تجهیزات مهم دوربین عکاسی

تجهیزات مهم دوربین عکاسی

5/5 - (2 امتیاز)

پس از خرید دوربین عکاسی مسلما قدم بعدی هر عکاسی که می خواهد به صورت حرفه ای به کارش ادامه دهد تهیه تجهیزات مهم دوربین عکاسی است که او را در سبک خاص خودش یاری کنند. شما هیچ گاه به تمام تجهیزات و ابزرا هایی که در فروشگاه ها می بینید نیاز ندارید اما بعضی از این لوازم جانبی دوربین عکاسی هستند که برای هر کاربری جز واجبات به حساب می آیند. سوال اینجاست که کدام وسایل و تجهیزات؟

معرفی تجهیزات مهم دوربین عکاسی

  •  کیف دوربین

اگر یک دوربینو لنز کوچک دارید شاید با خود فکر کنید که به یک کیف نیاز ندارید اما برای حفاظت بیشتر از دوربینتان حتما نیاز به یک کیف دوربین خواهید داشت. کیف از نفوذ گرد و غبار و ضربه خوردن دوربنتان جلوگیری می کند. در ضن حمل و نقل وسایلتان را بسیار آسان تر می کند. کوله پشتی ها بسیار جادار هستند اما ممکن است سرعت شما را کم کنند چرا که باید آنرا از پشت خود رد آورده و سپس دوربین و ابزار های مورد نیزاتان را بیرون بیاوررید و یان برای برخی از عکاسن اصلا خوب نیست. از سوی دیگر هم کیف های شانه ای یا شانه آویز دسترسی را به تجهیزات آسان تر می کنند اما می توانند در دراز مدت باعث خستگی یکم طرف بدنتان شوند.

معرفی تجهیزات مهم دوربین عکاسی

  • سه پایه 

شاید فکر کنید که مهم ترین ابزار برای یک عکاس سه پایه است اما کیف بسیار از ان مهم تر است. با این وجود هم داشتن یک سه پایه در عکاسی بسیار مهم و اهمیت آن غیر قابل انکار است. بهترین روش برای ثابت نگه داشتن دوربین در یک زاویه خاص دلخواه سه پایه است. سعی کنید کمی بودجه خود را برای خرید سه پایه افزایش دهید چرا که نمونه های ارزان معمولا آسان تکان می خورند و به خاطر داشتن متریال ضعیف تر راحت تر می شکنند و یا آسیب می بینند. نکته دیگری که هنگان خرید سه پایه دوربین باید به آن توجه کنید انعطاف پذیری آن است.

برای افزایش سرعتتان در باز و بسته کدرن سه پایه بهتر است مدل هایی را خریداری کنید که قفل های گیره ای دارند. از سویی هم قفل های پیچشی جای بسیار کمتری را می گیرند و برای حمل و نقل بسیار بهترند.

دیگر تجهیزات ضروری دوربین عکاسی

  •  هد سه پایه

مسملا برای استفاده از یک سه پایه به یک هد نیز احتیاج دارید. هد به وسیله ای می گویند که دوربین را به خود سه پایه متصل می کند. هد ها معمولا همراه با تریپاد ها عرضه می شوند اما بهتر است هد را ره به صورت جدا گانه خریداری نمایید. بال هد به خاطر ایجاد امکان کار در زاویه های خاص و غیر طبیعی از سایر نمونهه ها محبو ترند. در ضمن این نوع هد در بسیاری از سبک های عکاسی کاربرد دارد و استفاده از آن بسیار آسان است. اما برخی از عکاسان منظره معتقدند که بال هد ها وقتی می خواهید زاویه را بالا و پایین کنید و افق را رد تصویر حفظ کنید ضعیف تر عمل می کنند.

هد سه پایه

  • ریموت شاتر

عکاسی به صورت لانگ اکسپوژر محبوب است و اگر به نوع عکاسی علاقه داری حتما ارزشی که ریموت شارت ها راند را درک می کنید. حتی پس از نصب کردن دوربین روی یک سه پایه خوب هم ممکن است به خاطر زدن دکمه شاتر کمی لرزش در تصاویر مشهود باشد برای همین این ریموت کنترل ها برای کسانی که می خواهند به نهایت شارپنس دست پیدا کنند بسیار مهم هستند. در صمن ریموت ها قابلیت های بیشریت نیز دارند مثلا می توایند برای 30 ثانیه در حالت بالب bulb  آنرا نگه دارید. دیگر اینکه می توانید برای عکاسی در بازه زمانی متفاوت از آن استفاده کنید.

در کل دو نوع ریموت شاتر داریم بی سیم و باسیم که نوع بی سیم پیشنهاد ما به شماست.

ریموت شاتر

 

  • فلاش اسکترنال

درست است که دوربین شما معمولا یک فلاش داخلی دارد اما برای اعمال نور زیبا تر و ملایم تر روی سوژه خود بهتر است از فلاش های اکسترنال استفاده کنید. این نوع فلاش ها را می توایند روی کفشک نصب کرده و یا از راه دور به صورت بی سیم و سیم دار به کار ببرید. مدل ها و برند های مختلفی در بازار را مشاهده می کنید اما بهتر است از نمونه هایی استافده کنید که با سیستم نورسنجی دوربین شما سازگاری دارد.

فلاش اسکترنال

  • دیفیوزر فلاش

دیفیوزر نور فلفاش را نرم تر می کند و از آن جایی که شما اکثر اوقات به این نوع نورپردازی نیاز دارید یکی از ابزار های مهمی است که باید برای کاراتان تهیه کنید.

  • لنز های مختلف

تنوع لنز های خود را زیاد کنید. از لنز های با فاصله کانونی مختلف و دیافراگم های باز و بسته استفاده کنید.

لنز های مختلف

  • هود لنز

اگر یک لنز گران قیمت و خوب دارید حتما یک هود برای آن تهیه کنید هود ها از آسیب دیدن و نفوذ آب در صورت بارش و … به درن لنز جلوگیری م یکنند. در ضمن تاثیر فلیر را بسیار کاهش می دهند.

  • فیلتر

فیلتر ها به عکاسان ازادی بیشتری می دهند و به آن ها کمک می کنند در شرایط مختلف نوری بهتر  کار کنند..  مثلاا یکی از پر استفاده ترین فیلتر ها پلاریزه است که در حذف انعکاس و در افزایش کانتراست بسیار موثر است. فیلتر محبوب دیگر nd است که به شما اجازه می دهد با نوردهی بلند مدت عکاسی کنید. رد ضمن این فیلتز ها در عکاسی با دیافراگم باز نیز کاربرد دارند.

در کل دو نوع فیلتر داریم مربعی و گرد که نوع اول را باید متناسب با ویژگی های سایزی لنزتان خریداری کنید و نوع دوم به وسیله یک نگه دارنده به لنز شما وصل میشوند. هر کدام از این ها نقاط ضعف  قوت خودش را داراست.

  • تمیز کننده های لنز و سنسور

در اخر این تمیز کننده ها هستند که بسیار حائز اهمیت بمی باشند و باعث افزایش طول عمر دوربین و لنز شما می شوند. همیشه از کیت های مرغوب و به صورت دوره ای منظم استفاده کنید در صورتی که رد محیط های باز زیاد کرامی کنید طبیعتا باید بیشتر مراقب باشید و بیشتر اقدام به پاک کردن دوربین خود کنید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *