راهنمای خرید رینگ لایت رومیزی

راهنمای خرید رینگ لایت رومیزی

Rate this post

در حوزه عکاسی و فیلمبرداری نورپردازی امری بسیار مهم است و برای اینکار تجهیزات بسیار مختلفی وجود دارند و یک فردی که عکاسی و یا فیلمبرداری می کنید باید با توچه به نوع و سبک کار حود حتما از تجهیرات نورپردازی مناسب استفاده کند تا بهترین نتیجه را دریافت کند. این روز ها که بسیاری از افراد به تولید محتوای ویدیویی برای شبکه هایی مانند آپارات یوتیوب و..مشغول هستند شاهد رونق کاربرد ابزار هایی به نام رینگ لایت هستیم. بیشتر برای تولید محتوا در این سبک ها از مدل های رومیزی استفاده می شود در این مقاله هم قصد داریم به صورت کامل نکاتی در رابطه با راهنمای خرید رینگ لایت رومیزی به شما عزیزان عنوان کنیم تا بهترین گزینه را برای اینکار خریداری کنید.

راهنمای کامل انتخاب و خرید رینگ لایت رومیزی

رینگ لایت ها که حلقه های نوری هستند مدل های بسیار متنوعی دارند و مدل های رومیزی یکی از محبوب ترین مدل های آن ها به شمار می روند و همانطور که از اسم آن ها پیداست ان ها را روی میز قرار می دهند و بر خلاف سایر مدل ها ابعاد کوچکی دارند. ساختار این دسته از رینگ لایت ها و قدرت نوری آن ها به گونه ای است که برای عکاسی پرتره محصولات و ماکرو و تولید محتوای ویدیویی استفاده می شود و معمولا بهتر است فاصله ای نزدیک به سوژه داشته باشند.

فروش ویژه انواع رینگ لایت در این بخش از دی جی 24 + بهترین قیمت و ارسال رایگان به کل شهر های کشور

راهنمای کامل انتخاب و خرید رینگ لایت رومیزی

حلقه های نوری رو میزی به خاطر همین ساختار دایره ای شکلی که دارند نور بدون سایه و نرمی را پخش می کنند و سبب بهتر شدن کیفیت کار شما خواهند شد. برخی بین انتخاب این دسته از رینگ لایت و آن هایی که برای موبایل ساخته شده اند و به صورت کلیپسی وصل می شوند مردد هستند که باید بگوییم انتخاب این دسته با توجه به اینکه خود یک هولدر موبال دارند و فدرت بیشتری هم دارند بهتر است و از سویی شما نیازی به نگه داشتن گوشی در دست نخواهید داشت.

کابرد رینگ لایت رو میزی

همانطور که گفته شد این دسته از تجهیزات نورپردازی سبک وزن هستند و ارتفاع و سایز کلی آن ها از نمونه های استاندارد کوچک تر است و بهتر است همیشه روی یک میز قرار داده شوند. بسیاری از کسانی که اقدام به خرید رینگ لایت های رومیزی می کنند آن ها برای ساخت ویدیو به کار می برند برای مثال اگر دقت کرده باشید متوجه می شوید که بیشتر استریمر های یوتیوب از این دسته نور ها برای کار هایشان استفاده می کنند.

کابرد رینگ لایت رو میزی

در ضمن این رینگ لایت ها برای افرادی که می خواهند سبک سفر کنند و فیلم ها و عکس های زیبا را تهیه کنند نیز مناسب است چرا که به راحتی در یک کوله و یا کیف جا می شوند و سبک وزنی آن ها حملشان را راحت می کند.

نکات مهمی که باید در هنگام خرید رینگ لایت رومیزی و یا هر مدل دیگری به آن ها دقت کنید عبارتند از :

نکات مهم در انتخاب رینگ لایت رومیزی

قطر 

به صورت کلی قطر این دسته از ابزار های نوری کوچک تر از سایر مدل هاست و برای قرار دادن نزدیک سوژه مناسب هستند. اگر قدرت نور و شدت بیشتری نیاز دارید بهتر است مدل هایی را خریداری کنید که قطر بزرگتری دارند و تعداد لامپ آن ها بیشتر است. اگرچه سایز و ابعاد سوژه ای که با آن کار می کنید نیز مهم است و هر چه کوچک تر باشد یعنی شما بهتر است از مدل هایی با سایز کوچکتر استفاده کنید.

نکات مهم در انتخاب رینگ لایت رومیزی

نوع لامپ ها 

از چند مدل نور برای ساخت رینگ لایت ها استفاده می شود که رایج ترین آن ها ال ای دی است که هم قدرت بالایی در نورپردازی داشته و هم کم مصرف است امروزه اکثر حلقه های نوری از این نوع لامپ ها استفاده می کنند خصوصا آن هایی که با بانری کار می کنند.

برخی دیگر هستند که قدرت نوری بسیار بالایی دارند و نسبتا مصرفشان نیز زیاد است این دسته از مهتابی استفاده می کنند که البته نسبت به ال ای دی بسیار کمتر است.

ارتفاع 

یکی دیگر از شاخصه های مهم در انتخاب و خرید هر رینگ لایتی ارتفاع آن است. بهتر است مدل هایی را خریداری کنید که از این نظر اجازه تغییر و تنظیم کردن را به شما بدهند اگرچه مدل های رومیزی معمولا انعططاف زیادی ندارند. سه پایه ای که رینگ لایت روی آن سوار می شود باید مقاوم باشد و بتواند وزن بالایی را تحمل کند و هولدر موبایل شم را نیز با خود داشته باشد.

ارتفاع 

منبع تغذیه

بسیاری از رینگ لایت های رومیزی از برق شهری استفاده می کنند و آداپتوری مخصوص دارند. برخی از مدل ها هستند که باتری دارند و در واقع دو آپشن برق شهری و باتری را به شما میدهند و اگر از آن دسته افراد هستید که ممکن است برای عکاسی و فیلمبرداری به فضای باز بروید خرید مدل های باتری دار توصیه می شود.

شدت و دمای نور

نورپردازی و قدرت تنظیم نور یکی از دلایلی است که شما تجهیزات اینچنینی را خریداری می کنید. سعی کنید رینگ لایتی را بخرید که هم قادر به تنظیم شدت نور آن باشید و هم دمای ان را بین سرد تا گرم تنظیم کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *