مقایسه دوربین کانن 800D و نیکون D5600

مقایسه دوربین کانن 800D و نیکون D5600

5/5 - (2 امتیاز)

مقایسه دوربین کانن 800D و نیکون D5600 : کانن طی سال های گذشته با دوربین های میانرده همانند EOS 650D، EOS 700D و EOS 750D توانسته بخش بزرگی از بازار میانرده ها را به خود اختصاص دهد. کانن دوربین دیگری را با نام EOS 800D عرضه کرده است که با یک بدنه ارگونومیک و با دارا بودن امکانات بسیار گوناگون خود طرفداران بسیار زیادی را به خود جلب کرده است.

مدل های موفق دیگری نیز در این عرصه وجود دارند مدل جدید Nikon D5600 که برای کاربران تازه کار و نیز علاقمند به رشته ی عکاسی طراحی شده است، این دو دوربین از نظر قیمت تقربیا میتوان گفت که باهم برابر هستند و به همین دلیل در این مقاله سعی داریم تا امکانات و قابلیت های این دو دوربین با یکدیگر مقایسه کنیم. با دی جی 24 همراه باشید.

مشخصات دوربین عکاسیnikon d7200 را در اینحا مشاهده کنید.

بررسی دوربین کانن 800D و نیکون D5600

متاسفانه  اولین نقطه ضعف این دو محصول عایق بندی ضعیف این دوربین هاست و اولین نکته منفی است که متوجه اش می شویم بر خلاف دوربین های پیشرفته تر مانند : Nikon D7200  و  Canon 80D، که دارای عایق بندی بسیار مناسب در برابر شرایط آب و هوایی بد هستند. به همین خاطر اگر میخواهید درجنگل های بارانی شمال، آب و هوای زمستانی و سرد قله دماوند در فضای خاکی کویر عکاسی کنید، باید مراقب دوربین خود باشید.

در دی جی ۲۴ انواع دوربین های عکاسی DSLR  را با قیمتی مناسب خریداری کنید.

زیرا این دوربین ها در برابر گرد و غبار و رطوبت چندان مقاوم نیستند و پوشش سیلیکونی تنها قادر خواهد بود تا از ایجاد خط و خش آن جلوگیری کند و راه نفوذ دوربین را نمی بندد. بنابراین اگر قصد دارید به یک سفر تفریحی مثل جزیزه کیش بروید یک دوربین ضد آب و ضد ضربه ارزان قیمت همانند Polaroid IE090 Underwater میتواند بیشتر از این دوربین های با کیفیت به کارتان بیاید.

سایز دوربین های کانن 800D و نیکون D5600

نکته ی دیگری که باید بیشتر به آن توجه کنیم، وجود حسگر بزرگتر در این دوربین هاست که میتواند تصاویر را با کیفیت بسیار بیشتری از دوربین های کامپکت کوچک به ثبت برساند، به هرحال این دوربین ها، به کوچکی دوربین های خانگی نیستند و  شاید همراه بردن آن ها در رفت آمد های خانوادگی و گردش های در طول هفته برای شما کمی مشکل باشد.

بنابراین اگر حمل یک دوربین دیجیتال slr برای شما آسان نیست، بهترین کار این است که به فکر یک دوربین کامپکت همانند Canon PowerShot G7 X Mark II باشید تا بتوانید به راحتی آن را در جیب و یا کیف خود قرار دهید؛ تا در موقعیت های مختلف بتوانید عکس هایی با کیفیت بسیار بهتر از موبایل با دوربین عکاسی خود ثبت کنید.

سایز دوربین کانن 800D

با اینکه هردو این دوربین ها امکانات بسیار کاملی دارند اما اگر قصد دارید تا با یکی از آن ها به سفر بروید باید این را نیز بدانید که هیچیک GPS ندارند و مکان ثبت عکس ها نیز بروی آن ها ثبت نمی شود و علاوه بر آن مد گرفتن پانوراما نیز ندارند و خودتان باید با استفاده از یک سه پایه سبکی مثل Vanguard Espod CX 204AP که هد مخصوص پنینگ دارد پانورامای خودتان را خلق کنید

در صورت تمایل می توایند برای خرید دوربین کنون 800d به ان قسمت دی جی ۲۴ مراجعه کنید.

از طرفی دیگر این دوربین ها بدنه های کوچکی نسبت به دیگر نمونه های DSLR دارند و در بالای بدنه آن ها یک نمایشگر تک رنگ برای دیدن تنظیمات دوربین وجود ندارد. به همین دلیل برای مشاهده و تغییر همه ی تنظیمات، باید از نمایشگر قسمت پشتی دوربین استفاده کنید که مصرف باتری را تا حدی بالا می برد.

سایز دوربین نیکون D5600

سنسور دوربین 800D و D5600

از سری دوربین های DSLR و یکی از قابلیت های این دو دوربین کانن EOS 800D و نیکون D5600 تعویض لنز می باشد. این دوربین های دو مشخصه ی بسیار مهم دارند  حسگر 24.2 مگاپیکسلی آن ها بسیار بزرگتر از دوربین های کامپکت معمولی و موبایل هستند و کیفیت این تصاویر طبیعتاً به هیچ عنوان قایل قیاس با دوربین های کوچک نمی باشد. زمانی که از یک دوربین با لنز های قابل تعویض استفاده میکنیم، این بدنی معناست که شما وارد یک مرحله از دنیای تخصصی رشته ی عکاسی شده اید. شما برای هر عکسی که بخواهید بگیرید لنز های بسیار بی نظیر و بسیار با کیفیت در بازار موجود است.

همچنین خوشبختانه هر دوی این دوربین ها دارای حالت نوردهی طولانی و یا Bulb هم دارند و میتوانید با حساسیت ISO 100-25600 آن ها نیز میتوانید عکاسی نجومی هم بکنید.

منظره یاب ViewFinder برای شما این امکان را فراهم میکند، هنگامی که در میان نور شدید و زمانی که مشاهده ی نمایشگر LCD سخت می شود، بتوانید به راحتی کادر بندی کنید. همچنین اگر نیاز به کادربندی با LCD داشتید، هر دوی این مدل ها دارای LCD لمسی بازشو هستند (LCD  نیکون با قطر 3.2 در برابر 3 اینچ، کمی بزرگتر است). بنابراین علاوه بر اینکه می توانید آنها را به بیرون باز کنید و در هر زاویه ای قرار دهید، قادر خواهید بود تا در کادر بندی، تنها با لمس کردن صفحه ی نمایشگر بر روی هر نقطه از تصویر، به سرعت روی آن نقطه فوکوس کنید.

اتصالات دوربین کنون 800D و نیکون D5600

البته خوشبختانه هر دو دوربین Nikon D5600 و Canon 800D جزو دوربین های جدید بازار می باشند و مجهز به مدرن ترین امکانات روز دنیا هستند. برای برقراری و ارتباط بی سیم از طریق NFC (که با نزدیک کردن آن به گوشی ها و تبلت های دارای NFC بلافاصله بهم هم مرتبط می شوند) و WiFi برای شما این امکان را فراهم میسازد تا بتوانید توسط نرم افزار مخصوص هر دوربین نیز از راه دور آن ها را کنترل کنید و هم اینکه میتوانید عکس ها و فیلم های گرفته شده را پس از پایان کار به گوشی انتقال داده و سپس بروی اینترنت آپلود کنید و با دوستانتان به اشتراک بگذارید.

یکی از قابلیت های منحصر به فردی این دوربین ها دارند امکان برقراری ارتباط با بلوتوث است که میتواند از روشن بودن مداوم WiFi و مصرف زیادی باتری جلوگیری کند. شرکت نیکون نام بلوتوث این دوربین را SnapBridge نام گذاری کرده است و علاوه بر آن بدون نام گذاری مستقیم این قابلیت، از همان افزار Camera Connect برای این کار استفاده میکند. شما با استفاده از بلوتوث میتوانید بدون هیچ نگرانی از مصرف بی رویه باتری آن در تمام روز ارتباط دوربین و موبایلتان را به صورت دائمی برقرار نگه داشته و به آسانی آنها را کنترل کنید.

فیلمبرداری دوربین کانن 800D و نیکون D5600

هر دو دوربین Canon 800D و Nikon D5600 امکانات بسیار بی نظیری را برای فیلم برداری دارا می باشند. هر دوی آنها میتوانند از لنزهای دارای موتور فوکوس Stepping Motor استفاده کنند. این لنزها در کانن STM و در نیکون AF-P نام دارند. البته پیکسل این دوربین ها را در بازار با لنزهای کیت Stepping Motor عرضه می‌کند، اما در صورت تمایل قادر خواهید بود Nikon AF-P DX 18-55mm و Canon EF-S 18-55mm IS STM را به صورت کاملا جداگانه نیز خریداری کنید. با استفاده از این لنزها،فوکوس در هنگام فیلم برداری با عکاسی با LiveView بسیار سریع و بی صدا می شود.

کاربران محترم می توانید دوربین عکاسی نیکون d5600 را در اینجا خریداری کنید.

شما برای بهره گیری از میکروفون های اکسترنال مانند رکوردرهای Zoom، نمایش ویدئوهای Full HD با خروجی HDMI و ضبط فیلم های اسلوموشن با سرعت 60 فریم بر ثانیه با کدک H.264 از امکانات خوب فیلمبرداری هر دو دوربین است. همچنین باید این را نیز به شما بگوییم که دوربین نیکون با فرمت .Mov و کانن با فرمت .MP4 میتوانید فیلم های خود را ذخیر کنید.

برتری دوربین عکاسی 800D نسبت به D5600

یکی از مهم ترین مزیت های Canon 800D مربوط به حسگر آن می باشد. کانن همانند دوربین های قدرتمندی همچون Canon 80D، در حسگر آن از تکنولوژی پیشرفته ای به نام Pixel AF استفاده کرده است که نیمی از سلول های حسگر برای سلول تشخیص فوکوس نیز مورد استفاده قرار میگیرند تا در زمانی که آینه دوریبن فیلم برداری جمع میشود (و حسگرهای فوکوس خودکار تشخیص فاز از کار می افتند) تمامی سطح حسگر بتواند عمل فوکوس را اتوماتیک انجام دهد. البته باید این را نیز بگوییم که نیکون نیز میتواند در هنگام فیلم برداری با لمس صفحه ی نمایش فوکوس کند. اما فوکوس Canon 800D خیلی دقیق تر و سریع تر است.

لرزشگیر کنون 800D

علاوه بر این Canon 800D یک سیستم لرزشگیر دیجیتالی به نام Movie Electronic IS بر روی خود دارد و میتواند در حین ضبط فیلم، لرزش های دست را تا حد ممکن برطرف کند. این لرزشگیر همانند نرم افزار های ویرایشگر ویدیو تنها با کمی حذف کناره های فیلم این کار را انجام میدهد که متاسفانه Nikon D5600 فاقد آن است.

سرعت پردازنده ی این دو دوربین معمولا نزدیک به یکدیگر می باشند، اما Canon 800D با 6 فریم بر ثانیه، در برابر 5.1 فریم بر ثانیه، نسبتا سریع تر از همتای نیکونی خودش، عکس های پشت سر هم میگیرد. ضمناً به 45 نقطه فوکوس ( که همگی از نوع کراس یا ضربدری هستند)، در برابر 39 نقطه فوکوس فقط با 9 نقطه فوکوس کراس، در حین عکاسی پی در پی فوکوس را با دقت بهتری کنترل میکند.

لینک ۸۰۰ دی کانون در وب سایت رسمی.

سرعت پردازشگر این دو دوربین تقریباً نزدیک به هم است، اما Canon 800D با 6 فریم بر ثانیه، در برابر 5.1 فریم بر ثانیه، کمی سریع‌تر از همتای نیکون خودش، عکس‌های پی‌درپی می‌گیرد. ضمناً با 45 نقطه فوکوس (که همگی از نوع کراس یا ضربدری هستند)، در برابر 39 نقطه فوکوس با تنها 9 نقطه فوکوس کراس، در حین عکاسی پی‌درپی فوکوس را با دقت بیشتری کنترل می‌کند.

برتری نیکون D5600 نسبت کانن 800D

دوربین Nikon D5600 حدود بدنه و کوچک تر و سبک تری نسبت به Canon 800D داشته اما در حال حاضر باتری آن با 970 شات در برابر 600 شات (براساس CIPA)، نزدیک به 60 درصد قدرت بیشتری دارد. طبق گزارش وب‌سایت DxO متاسفانه تا الان نتایج تست های دوربین Canon 800D را منتشر نکرده است، اما باتوجه به اندازه بزرگتر حسگرهای APS-C نیکون نسبت به کانن، کیفیت عکس های نیکون در این مقایسه، کمی بهتر از کانن باشد، مخصوصا حسگر Nikon D5600 که با حذف فیلتر LowPass از روی حسگر، عکس هایی شارپ تر از حسگرهای با این فیلتر را ثبت میکند همچنین Canon 800D به علت جلوگیری از “پدیده مویر” هنوز این فیلتر را استفاده میکند.

محصول نیکون را در سایت رسمی بررسی کنید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *