لنز مناسب برای عکاسی مدلینگ

لنز مناسب برای عکاسی مدلینگ

4.9/5 - (13 امتیاز)

خرید لنز مناسب برای عکاسی مدلینگ کمی سخت است چرا که پاسخ آن به مقدار بودجه و نوع عکاسی شما بستگی دارد. اما جدا از بحث بودجه و نوع عکاسی باید گفت مهم ترین فاکتوری که باید در نظر بگیرید فاصله کانونی است. به صورت کلی ترجیح ما استفاده از دوربین فول فریم است اما اگر می خواهید از دوربین سنسور APS-C نیز استفاده کنید باید به نکات مربوط فاصله کانونی مخصوص این دوربین ها توجه کنید.

ویژگی های لنز مناسب برای عکاسی مدلینگ

به صورت کلی لنز های پرایم کیفیت بالاتری از لنز های زوم دارد و دلیل این موضوع نیز قابلیت حداکثر بازشدگی دیافراگم بین f / 1.2 و f / 1.8 است . این موضوع باعث می شود که عمق میدان خارق العاده ای به وجود بیاید. با توجه به این موضوع می توانید پس زمینه را تار کرده و فوکوس را بر روی سوژه داشته باشید نکته ای که اکثر عکاس های مدلینگ دنبال آن هستند. استفاده کردن از حداکثر دیافراگم برای عکس های پرتره و مدلینگ بسیار مطلوب است چرا که تمرکز بیینده را به مدل معطوف می کند نه یک نقطه در پس زمینه تصویری که از آن عکاسی شده است .

ویژگی های لنز مناسب برای عکاسی مدلینگ

 

لنز های 70-24 میلی متر f/2.8 L یکی از محبوب ترین لنز ها برای عکاسی است چرا که این لنز را در اکثر شاخه های عکاسی می توانید استفاده کنید . فاصله کانونی 24 میلی متری می تواند یک نمای کلی از مکان مورد نظر را به شما بدهد و هم چنین هنگامی که قصد نزدیک شدن دارید می توانید به 70 میلی متر زوم کنید که معمولا برای برداشت عکس های نیم بدن یا نزدیک از این حالت استفاده می شود . به صورت کلی اگر تمایل دارید تا به قابلیت زوم نیز دسترسی داشته باشید و زمانی برای تغییر بین لنز های اول و دوم ندارید این لنز را حتما در میان انتخاب های خود قرار دهید . از جمله مدل های این لنز ها می توان به لنز Canon 24-70mm f/2.8 و لنز Sigma 24-70mm f/2.8 اشاره نمود .

لنز Sigma 24-70mm f/2.8 برای عکاسی مدلینگ

لنز عکاسی مدلینگ در فضای باز

در این حالت از لنز 35mm f / 1.4 می توان استفاده نمود. این لنز با فاصله کانونی 35 میلی متری ای که دارد می تواند جزئیات پس زمینه را به صورت خوبی به نمایش بگذارد و در عین حال تمرکز عکس را بر روی مدل حفظ کند. البته از لنز های 50 میلی متری نیز می توان استفاده نمود ولی لنز های 35 میلی متری دست شما را در خلاقیت به خرج دادن بیشتر باز می گذارد. لنز های Sigma 35mm ART f/1.4 و لنز Canon 35mm f/1.4 از جمله لنز های مشهور این مدل می باشند.

لنز های 50 میلیمتری تقریبا نیاز کار همه عکاس ها می باشد . فاصله کانونی این لنز ها به صورت گسترده ای در نظر گرفته شده است که مطابق با چشم انسان می باشد. اگر تازه کار هستید می توانید از لنز 50 میلی متری f/1.8 که قیمت ارزان تری نسبت به مدل های مشابه دارد استفاده کنید و در ادامه می توانید بسته به نیاز های خود لنز های 50 میلی متری با دیافراگم f/1.4 یا f/1.8 را نیز خریداری کنید. لنز Sigma ART 50mm f/1.4 ، لنز Canon 50mm f/1.4 و لنز Nikon 50mm f/1.4 از جمله مشهور ترین لنز های 50 میلی متری هستند که می توانند نیاز های شما را بر طرف کنند.

لنز عکاسی مدلینگ در فضای باز

لنز 85 میلیمتری برای مدلینگ

این لنز ها برای کار مدلینگ و پرتره بسیار مفید هستند. لنز Sigma ART 85mm را شاید بتوان بهترین لنز با این فاصله کانونی به شمار آورد که البته لنز Canon 85mm f/1.8 نیز می توانند انتخاب های خوبی به شمار روند. لنز های ذکر شده همگی لنز های مناسبی برای عکاسی مدلینگ هستند و در نهایت شما می توانید بسته به بودجه و نیازی که دارید یکی از این لنز ها را خریداری و استفاده نمایید . البته توجه داشته باشید که برخی از لنز ها واقعا نسبت به عملکردی که دارند قیمت بالایی دارند و شاید ارزش خرید بالایی نداشته باشند به همین دلیل تنها توجه به قیمت نمی تواند معیار مناسبی برای خرید بهترین لنز برای عکاسی مدلینگ به شمار رود و باید نیاز های فنی نیز مورد توجه قرار گیرد .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *