رینگ لایت یا سافت باکس

رینگ لایت یا سافت باکس

Rate this post

تنوع بالای تجهیزات نورپردازی برای عکاسی و فیلمبرداری دست افرادی که در این حوزه ها کار می کنند را باز گزاشته و شما با توجه به نوع کار خود می توانید بهترین ابزار را که پاسخ دهنده تمام نیاز هایتان باشد بخرید. رینگ لایت و سافت باکس دو مورد از پر کاربرد ترین تجهیزات در این حرفه می باشند و شاید بسیاری از افراد به خصوص آن هایی که در حوزه عکاسی پرتره کار می کنند در انتخاب این دو بین دو راهی قرار گرفته باشند. پس دانستن اینکه رینگ لایت یا سافت باکس بهتر است بسیار مهم بوده و در این مقاله به مقایسه این دو ابزار نورپردازی خواهیم پرداخت.

مقایسه رینگ لایت و سافت باکس

سافت باکس یک ابزار پر کاربرد نورپردازی است که می تواند اشکال بسیار مختلفی داشته باشد از مربع گرفته تا مستطیل و یا اشکالی با اضلاع بیشتر. سافت باکس ها یک منبع نوری قوی محسوب می شوند یک نور جهت دار و نرمی را روی سوژه می تابند. رینگ لایت ها نیز همانطور که از نامشان مشخص است یک حلقه نوری هستند که نور از محیط و نه از مرکز این دایره پخش می شود. نتیجه این ساختار پخش شدن یکنواخت نور و نرمی آن است در ضمن روی سوژه هیچ سایه ای نمانده و افکتهای جالبی را می توان با آن ها ایجاد کرد. فروش ویژه رینگ لایت در این بخش از دی جی 24.

مقایسه رینگ لایت و سافت باکس

اولین تفاوت عمده بین سافت باکس و رینگ لایت ساختار آن هاست همانطور که گفته شد سافت باکس شکلی مربعی داشته و رینگ لایت دایره ای است. سافت باکس ها یک منبع نور قوی و بزرگ هستند که نور آن ها هدایت شده و دارای هایلایت است. سافت باکس ها سایه ایجاد می کنند البته میزان آن بستگی به زاویه اش با سوژه دارند و شما می توانید سایه را کم و یا زیاد کنید. ان درحالی است که نور رینگ لایت یکنواخت بوده و سایه ندارد البته قدرت نوری آن به مراتب کمتر از سافت باکس است.

یکی دیگر از مزیت هایی که نور رینگ لایت دارد این است که در بک پرتره کچ لایت را ایجاد می کند که همان بازتاب نور در چشم سوژه است.

رینگ لایت بهتره یا سافت باکس ؟

هر کدام از این ابزار ها برای کاربرد هایی که برایشان تعریف شده است بهترین هستند. برای مثال سافت باکس ها برای پرتره گرافی نمایشی ایده ال بوده و از آن جا که اندازه بزرگتری دارند برای پرتره های گروهی عالی هستند. رینگ لایت ها نور کمتری داشته باید در نزدیکی سوژه قرار گیرند تا بتوان از آن ها استفاده کرد. بسیاری از عکاسان حرفه ای به خاطر طیف و تنوع بالای کار هایی که می کنند و سوژه هایی که دارند هر دوی این تجهیزات را همراه خود دارند و با توجه به موقعیت از آن ها بهره می برند.

رینگ لایت بهتره یا سافت باکس ؟

رینگ لایت ها هم که در این روز ها بسیار محبوب شده اند در حوزه تولید محتوای ویدیویی نیز بسیار کاربرد داشته و در واقع بسیاری از فعالین یوتیوب و ..برای نورپردازی جذاب فیلم های خود از این ابزار ها استفاده می کنند. نور دائم و نرم و همچنین قابل تنظیم و تغییر رینگ لایت ها آن ها را به یکی از منعطف ترین ابزار های نوری بدل کرده است.

سایر تفاوت های سافت باکس و رینگ لایت

قیمت یکی از جنبه های اصلی تفاوت بین این دو بزار است. رینگ لایت ها به طور میانگین ارزان ترین تجهیز نوری هستند و قیمت آن ها می تواند حتی زیر یک میلیون تومان هم باشد. سافت باکس ها گران تر می باشند و حتی برخی از آن ها می توانند تا 40 میلیون تومان قیمت داشته باشند. ام با هزینه معمول و میانگین 200 الی 300 دلار می توانن یک محصول خوب را خرید.

یکی دیگر از جنبه های متمایز کننده این دو ابزار این است که رینگ لایت ها مدل های متفاوتی دارند برخی ازآن ها برای گوشی ساخته شده اند و برخی دیگر برای روی میز قرار گرفتن سایز و تعداد لامپ های ال ای دی که در ان هاست فرق داشته و همین تنوع سبب محبوبیت رینگ لایت برای کاربری های عمومی تر شده است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *