کد خطا های دوربین کانن

خطا و ارور های دوربین کانن

5/5 - (1 امتیاز)

لیست کد خطا و ارور های دوربین کانن : بدون شک دوربین های عکاسی چه از نوع بدون آینه و چه از نوع DSLR و یا سایر مدل ها از جمله برترین اختراعات بشر بوده اند چرا امکان ثبت مهم ترین لحظات را به ما میدهند. هر دوربین سیستمی است پیچیده از چندین قطعه که با هماهنگی مثلا زدنی با هم کار می کنند تا در نهایت تصویری را در یک کارت حافظه ثبت کنند و یا آن را روی کاغذ مخصوصی چاپ کنند در هر صورت پروسه پیچیده ای برای ساخت یک عکس طی می شود.

کانن یکی از مشهور ترین برند های سازنده انواع دوربین های عکاسی و فیلمبرداری است که مجموعه ای کامل از دوربین ها با مشخصات مختلف را دارد که هر عکاسی در هر سطحی و سبکی می تواند از ان ها استفاده کنند. دوربین ها نیز مانند هر نوع سیستم دیگری ممکن است که دچار مشکلات خاصی شوند که اکثر مواقع این مشکلات را به صورت کد های خطا و ارور های مختلف به کاربر نشان می دهند. در این مقاله قصد بررسی تمامی کد های خطای دوربین های کانن و روش حل آن ها را داریم.

بررسی انواع کد خطا های دوربین های کانن

شرکت کانن برای نمایش دادن کدهای خطا در دوربین های EOS تدارکاتی را فراهم کرده. کد های خطا در دوربین های ESO به صورت یک یا چند پیام بود اما به تازگی این دوربین ها دامنه گسترده تری از این پیام ها را نمایش میدهد و همین باعث میشود کاربران اطلاعات دقیقی درباره ان داشته باشد و اقدامات لازم را برای رفع این خطاها انجام دهد.

در سری جدید دوربین های DSLR برند کانن ، کدهای خطا وسیع تر شده اند و برخلاف مدل های قدیمی آن نمایش این خطاها به صورت کلی نمی باشد و برای هر خطایی کد انحصاری نشان داده شده است.

لیست کامل خطای ها و ارور های دوربین کانن

  • Err 01 (خطا در اتصال لنز به دوربین)

هنگامی که اتصال بین لنز و دوربین مشکل داشته باشد این پیام را مشاهده خواهید کرد. معمولا تمیز نبودن محل اتصال سبب بروز این ارور دوربین کانن می شود.

Err 01 (خطا در اتصال لنز به دوربین)

  • Err 02 (خطا در کارت حافظه)

در صورت وجو مشکل بین دوربین و کرات حافظه که ممکن است ناشی از هر دو طرف باشد این پیغام را مشاهده خواهید کرد.

Err 02 (خطا در کارت حافظه)

  • Err 04 (عدم ظرفیت کارت حافظه)

عدم شناسایی کارت حافظه و یا پر شدن آن

Err 04 (عدم ظرفیت کارت حافظه)

  • Err 05 (اختلال در عملکرد فلش)

وجود هر گونه مانع که سبب عدم در آمدن فلاش شود این ارور را نشان می دهد و تا زمانی که مانع از بین نرود خطا روی صفحه می ماند.

Err 05 (اختلال در عملکرد فلش)

  • Err 06 (اختلال عملکرد سیستم تمیز کننده حسگر)

این ارور زمانی نشان داده میشود که فرایند سیستم تمیز کننده حسگر هنگام روشن یا خاموش شدن دوربین اتفاق افتاده باشد با اختلال مواجه شده و کامل نگردد.

Err 06 (اختلال عملکرد سیستم تمیز کننده حسگر)

  • Error 99 (پیغام خطای عمومی و غیر مشخص)

اغلب کاربرانی که از دوربین های سری EOS کانن که سال تولید آن ها قبل از سال 2007 بوده استفاده کرده باشند با این ارور مواجه شده اند. این ارور نشان دهنده اختلال عمومی در عملکرد دوربین است و  به بخش خاصی اشاره نمی کند.

Error 99 (پیغام خطای عمومی و غیر مشخص)

کد ارور دوربین های جدید EOS

از سال 2007 و با عرضه دوربین های جدید تر برند کنون شاهد تغییر برخی از خطا و اضافه شدن کد های جدید و اختصاصی تر به این لیست بوده ایم.

ارور های آنها عبارتند از:

  • Err 10 ( اختلال فایل)

این ارور نشان دهنده این است که در نوشتن فایل به روی کارت حافظه یک نوع خطا رخ داده است.

Err 10 ( اختلال فایل)

  • Err 20 (اختلال مکانیکی)

در کل نشان دهنده بروز مشکل در بخش های مکانیکی دستگاه است اما اشاره ای به جای خاص ندارد.

Err 20 (اختلال مکانیکی)

  • Err 30 (اختلال شاتر)

برعکس Err 20 این ارور بطور دقیق به اشکالی که در شاتر دوربین رخ داده است اشاره می کند. این ایراد می تواند یک ایراد مکانیکی یا ایراد در ارتباط الکترونیکی شاتر نیز باشد.

Err 30 (اختلال شاتر)

  • Err 40 (اختلال در منبع تغذیه)

تامین انرژی از باتری به سایر بخش های دستگاه دچار مشکلی شده است. ممکن است نشان دهنده خراب بودن باتری باشد.

  • Err 50 (اختلال در کنترل الکترونیک)

برعکس Err 20 که به ایرادات مکانیکی اشاره می کند، این ارور نشان دهنده این است که اختلالی در قسمت الکترونیکی ناشی از تداخل یا ارتباط اشتباه بوجود آمده است اما مشخص نمیشود که منشاء بروز این ارور در کجاست.

Err 50 (اختلال در کنترل الکترونیک)

  • Err 70

این ارور نشان دهنده این است که ایرادی درباره ثبت تصویر یا ذخیره سازی بوجود آمده است این ارور شاید ایراد ساده ای در کارت حافظه نباشد و ایراد کارت حافظه را هیچگاه نادیده نگیرید.

  • Err 80 (اختلال الکترونیک یا اختلال تصویر)

روش حل ارور های دوربین های کنون

بیشتر خطا و ارور هایی که در دوربین های کانون رخ می دهند با یک ریبوت ساده حل می شوند درست مانند وقتی که کامپیوتر شما یک مشکل پیدا می کند و با ری استارت کردن آن مشکل از بین می رود. زمانی که پس از نصب وسیله دیگری یا قرار دادن یک وسیله بر روی دوربین مثل کارت حافظه یا لنز اروری رخ داد وسیله را از دوربین جدا کنید و دوباره آن را متصل کنید . در صورتی که مجددا خطا رخ داد قطعات نصب شده را جدا کنید و با قطعاتی دیگر جایگزین کنید.

اگر لنزی که استفاده میکنید از یک نوع برندی به غیر از کانن بود سعی کنید با لنزهای کانن عملکرد دوربین را بررسی کنید. توجه داشته باشید برای تمیز کردن کنتاکت لنز و محل اتصال آن به دوربین به هیچ وجه از ابزار های ساینده استفاده نکنید و اثر انگشت و یا چربی های دوربین را حتما با یک پارچه یا حوله بدون پرز تمیز کنید .

اگر ارور مربوط به کارت حافظه بود سعی کنید از یک کارت جدید استفاده کنید. . عکس های مختلفی با کارت جدید بگیرید و آن ها را در مانیتور دوربین مشاهده کنید. اگر عملکرد دوربین نرمال بود بدانید ایراد از کارت حافظه قبلی است. همچنین توجه داشته باشید اتصال از کابل های USB ، تریگر های رادیویی یا سیم سنکرونیزه فلاش میتواند یکی از دلایل اختلال در دوربین شود. در این صورت اتصال دستگاه های جانبی را قطع کنیو حال عملکرد دوربین را بررسی کنید و اگر پیام های خطا برطرف شدند می توانید اطمینان حاصل کنید که اشکال از دستگاه های جانبی بوده است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *