنسور وجود دارد.

مزایا و معایب لنز های کانن EF

لنز EF دارای یک میدان دید باریک تر در یک دوربین APS-C است. برای عکاسان حیات وحش و ورزش که نیاز به دسترسی زیادی به میدان دید دارند این لنز می تواند موثر واقع شود به عنوان مثال، یک لنز 300 میلی متر با یک میدان دید معادل یک لنز 480 میلی متر در یک دوربین APS-C کانن کار می کند و سوژه های دور تر را بهتر  نشان می دهد.

مزایا و معایب لنز های کانن EF

دوم اینکه، لنزهای EF ساخت قوی تری نسبت به گروه دیگر دارند.

معایب

گرچه ممکن است توسط برخی از عکاسان از میدان دید باریک در دوربین APS-C قدردانی شود، دسته ای از افرادگسترده ترین زمینه دید ممکن را می خواهند.

قیمت لنزهای ای اف بسیار بیشتر از لنزهای EF-S است

مزایا و معایب لنز EF-S

لنزهای ای اف اس بسیار ارزان تر از گزینه های مربوط به ای اف هستند، بنابراین یک لنز EF-S می تواند گزینه مناسبی باشد. برای خرید آنلاین لنز های کانن می توانید به این بخش سایت وارد شوید.

لنزهای EF-S همچنین به نسبت با گروه دیگر جمع و جورتر هستند که به عکاسانی که به طور مکرر سفر می کنند کمک می کند.

معایب

این لنز برای نمایش تصویر بر روی سنسور کوچکتر (APS-C) طراحی شده اند.

این بدان معناست که یک لنز EF-S که بر روی یک دوربین تمام فریم نصب شده است، یک ویکنت سنگین به شما می دهد. توجه داشته باشید که اگر پایه روی لنز EF-S به اندازه کافی طولانی باشد، می تواند با آینه دوربین تماس پیدا کند و باعث شکستن دوربین شود. با این حال، همه لنزهای EF-S این مشکل را ندارند. برخی از لنزهای EF-S دارای پایه هایی هستند که بدون آسیب رساندن به آینه، به یکدیگر وصل می شوند.

اگر دوربین APS-C دارید، در خرید هر کدام از مدل ها تقریبا آزاد هستید. هر دو با بدنه دوربین شما کاملاً مناسب هستند. بنابراین همه چیز به نیازهای شما به عنوان یک عکاس مربوط می شود. اگر می خواهید از حیات وحش، ورزش یا پرندگان عکاسی کنید، خرید یک لنز فوق تله EF ایده خوبی است. در واقع هیچ جایگزینی از EF-S برای این لنزها وجود ندارد، به علاوه یک لنز 400 میلی متری EF دارای یک میدان دید از یک لنز 640 میلی متر بر روی یک دوربین APS-C است.

اگر می خواهید هر نوع عکاسی انجام دهید که شامل یک لنز با زاویه دید عریض باشد از لنز EF-S استفاده کنید. اگر از دوربین های APS-C در حال عکاسی پرتره یا عکاسی متحرک هستید، لنزهای EF-S می توانند گزینه مناسبی باشند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *