لنز نیکون روی دوربین کانن و بالعکس !

لنز نیکون روی دوربین کانن و بالعکس !

3.7/5 - (3 امتیاز)

بسیاری از مقایسه هایی که بین لنز ها و دوربین های دو برند نیکون و کانن صورت گرفته است به این صورت بوده که لنز هر کدام روی دوربین همان برند نصب و به کار گرفته شده است برای مثال لنز کانن را روی دوربین کانن تست کرده اند. اما این نوع مقایسه ها کامل نیستند چرا که کانون و نیکون تا به حال هیچ محصولی را عرضه نکرده اند که 100 درصد مشابه یکدیگر باشند. روش مقایسه بهتر این است که لنز نیکون روی دوربین کانن و یا لنز کانن روی دوربین نیکون استفاده شود و نتیجه بررسی شود. در ادامه این مقاله عنوان می کنیم که چگونه می توان لنز و دوربین های کانن و نیکون را با هم استفاده کرد.

لنز نیکون روی دوربین های DSLR کانن

آیا می توان لنز های برند نیکون را روی دوربین های دی اس ال آر کانون استفاده کرد ؟ جواب این سوال بله است و شما می توانید تمام لنز های مانت F نیکون ( حتی آخرین نسل سری جی بدون حلقه اپرچر ) را روی DSLR های کنون نصب کنید اما برای اینکار طبیعتا نیاز به یک آداپتور لنز و یا تبدیل لنز نیکون به کانن نیاز خواهید داشت. مبدل های زیادی برای اینکار می تواننید پیدا کنید و برند های زیادی هستند که آن ها را تولید می کنند. بعضی از آن ها بسیار ارزان هستند اما معمولا برای نسل های قدیمی لنز کار می کنند و اگر می خواهید جدید ترین لنز ها را روی جدید ترین بدنه ها امتحان کنید کمی باید بابت خرید تبدیل لنز هزینه کنید.

اگر قصد خرید لنز های نیکون با قیمت مناسب را دارید می توانید به این بخش سایت مراجعه کنید و با بررسی انواع مدل ها و قیمت آن ها محصول را به راحتی و به صورت تلفنی و یا آنلاین خریداری کنید | بهترین قیمت + گارانتی و ضمانت نانمه اصالت کالا

لنز نیکون روی دوربین های DSLR کانن

لنز کانن روی دوربین های DSLR نیکون

آیا می توان لنز های کانن را روی دوربین های دیجیتال اس ال آر نیکون مانت کرد ؟ برعکس قسمت قبل شما نمی توانید اینکار را کنید. از نظر فنی می توان یک مبدل هم برای اینکار طراحی کرد اما فوکوس شما به بی نهایت می رسد و این امر به خاطر این است که دوربین های برند نیکون فاصله بیشتری بین فلانج  و سنسور دارند این موضوع باعث می شود لنز های کانن تقریبا شبیه یک اکستنشن تیوب کار کنند. برند نیکون فاصله فلانج 46.5 میلیمتری را در دوربین های خود در نظر گرفته است و این فاصله در مانت EF کانن 44 میلیمتر است. به همین خاطر است که نمی توان از لنز های کانون روی بدنه نیکون استفاده کرد.

فروش ویژه لنز کانن با بهترین قیمت و گارانتی معتبر و ارسال رایگان به کل کشور در دی جی 24 | برای دریافت مشاوره رایگان با شماره های درج شده در وب سایت تماس حاص فرمایید.

اگرچه برای نسب جدید دوربین های بدون اینه برند نیکون مبدل هایی ساخته شده و اکنون می توان با استفاده از آن ها لنز های کانون را به این دوربین ها وصل کرد.

لنز کانن روی دوربین های DSLR نیکون

دلایل استفاده لنز نیکون روی دوربین کانن

از جمله دلایل اصلی برای اینگونه استفاده از لنز و دوربین کانن و نیکون می تواند این باشد که شما :

با هر دو برند کار می کنید و چند عدد لنز نیکون با کیفیت دارید و می خواهید آن ها را با دوربین حرفه ای کانون خود نیز استفاده کنید. چرا که خرید یک آداپتور لنز بسیار ارزان تر از خرید یک لنز مشابه از برند کنون است. دیگر دلیل می توانید فیلمبرداری شما با کانن باشد و اینکه نمی خواهید اپرچر لنز را با حلقه لنز و بلکه با مبدل تغییر دهید.

مانت کردن یک لنز روی یک دوربین از برند دیگر به خاطر تفاوت های فیزیکی که دارند عملا غیر ممکن است مگر اینکه لنز شما از برند هایی نظیر سیگما توکینا و تامرون باشد. خرید لنز سیگما که یک برند معتبر و واسطه به شمار می رود برای کسانی توصیه می شود که هم می خواهند لنزی با کیفیت داشته باشند و هم با هر دو برند کانن و نیکون کار می کنند.

معایب استفاده از مبدل

  • نداشتن اتوفوکوس ( مدل های گران قیمت این قابلیت را به شما می دهند )
  • از کار افتادن لرزشگیر و کنترلر اپرچر
  • سخت تر شدن کار با فوکوس دستی به خاطر کمتر شدن نور
  • محدود شدن مترینگ
  • عدم استفاده از حلقه اپرچر خود لنز
  • محدودیت های بسیار زیاد در استفاده از لنز و دوربین کانن و نیکون!

در صورتی که قصد خرید آداپتور لنز دارید پیشنهاد می کنیم مقاله ” راهنمای خرید آداپتور لنز ” را مطالعه کنید.

آداپتور نیکون به کانن

یکی بهترین آداپتوری که در حال حاضر می توانید برای این کار بخرید ساخت برند نوافلکس یعنی Novoflex EOS/NIK-NT است که برای لنز های نسل جی ساخته شده که حلقه اپرچر ندارند. تبدیل نیکون به کانن شرکت redrockmicro نیز یکی از گزینه های خوب است که بدنه ای آلومینیومی دارد و می توان از آن برای لنز های نسل F نیکون بهره گرفت.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *