تجهیزات ویدئو مارکتینگ



edit نوشته شده در تاریخ

دنیای کسب و کار های اینترنتی روز به روز در حال گسترش است و فروشگاه های آنلاین و صفحات مجازی مختلف که در پلتفرم های اجتماعی اقدام به درآمد زایی می کنند باید برای رقابت سختی در این زمینه خود را آماده کنند. یکی از بهترین روش های تبلیغات در فضای اینترنت بازاریابی ویدیویی یا ویدئو مارکتینگ است. در این روش بازاریابی بسیار موثر محتوا را به صورت فیلمی در می آورند که گاها می تواند بدون هزینه زیاد تبلیغات رسانه ای توسط هزاران نفر دیده شود. برای مثال اگر یک صفحه در اینستاگرام اقدام به ساخت یک ویدیو جالب در رابطه با برند و یا خدمات خود کند و این ویدیو توسط خود کاربران برای یکدیگر فرستاده شود تعداد بازدید ها بدون هزینه بالا می رود و تنها هزینه ای که می شود بابت تجهیزات ویدئو مارکتینگ و ساخت آن فیلم است.

بازاریابی ویدیویی چیست ؟

در این روش بازاریابی نسبتا مدرن با سنجش و آنالیز کردن مخاطبین یک کسب و کار و تخمین میزان توجه آن ها به نوع خاصی از محتوا اقدام به ساخت یک ویدئو می کنند که می تواند توسط چندین هزار نفر دیده شود و از ان جا که این افراد آن را برای یک دیگر در پلتفرم های مختلف ارسال می کنند یکی از موثر ترین شیوه ها برای پیش بردن کمپین تبلیغاتی هر شرکت و کسب و کاری است.

بازاریابی ویدیویی چیست ؟

یکی از بهترین مثال ها از این شیوه بازاریابی می توان به ویدیو مصاحبه کاری آخر الزمان کمپانی ال جی اشاره کرد که در آن یک تلویزیون را به جای پنجره گزاشته بودند و یک فیلم از سقوط شهاب سنگ را پس از ورود هر فرد اجرا می کردند و آن ها آن را واقعی پنداشته و به شدت می ترسند این فیلم تبلیغاتی که مانند دوربین مخفی ضبط شده بود پس از 5 سال از ساخت ان هنوز هم در ببسیاری از شبکه های اجتماعی دیده می شود بدون اینکه ال جی هزینه ای بایت بازدید های آن مانند سایر روش های تبلیغی بپردازد.

پس یکی از مهم ترین مزیت های این شیوه مارکتینگ این است که شما با خرید تجهیزات مورد نیاز و تنها پرداخت یکبار هزینه برای ساخته شدن فیلمتان دیگر هزینه ای بابت دیده شدن آن نمی کنید بر خلاف تبلیغ در تلویزیون که بسیار پر هزینه است و بازده ای به مراتب کمتر از این روش دارد. در رابطه با مزیت هایی که ویدئو مارکتینگ دارد می توان چندین مقاله نوشت اما ما در در جی 24 قصد داریم بخشی از این موضوع را کاور کنیم که با حوزه کاری ما سازگار است و می خواهیم تجهیزاتی که برای ویدئو ماراکتینگ نیاز دارید را معرفی و بررسی کنیم.

تجهیزات ضروری ویدئو مارکتینگ یا بازاریابی ویدیویی

دقت کنید که هنگامی که صبحت از این روش بازاریابی میشود انتظار نمی رود که شما هم مانند شرکت ال جی هزینه های بالایی برای تجهیزات و ضبط فیلم پرداخت کنید بیشتر برند ها سعی می کنند به ساده ترین روش ممکن اما خلاقانه این کار را انجام دهند تا حتی کمتر بابت تجهیزات خرج کنند. در هر صورت شما نیاز به یک دوربین برای ضبط فیلم دارید

فروش اینترنتی دوربین های عکاسی و فیلمبرداری با بهترین قیمت در این بخش از وب سایت دی جی 24

موبایل مناسب بازاریابی ویدیویی

از آن جا که موضوع و محتوای فیلمی که می خواهید تهیه کنید می تواند هر چیزی باشد احتمالا می توانید آن را حتی با دوربین گوشی خود ضبط کنید مثلا اگر در زمینه فروش لوازم آشپزی فعالیت می کنید می توانید با گوشی خود از آشپزی کردن خودتان با ان لوازم فیلمبرداری کنید و با پخت یک غذا کیفیت محصول خود را نشان دهید.

موبایل مناسب بازاریابی ویدیویی

برخی از گوشی های مناسب ویدئو مارکتینگ عبارتند از :

موبایل مناسب فیلم برداری (مبتدی)

شیائومی poco

  • این موبایل دارای دوربین 48 مگاپیکسل سه گانه میباشد.
  • رزولوشن 2340× 1080 پیکسل
  • کیفیت فیلمبرداری  با سرعت 30 فریم در ثانیه Full HD
  • دارای فلش LED
  • دوربین دوم 8 مگاپیکسل
  • دارای امکانات پانوراما و HDR

Google Pixel 4a

Google Pixel 4a

  • سنسور Sony IMX363
  • 12.3 مگاپیکسل
  • صفحه نمایش 5.81 اینچی
  • فضای ذخیره سازی : 128 گیگابایت

ایفون 12

  • این موبایل دارای 3 لنز 12 مگاپیکسلی میباشد
  • فلاش چهارگانه دورنگ، HDR، پانوراما
  • سلفی 12 مگاپیکسل (لنز 23 میلی‌متری واید، f/2.2)SL 3D (حسگر سه‌بعدی تشخیص چهره و عمق تصویر)
  • فیلم برداری سلفی،  لرزشگیر الکترونیکی تصویر-ژیروسکوپی
  • فیلمبرداری 4K@60fps Dolby Vision، ضبط صدای استریو.
  • رزولوشن 1170 در 2532 پیکسل، 19.5:9

سامسونگ note 20 ultra

سامسونگ note 20 ultra

  • این موبایل دارای 3 لنز 108 ، 12 ، 12 مگاپیکسلی میباشد.
  • دارای فلش LED، پانوراما، HDR
  • فیلمبرداری HDR10 ، ضبط صدای استریو ،  لرزشگیر الکترونیکی تصویر-ژیروسکوپی و لرزش‌گیر اپتیکال تصویر
  • سلفی 10 مگاپیکسل (1.22 میکرومتر سایز پیکسل، 1/3.2 اینچ سایز سنسور، لنز واید 26 میلی‌متری، f/2.2، فوکوس خودکار با تشخیص فاز)
  • رزولوشن 1440 در 3088 پیکسل

سامسونگ Galaxy A71 SM-A715F/DS

  • رزولوشن فیلمبرداری رزولوشن 2160 × 4096 و سرعت 30 فریم بر ثانیه
  • فلش LED
  • دارای چهار حسگر دوربین
  •  دوربین‌هایی با رزولوشن 64، 12، 5 و 5 مگاپیکسل

از دیگر موبایل های مناسب ویدئو مارکتینگ که می توانید خریداری کنید می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • Samsung Galaxy S10 5G
  • Samsung Galaxy S20 Ultra 5G
  • Huawei Mate 40 Pro
  • OnePlus 9 Pro
  • Sony Xperia 1 II
  • Xiaomi Mi Note 10

دوربین های مناسب ویدئو مارکتینگ

اگر می خواهید هزینه بیشتری کنید وحرفه ای تر فیلمبرداری خود را انجام دهید می توانید بین دوربین های بدون اینه و یا DSLR چند مدل را در نظر بگیرید. برخی از دوربین های بدون آینه مناسب فیلمبرداری می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • Panasonic Lumix GH5S
  • Sony a7R IV
  • Sony Alpha a6600
  • Nikon Z6
  • Fuji X-T4

دوربین های مناسب ویدئو مارکتینگ 

اگر قصد خریداری دوربین های دیجیتال SLR را دارید محصولات زیر را پیشنهاد می کنیم.

  • Canon EOS-1D X Mark III
  • Nikon D6
  • Nikon D850
  • Canon EOS 5D Mark IV
  • Canon EOS 90D

یکی از کمپانی هایی که در زمینه ساخت دوربین های فیلم برداری تخصص دارد و محصولات خود را با بالا ترین کیفیت تولید می کند بلک مجیک است و شما اگر می خواهید به بهترین شیوه فیلمبرداری خود را انجام دهید پیشنهاد می کنیم یکی از دوربین های بلک مجیک را در این بخش از سایت خریداری کنید. دوربین های BlackMagic pocket 6k و 4k دو مدل از بهترین های این شرکت برای ضبط فیلم هستند.

سایر دوربین های فیلمبرداری مناسب بازاریابی ویدیویی عبارتند از :

  • Canon EOS C200B
  • Blackmagic URSA Mini Pro
  • Canon EOS C100 Mark II
  • Panasonic HC-X1
  • Sony PXW-FS5

بهترین میکروفون ها برای ویدیو مارکتینگ

کیفیت بالای صدا یکی از مهم ترین فاکتور های کیفیت کلی فیلم محسوب می شود و برای اینکه بهترین صدا را داشته باشید باید میکروفونی را خریداری کنید که برای فیلمبرداری ساخته شده است. در ادامه برخی از بهترین میکروفون ها را معرفی خواهیم کرد.

بهترین میکروفون ها برای ویدیو مارکتینگ

میکروفون Boya M1

  • نوع میکروفن  کندانسر الکترونیکی
  • رابط جک 3.5 میلیمتری صدا
  • فرکانس پاسخ گویی 65-18000 هرتز
  • سایز دیافراگم 2.1 اینچ
  • حساسیت 30 dB +/- 3dB- دسی بل
  • امپدانس خروجی 1000 اهم

میکروفون Rode Wireless GO

  • میکروفون  Integrade
  • پهنای باند 2.4 گیگاهرتز , حداکثر فاصله عملیاتی تا 70 متر
  • یک میکروفون تعبیه شده بر روی بدنه
  • سطح خروجی صدا تا 3dBu+
  • محدوده فرکانسی  20 هرتز تا 20 کیلو هرتز | رنج فرکانسی میکروفون : 50 هرتز تا 20 کیلوهرتز
  • یک ورودی با جک 3.5 میلی متری و یک درگاه USB Type C

میکروفون RØDE VIDEOMIC NTG

  • بهترین میک شاتگان برای فیلمبرداری
  • سازگار با خروجی کلاس USB-C
  • باتری لیتیوم-یون قابل شارژ داخلی با 30+ ساعت ضبط
  • سوئیچینگ دیجیتالی
  • ساختار داخلی  : الکترت کاندنسر
  • مقدار نویز داخلی 15 دسی‌بل
  • امپدانس : 10 اهم
  • پاسخ فرکانس: 20 هرتز تا 20 کیلوهرتز
  • نهایت تحمل فشار صوتی : 120 دسی‌بل

تجهیزات نورپردازی مخصوص ویدیو مارکتینگ

دنیای تجهیزات نورپرداری بسیار گسترده است و در حوزه فیلم برداری می توان از بسیاری از ابزار ها برای هدایت و کنترل نور روی سوژه استفاده کرد. یکی از ابزار هایی که بسیاری از فیملبرداران در استودیو ها استفاده می کنند لامپ های تنگستنی هستند که برای سال هاست استفاده می شود یکی از مزیت هایی که دارند این است که نور آن ها به طرز شگفت انگیزی متعادل است. به این معنی که رنگ طبیعی اجسام را نشان خواهند داد.

نورپردازی ویدیو مارکتینگ

گاهی نیاز است که شما در محیط ازاد اقدام به شوتینگ کنید که در این صورت نیاز به تجهیزات نوری بسیار قوی دارید یکی از این تجهیزات روشنایی های HMI هستند که بسیار قدرتمند بوده و برای فضای های بزرگ و آزاد استفاده می شوند  نوری مناسب را روی سوژه می اندازند.

روشنایی های فلوئورسنت نیز یکی دیگر از کاربردی ترین تجهیزات برای فیلمبرداری هم در استودیو و هم در فضای باز هستند که نور نرمی را روی سوژه می اندازند و اشعه فرا بنفش را از بین می برند.

رینگ لایت ها که در چند سال اخیر با رشد بلاگری محبوبیت بالایی پیدا کرده اند برای فیلم برداری در شکبه اجتماعی مانند یوتیوب و اینستاگرام بسیار کاربردی هستند نور آن ها قابل تنظیم است و بسیار نرم که سوژه را به بهترین نحو نشان می دهد.

فروش آنلاین رینگ لایت مناسب برای عکاسی و فیلمبرداری حرفه ای ساخت برند های مختلف در این بخش از وب سایت.

برخی از رینگ لایت های مناسب که برای بازاریابی ویدیویی مناسب هستند عبارتند از :

رینگ لایت مدل FRL-26

تجهیزات نورپردازی مخصوص ویدیو مارکتینگ

  • ابعاد  26x3x33 سانتی‌متر
  • وزن 200 گرم
  •  قطر خارجی 26 سانتی متر
  • پورت USB قابل استفاده با پاور بانک و یا آداپتور موبایل
  • دارای 128 قطعه لامپ LED
  • دارای سه طیف رنگی نور
  • دامنه عکسبرداری از طریق موبایل و فیلمبرداری ، عکسبرداری دقیق ، روشنایی اضافی
  • عرض تلفن هوشمند برای نصب: از 5.2 تا 10.5 سانتی متر
  • سازگاری: تلفن های هوشمند ، دوربین فیلمبرداری و عکس
  • اقلام همراه :رینگ لایت.هولدر.ریموت سیم دار.،سه پایه رومیزی.سر متحرک پایه
  • دمای رنگ 3000-5000
  • زاویه‌ی نوردهی 360 درجه

رینگ لایت مدل ZB-F348

  • ابعاد 45x45x4 سانتی‌متر
  • وزن 1800 گرم
  • قطر رینگ لایت 45 سانتی متر
  • قدرت 60 وات
  • قابلیت تنظیم میزان نور در حالت مختلف
  • دارای نگهدارنده گوشی.پایه تبدیل نور.پایه منعطف هولدر.رینگ لایت
  • امکان قراردادن بر روی سه پایه نور
  • قابلیت تنظیم کانال و گرو‌بندی نور
  • حالت نور: 3 حالت نور (سفید ، زرد ، گرم)
  •  دارای پورت usb
  • دارای ریموت کنترل
  • دمای رنگ 3000K-5500K
  • زاویه‌ی نوردهی 180 درجه
  • تعداد چراغ‌های LED 408

سه پایه های مخصوص فیلمبرداری و ویدئو مارکتینگ

سه پایه ها یکی از مهم ترین تجهیزات ویدئو مارکتینگ هستند که نقش بزرگی را در کاهش و از بین بردن لرزش ها ایجاد می کنند مدل های زیر را برای فیلم برداری در نظر داشته باشید.

سه پایه های مخصوص فیلمبرداری و ویدیو مارکتینگ

سه پایه دوربین زومی مدل M8

  • نوع هد ، بال هد
  • گسترده بیشینه تحمل وزن 7 تا 12 کیلوگرم
  • پیشینه تحمل وزن 8 کیلوگرم
  • تعداد قطعات پایه 4
  • نوع قفل پایه پیچشی
  • کمینه ارتفاع 47سانتی‌متر
  • پیشینه ارتفاع 190سانتی‌متر
  • طول در هنگام بسته بودن 47سانتی‌متر

قیمت سه پایه های مخصوص فیلمبرداری را در اینجا بررسی کنید.

سه پایه دوربین جی ماری مدل RM2264

  • نوع هد ، پن هد
  • گستره بیشینه تحمل وزن از 3 تا 4 کیلوگرم
  • بیشینه تحمل وزن 4 کیلوگرم
  • بیشینه ارتفاع 180 سانتی‌متر
  • طول در هنگام بسته بودن 55 سانتی‌متر
  • تعداد قطعات پایه 3
  • نوع قفل پایه گیره ای
  • همراه با گیره نگهدارنده موبایل
  • دارای ریموت کنترل(برای شاتر زدن هنگام عکاسی و قطع و وصل کردن حین فیلمبرداری)(باتری ریموت برای جلوگیری از خالی شدن برعکس داخل ریموت قرار داده شده لطفا در زمان خرید باتری ریموت را به حالت صحیح برگردانید تا کار کند)
  •  دارای کیف زیپ‌دار
  • کیف دارای بند رو دوشی با قابلیت بلند شدن طول بند
  • تبدیل به حالت تک‌پایه و سه پایه
  • قابلیت استفاده به عنوان مونوپاد
  • مناسب برای دوربین.موبایل. نور

سه پایه گوشی

سه پایه نگهدارنده گوشی موبایل ویفینگ مدل 3110A

  • مناسب برای گوشی تا 7 اینچ
  • امکان چرخش 360 درجه

سه پایه نگهدارنده گوشی موبایل ویفنگ مدل WT-3120

  • مناسب برای گوشی تا 7 اینچ
2 thoughts on “تجهیزات ویدئو مارکتینگ
  • تیر 21, 1400 at 2:20 ب.ظ
    Permalink

    خیلی عالی بود
    بهترین میکروفون ارزونی که به آیفون ۱۲ بشه وصل کرد چیه ؟

    پاسخ دهید
    • مرداد 30, 1400 at 7:47 ق.ظ
      Permalink

      سلام می تونید میکرفون RØDE VideoMic Me-L

      یا PoP Voice Lavalier رو بررسی کنید.

      پاسخ دهید
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.