راهنمای خرید کیف دوربین

راهنمای خرید کیف دوربین

5/5 - (3 امتیاز)

چه تنها سالی یک یا دوبار از دوربین خود استفاده کنید و چه عکاسی حرفه ای باشید و در سبک های مختلف فعالیت کنید یکی از لوازمی که حتما به آن نیاز پیدا می کنید کیف دوربین است. خرید یک کیف با کیفیت تجهیزات شما اعم از دوربین های مختلف (DSLR بدون آینه و یا کامپکت ) لنز ها و فلاش ها را در برابر آسیب ها مصون نگاه می دارد اما بسیاری از آن جا که به تازگی عکاسی را شروع کرده اند و به خاطر تنوع بسیار بالای مدل ها انتخاب یک کیف مناسب را کمی چالش برانگیز می بینند در این مقاله ” راهنمای خرید کیف دوربین ” تمام نکاتی که باید در وقت خرید کیف به آن ها دقت کنید را عنوان کرده ایم.

راهنمای خرید انواع کیف دوربین عکاسی

اولین چیزی که باید بدانید این است که مدل های مختلفی کیف برای دوربین وجود دارد. رایج ترین آن ها کوله ها و کیف های دوشی هستند. هارد کیس ها نیز نوع دیگری از کیف دوربین عکاسی هستند که معمولا از پلی پروپیلن ساخته می شوند و مقاومت بسیار بالایی دارند و اکثر آن ها در برابر آب مقاومند و می توانید تا اعماقی از آب بدون نگرانی از خراب شدن وسایل داخل آن را حمل کنید.

راهنمای انتخاب خرید کیف دوربین

پیش از خرید یک کیف مناسب شما باید تعدادی سوال از خود بپرسید :

1 چه تجهیزاتی را با خود حمل می کنید ؟
2 کیفی که می خرید چه سایزی داشته باشد ؟
3 به چه لوکیشن و مکان هایی برای عکاسی می روید ؟
4 بودجه شما چقدر است ؟

بیشتر کیف هایی که برای عکاسان طراحی و تولید می شوند دارای پدینگ ها و جیب های مخصوص هستند و شما به راحتی خواهید دانست که مثلا دوربین و یا لنزتان را باید در کدام قسمت قرار دهید.

انواع کیف دوربین عکاسی و فیلم برداری

کیف ها مدل های زیادی دارند و از آن جا که عکاسان تحهیزات مختلفی را برای کار کردن استفاده می کنند برند های مختلف در طرح های گوناگونی کیف ها را تولید می کنند. اما دسته بندی اصلی آن ها شامل موارد زیر است

کوله های تک بند و دو بند

کوله ها که خود به دو مدل دو بند و تک بند تقسیم می شوند فضای کافی برای لوازم زیادی را دارند و بیشتر برای عکاسی در طبیعت و مسافرت کاربرد دارند. بسیاری از کوله ها مناسب حمل پهپاد هستند و بسیاری جای مخصوص تجهیزات جانبی دارند. خرید کوله دوربین به کسانی توصیه می شود که می خواهند  یک استودیو کوچک را با خود حمل کنند.

کیف های دو بند معمولا سایز بزرگتری دارند و می توانند وزن بشتری را تحمل کنند در حالی که مدل های تک بند برای حمل تجهیزات کمتر و سبک تر طراحی شده اند در هر صورت شما باید ابعاد دوربین لنز ها و دیگر تجهیزاتی که با خود می برید را در نظر داشته باشید و سپس اقدام به خرید تک بند و یا دو بند کنید.

انواع کیف دوربین عکاسی و فیلم برداری

کیف شانه آویز 

خرید کیف شانه آویز یا شانه ای به کسی توصیه می شود که بیشتر مواقع یک یا دو عدد لنز و یک دوربین را با خود حمل می کند و معمولا در محیط شهر  و استودیو کار می کند. این کیف ها سبک و کوچک هستند و حمل آن ها راحت است. یکی از رایج ترین مدل کیف های شانه ای پوزه ای ها هستند.

کیف شانه آویز 

کیف های چمدانی

این کیف ها طراحی مانند کوله های دو بندی دارند با این تفاوت که چرخ دار هستند و کمی از سایرین گران تر و با کیفیت تر. کیف های چمدانی نیز برای آن دسته از عکاسان که مسافت های زیاد را طی می کنند و وسایل زیادی را با خود می برند مناسب هستند.

کیف های چمدانی

فضای درون کیف دوربین عکاسی

بیشتر کیف ها به گونه ای طراحی می شوند که حداقل فضا برای یک لنز با ابعاد متوسط و یک دوربین DSLR را داشته باشند برخی نیز جای مخصوص برای لپ تاپ باتری ها و آداپتور و …را دارند. دسته بندی کیف ها طبق فضایی که برای دوربین دارند هم انجام می شود و بر اساس این فاکتور کیف های مخصوص دوربین های بدون آینه – بریج و DSLR سه دسته اصلی را تشکیل می دهند.
برخی دیگر از کیف ها مخصوص حامل پهپاد ها طراحی می شوند و برای کسانی که در فیلمبرداری و عکاسی هوایی فعالیت می کنند مناسب هستند.

فضای درون کیف دوربین عکاسی

طبیعتا هر چه تجهیزاتی که با خود حمل می کنید بیشتر شود باید فضای بزرگتری داشته باشید اگر لپ تاپ سه پایه و آداپتور و فیلتر ها و دیگر لوازم جانبی دوربین را همیشه با خود حمل می کنید و یا به مکان هایی خارج از شهر ( عکاسی در طبیعت ) می روید بهتر از یک بک پک یا کوله دوربین را داشته باشید کوله ها فضا برای یک و یا دو دوربین را دارند و می توانند از 3 تا 5 لنز را گاها در دل خود جای دهند ( از لنز های پرایم و واید گرفته تا تله فوتو با سایز بزرگ ) در جیب های دیگر می توانید لپ تاپ و دیگر لوازم را قرار دهید و سه پایه و یا نری پاد معمولا در خارج از کوله به بخشی که برای آن تعبیه شده است متصل می شود.

در ضمن گاهی نیاز است که لنز های خود را هم درون کیفی مخصوص قرار دهید برای اینکار می توانید کیف های کوچک مخصوص جای گذاری لنز ها را خریداری کنید. گاها با خرید یک لنز دوربین ممکن است کیف حمل منحصر به فرد آن را هم دریافت کنید.

راهنمای خرید کیف دوربین بر اساس جنس

اگر شما با تنها با یک دوربین DSLR یا بدون آینه ویک و یا دو عدد لنز شوتینگ خود را انجام می دهید بهتر است از کیف های دوشی استفاده کنید که فضای مخصوص دوربین شما را داشته باشد این کیف ها وزن زیادی دارند و خودشان نیز فضای زیادی را نمی گیرد. دقت کنید که جنسی با کیفیت را خریداری کنید تا هم طول عمر بالایی داشته باشد و هم در تجهیزات شما در برابر ضربه و آب و…محافظت کند

جنس کیف دوربین

همانطور که در ابتدا گفته شد برخی از کیف توان تحمل فشار بالایی را دارند و ضد آب هستند و شما اگر می خواهید به سر سخت ترین مکان ها در دل طبیعت بروید و ابزار کاری خود را در هر شرایطی سالم نگاه دارید بهتر است کمی بیشتر هزینه کنید و یک هارد کیس دوربین را خریداری کنید که معمولا فضای کافی برای انواع تجهیزات شما را دارند.

راهنمای انتخاب کیف ارزان قیمت

اگر بودجه کمی دارید و می خواهید کیف دوربین مقرون به صرفه ای را خریداری کنید بهتر است سراغ مدل هایی بروید که حد اقل نیاز شما را هم بر طرف می کنند برای مثال اگر تنها یک لنز و دوربین را می برید یک کیف ارزان شانه آویز نیاز شما را بر طرف می کند. کیف های ارزان قیمت معمولا سایز کوچکی دارند و معمولا نسخه اورجینال برند ها نیستند اما شما می توانید برای خرید مدل های با کیفیت مناسب با شماره های درج شده در وب سایت دی جی 24 تماس بگیرید.

راهنمای انتخاب کیف ارزان قیمت

در دی جی 24 هم مدل های ساخته شده توسط برند های معتبر را عرضه می کنیم و هم مدل های مشابه اصلی که از کیفیت متریال و دوخت خوبی برخوردار هستند و از همه مهم تر بودجه کم تری را می طلنند.

جمع بندی

هر عکاسی می داند که یکی از اهداف اصلی خرید یک کیف در کنار حمل راحت آن حفاظت از دوربین و سایز تجهیزاتی است که در آن قرار می گیرند پس همیشه سعی کنید محصولی را خریداری کنید که قادر به حمل حد اقل تجهیزاتی که همیشه با خود دارید باشد و جنس رویی و داخلی کیف به گونه ای باشد که بتواند از ابزار های شما مراقبت کند. به همین دلیل بهتر است سعی کنید بودجه خود را در خرید کیف کمی افزایش دهید تا مدل های اورجینال و اصل را سفارش دهید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *