به روز رسانی دوربین سونی

به روز رسانی دوربین سونی

5/5 - (1 امتیاز)

همانطور که در مقاله های پیشین نیز اشاره کردیم آپدیت کردن و به روز رسانی دوربین های عکاسی یک روش خوب برای دست یابی به تجربه کاربری بهتر است. نرم افزار دوربین ها هم درست مانند قطعات فیزیکی و مکانیکی آن ها نیاز به رسیدگی دارند. برند سونی که در حال حاضر یکی از بهتریت تولید کنندگان دوربین های بدون اینه محسوب می شود  و سری منحصر به فرد آلفا را به بازار عرضه کرده است برای مدل های متنوع آپدیت هایی را عرضه کرده است. در ادامه این مقاله ” آموزش آپدیت و به روز رسانی دوربین سونی ” تمام نکاتی که باید در حین آپدیت فریمور دوربین سونی بدانید را عنوان کرده ایم.

آپدیت کردن دوربین سونی

اولین کاری که پیش از شروع آپدیت می کنید بررسی نسخه نرم افزاری نصب شده روی دوربین است که برای اینکار وارد بخش منو وتنظیمات می شوید. سپس وارد وب سایت رسمی سونی و بخش eSupport شوید. آدرس این صفحه : www.esupport.sony.com است. قیمت دوربین سونی + فروش ویژه با ارسال رایگان و گارانتی معتبر در دی جی 24

آپدیت کردن دوربین سونی

در اینجا نام مدل دوربینی که دارید را وارد کنید تا داده های مرتبط با آن را پیدا کنید. دقت کنید که باید شماره مدل را وارد مثلا  ILCE-9 این کد را می توانید در زیر دوربین پیدا کنید.

پس از اینکه صفحه مخصوص دوربین خود را پیدا کردید وارد آن شوید و به پایین صفحه بروید تا در صورتی که نسخه ارائه شده با ورژن دوربین شما تطابق نداشت آن را دانلود کنید. برای دانلود کردن فایل مورد نظر باید سیستم عامل کامپیوتر خود را وارد کنید که اکثرا ویندوز را بر می گزینند. پس از مشخص شدن سیستم عامل لینک دانلود نرم افزار را می توانید مشاهده کنید ان را دانلود کنید.

مراحل به روز رسانی دوربین سونی

مراحل به روز رسانی دوربین سونی

  1. پس از اتمام فرایند دانلود فایل را باز کنید تا آپدیت کننده نرم افزاری کار خود را شروع کند.
  2. حال دوربین خود را خاموش کنید و کارت حافظه آن را در آورید. ( دوربین را به کامپیوتر وصل نکنید تا زمانی که به شما اعلام شود )
  3. دوربین را روشن کنید و وارد تنظیمات شوید و تنظیمات USB Connection را روی Mass Storage قرار دهید.
  4. حال دوربین را با یک کابل یو اس بی به سیستم وصل کنید. دقت کنید که پورت های مختلف USB Micro و C می توانند برای آپدیت کردن مورد استفاده واقع شوند.
  5. وقتی که دوربین خود را وصل می کنید آپدیت کننده روی صفحه ظاهر می شود و نمایشگر به شما یک پیام مبنی بر دنبال کردن دستور عمل میدهد.
  6. دستور العمل ها را دنبال کنید تا به روز رسانی دوربین سونی آغاز شود. نکته مهم : دوربین را خاموش و یا کابل آن را قطع نکنید تا پروسه کاملا تکمیل شود.
  7. متناسب با نسخه نرم افزاری فرایند به روزرسانی می تواند تا 10 دقیقه و یا بیشتر هم طول بکشد. پس از اینکه نشانگر پروسه به اتمام رسید گزینه Finish را بزنید در این مرحله هم نباید هنوز کابل یو اس بی را جدا کنید!
  8. پس از چند لحظه نمایشگر دوربین شما یک پیام مبنی بر کامل شدن آپدیت یا camera Update Complete نشان می دهد حال می توانید کابل را جدا کنید اما پیش از آن در کامپیوتر خود گزینه Remove Hardware را بزنید.
  9. حال دتسور العمل نشان داده شده در صفحه نمایش دوربین سونی را دنبال کنید تا فرایند به روزرسانی به اتمام برسد. این فرایند ممکن است خاموش کردن دوربین و یا در آوردن و دوباره جا زدن باتری و در نهایت روشن کردن دوباره را شامل شود.

آموزش به روز رسانی دوربین نیکون را در این مقاله از دیجی 24 بخوانید.

علت و مزیت های آپدیت کردن دوربین سونی

نسحه های فریم ور جدیدی که منتشر می شوند مزیت هایی را به همراه دارند که همین مزیت ها تبدیل به علل محکمی برای آپدیت کردن می شوند برای مثال باگ هایی که ممکن است روی نسخه فعلی وجود داشته باشد از بین می روند و یا عمکلرد کلی دستگاه در زمینه های متنوع بهتر می شود برای مثال در آپدیت آخری که سونی برای دوربین A9 به بیرون دارد :

  • اتوفوکوس دوربین بهتر کار کرد
  • Real Time Tracking بسیار بهتر شد
  • هوش مصنوعی هیبریدی به آن اضافه شد
  • فرایند تصویر برداری بهتر شد
  • طیف رنگی بهتر شد
  • منوی تنظیمات کمی تغییر کرد و تجربه کاربری آن ارتقا یافت.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *