خطا های دوربین سونی

خطا های دوربین سونی

3.7/5 - (3 امتیاز)

سونی یکی از بزرگترین برند های تولید کننده انواع تجهیزات عکاسی از دوربین گرفته تا لنز و ابزار های نوری است که سال ها است در این زمینه فعالیت می کند و با ساخت نو آورانه ترین تجهیزات همواره نیاز حرفه ای ترین عکاسان و فیلم برداران را بر طرف کرده است. دوربین های بدون آینه سونی را می توان جز بهترین ها در این دسته خاص دانست که حتی برخی مدل های آن از کانن و نیکون نیز بهتر هستند. در ادامه این مقاله دی جی 24 قصد داریم لیست تمام خطا های دوربین های سونی را عنوان کرده و راه حل آن ها را با شما در میان بگذاریم.

لیست خطا های دوربین های سونی

ارور دوربین سونی “Camera Error Turn Power Off Then On”

لیست خطا های دوربین های سونی

رایج ترین خطایی که در دروبین های سونی دیده می شود این خطا بوده که به خاطر دلایل مختلفی می تواند رخ دهد :

  • این خطا می تواند درست بعد از روشن کردن دوربین و یا حتی در هنگام کار با آن رخ دهد و یکی از اصلی ترین علل آن مشکلاتی است که شاتر دوربین ممکن است داشته باشد.
  • بسیاری از بدون آینه های سونی از سیستم لرزشگیر IBIS استفاده می کنند و گاها این خطا می تواند ناشی از مشکلات سخت افزاری این لرزشگیر باشد.
  • گاها ممکن است این خطا به خاطر بروز مشکلات مداری در دوربین رخ دهد که در این صورت درست پس از روشن شدن شاهد اخطار خواهید بود.
  • دیگر دلایل عمده برای بروز این اروز در سونی مشکلاتی است که ممکن است به خاطر ضربه خوردن نفوذ آب و…رخ داده باشد.

دقت کنید که اگر این خطا را هنگام ضبط ویدیو مشاهده کنید فایل ویدیو در نهایت مخدوش شده و باز نخواهد شد که اگرچه راه حل های زیادی برای حل ان مشکل و درست کردن فایل وجود دارد

رفع این خطای به خصوص سخت است اما غیر ممکن نیست یکی از رایج ترین راه ها برای حل این مشکل دکمه پاور دوربین را روی موقعیت خاموش ببرید و سپس باتری را در بیاورید و سپس دوباره باتری را برگردانید و دوربینتان را روشن کنید. اگر این مشکل به این شیوه جل نشد بهتر است دوربین را Reset کنید البته اگر دوربین هنگ نکرده باشد.

حل خطای “Unable to Display” دوربین سونی

این خطا دوربین سونی نیز بسیار رایج است و عمده دلایل رخ دادن آن عبارتند از :

  • استفاده از یک کارت حافظه در دستگاه های مختلف
  • فشار دادن کارت حافظه دوربین در جایی که باید قرار گیرد
  • مداخله کردن در عملکرد کارت حافظه دوربین هنگامی که در حال کار است.
  • داخل کردن و یا خارج کردن نامناسب کارت حافظه
  • ویروس های مختلف

حل خطای "Unable to Display" دوربین سونی

برای حل این مشکل بهتر است :

یک عکس گرفته و آنرا باز کنید اگر باز نشد می توانید با فرمت کردن کارت حافظه مشکل را رفع کنید اما اگر عکس به راحتی باز شد مشکل از عکس های قبلی شماست برای بر طرف کردن آن می توانید از نرم افزار های مختلف تعمیر فایل های عکس استفاده کنید.

فروش دوربین های سونی به بهترین قیمت + ارسال رایگان + گارانتی معتبر و ضمانت نامه اصالت کالا

یکی دیگر از روش های حل این موضوع قرار دادن عکس ها در یک نرم افزار ویزایش عکس با فرمت Jpeg و یا PNG است سپس آن را دوباره ذخیره کنید و پس از اینکه کارت حافظه را فرمت کردید به آن باز گردانید. آخرین راه حل برای رفع این ارور ریست کردن اپلیکیشن ها در تنظیمات دوربین است.

اخطار “Cannot Recognize Lens. Attach It Properly” سونی

این خطا نشان دهنده عدم شناسایی لنز توسط دوربین است که با توجه به متن آن می توان گفت که نحوه اتصال لنز به دوربین مشکلی دارد که باید حل شود.

اخطار "Cannot Recognize Lens. Attach It Properly" سونی

دوربین را خاموش کنید و بخش هایی که در اتصال دوربین ( بخش های فلزی ) به لنز نقش دارند را کاملا بررسی کنید و اگر احیانا کثیفی دیدید آن را تمیز کنید. سپس به صورت دقیق و استاندارد لنز را به آرامی متصل کنید. اگر پس از اینکار دوربین را روشن کردید و شاهد خطا بودید ممکن است به خاطر عدم سازگاری دوربین و لنز باشد ( مثلا لنز ساخت یک برند دیگر باشد )

اگر می خواهید تحت هر شرایطی با لنزی که دارید کار کنید می توانید آن را وصل کرده و تنظمیات دوربین را به صورت دستی اعمال کنید.

خطای  Camera Overheating یا داغ شدن دوربین سونی

دوربین های سونی کیفیت بسیار بالایی دارند اما آن ها هم مانند هر دستگاه دیگری ممکن است مشکلاتی را تجربه کنند. یکی از آن ها داغ شدن بیش از حد المنت های درونی دوربین هاست که بیشتر زمانی رخ می دهد که به صورت پیوسته فیلمبرداری و عکاسی می کنید. هنگامی که دمای درون دوربین از حد مشخص شده عبور کند شاهد این خطا خواهید بود و پس از آن بهتر است دوربین را حد اقل 15 دقیقه خاموش کنید تا سیستم کلی سرد شود.

خطای  Camera Overheating

خطای Incompatible Battery

این خطا دوربین سونی را زمانی می بینید که باتری شما سازگاری کامل را نوع دوربین ندارد  در صورتی که باتری شما سازگاری کامل دارد ممکن است :

ترمینال های باتری جرم گرفته باشند و با تمیز کردن ان ها دیگر شاهد این ارور نخواهید بود.

خطای Incompatible Battery

یک باتری دیگر از همین مدل قرار دهید به احتمال زیاد مشکل حل خواهد شد. اگر این دور روش مشکل را حل نکرد ممکن است مشکلی ساخت افزاری و یا از سیستم نرم افزاری دوربین باشد که در این صورت بهتر است به نمایندگی سونی مراجعه کنید.

خطای Card Error

این خطا دوربین سونی نیز مانند مورد قبلی مربوط به موقعی است که کارت حافظه شما با دوربین سازگاری ندارد اما این به این معنا نیست که باید کارت دیگری را تهیه کنید بلکه بیشتر مواقع با فرمت کردن آن مشکل حل خواهد شد.توصیه می کنیم فرمت کردن را در خود دروبین انجام دهید و به یک سیستم دیگر نپردازید.

خطای No Lens Attached and Shutter Is Locked دوربین های سونی

این ارور یعنی دوریین شاتر شما را به دلیلی قفل کرده است شاید به خاطر اینکه فکر می کند شما لنزی را متصل نکرده اید! اگر اینچنین است یک لنز سازگار را وصل کنید و اگر وصل است دوربین را خاموش و لنز را دوباره قرار دهید.

برخی مواقع نیز ممکن است دوباره این پیام را مشاهده کنید که ممکن است به خاطر کانتکت های دوربین باشد پس بدنه دروبین را کامل بررسی کنید و آن را تمیز کنید.

اخطار No Memory Card Inserted and Shutter Is Locked

قفل شدن شاتر بعضی مواقع به خاطر مشکلاتی است که از کارت حافظه نشات می گیرند.

یکی از دلایل رایج فرمت شدن کارت روی یک دستگاه دیگر است که برای حل آن کافیست آن را روی دوربین خود نیز فرمت کنید. یکی دیگر از دلایل ممکن است به خاطر سوییچ قفل کارت حافظه باشد کافیست ان را باز کنید.

پین های فلزی بین دوربین و کارت حافظه باید تمیز باشند و جرم روی آن ها ممکن است یکی دیگر مسبب های این خطا باشد.

حل خطای Set Date and Time در دوربین سونی

اگر دوربین خود را در مدت طولانی استفاده نکرده باشید ممکن است شاهد این پیام باشید در ضمن ممکن است این اخطار به دلیل خالی بودن باتری درونی دروبین رخ دهد.

پس شارژ کردن باتری درونی یکی از روش های حل این موضوع  است. شارژ کردن باتری دوم  نیز گاها این مشکل را بر طرف کرده است.

پیام  Power Insufficient

وقتی باتری دوربین شما انرژی لازم برای انجام کاری که دستور داده اید را نداشته باشد این پیام را خواهید دید. روش ساده حل ان شارژ کردن باتری دوربین است اما اگر باز هم این پیام را دیدید ممکن است به خاطر خرابی باتری باشد  و تعویض آن راه حل پیش روی شماست. اگر باتری شما سالم است پس بهتر است دوربین را تحویل نمایندگی سونی دهید تا علل دیگر را بررسی کنند.

System Error در دوربین های سونی

معمولا مشخص است که چرا دوربین این پیام را نشان می دهد اما انقدر جدی هست که نمی توانید کار های ساده را هم با دوربینتان انجام دهید.

معمولا این خطا با در آوردن باتری و خاموش و سپس روشن کردن دوربین حل می شود اگر مشکل حل نشد می توانید به یکی از عاملیت های برند سونی در ایران مراجعه کنید.

ارور Format Disabled

این ارور در صورتی رخ می دهد که شما قصد فرمت کردن کارت حافظه را دارید اما کارت قفل شده است تنها کاری که باید بکنید این است که سوییچ مربوطه را باز کنید تا دوربین بتواند تغیرات لازم را اعمال کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *