بهترین لنز برای عکاسی پرتره

4.3/5 - (9 امتیاز)

عکاسی پرتره به شاخه ای از عکاسی گفته می شود که در آن از چهره انسان عکس برداری می شود. این سبک از عکس برداری از مشهور ترین انواع عکاسی است که توسط عکس های مبتدی و حرفه ای انجام می شود. در عکاسی پرتره وضعیت قرار گرفتن دوربین نسبت به سوژه، لنز مورد استفاده پس زمینه، موقعیت سوژه و کادر و نور بندی از اهمیت بسیار بالایی بر خورد دار هست. همان گونه که اشاره شد یکی از موارد با اهمیت در عکاسی پرتره استفاده از یک لنز مناسب است که در این مقاله می خواهیم به بررسی بهترین لنز برای عکاسی پرتره اشاره کنیم.

لنز برای عکاسی پرتره

بهترین فاصله کانونی لنز برای عکاسی پرتره

فاصله کانونی فاکتور مهمی در انتخاب لنز برای پرتره گرافی به شمار می رود. در ابتدا باید بدانید که از لنز قرار است چه استفاده ای کنید به عنوان مثال استفاده از یک لنز 70-200 برای استفاده در یک استدیو کوچک گزینه ی عاقلانه ای به شمار نمی رود. ترجیحا سعی کنید که لنز های مورد استفاده همه کاره باشند چرا که به عنوان یک عکاس پرتره باید بتوانید انواع عکاسی را از ایونت ها تا پرتره آتلیه ای انجام دهید.

استفاده از تعداد بیشتری از لنز پرایم می تواند باعث هدر دادن وقت شما شود و هزینه بالاتری نسبت به دو لنز زوم نیز داشته باشد اما در عوض می تواند کیفیت خروجی بالاتری به شما ارائه کند. بهترین استراتژی این است که سعی کنید ترکیبی عمل کرده و هم لنز زوم داشته باشید و هم پرایم. نگران هزینه های کار خود نیز نباشید چرا که می توانید از کم شروع کنید و به مرور با کسب در آمد تجهیزات خود را نیز کامل کنید.

فاصله کانونی بهترین لنز برای عکاسی پرتره

قیمت لنز مناسب برای عکاسی پرتره

خرید لنز های پرتره رده بالا هزینه ی زیادی احتیاج دارد و اگر شما تازه کار هستید شاید نتوانید از پس خرید این لنز ها بر بیایید. اگر بودجه برای شما اهمیت دارد بهتر است سراغ لنز های کنون و نیکون نروید و در ابتدا از برند هایی نظیر سیگما، سامیانگ ، روکینون و… استفاده کنید که با داشتن فوکال های مشابه و با قیمت هایی به مراتب کم تری در بازار موجود هستند.

به عنوان مثال لنز ۷۰-۲۰۰mm f/2.8 تامرون از مدل مشابه کنون هم سطح خود بسیار ارزان تر است و با وجود اینکه کیفیت هم سطح لنز نیکون دارد ولی با قیمت 500 یورو کم تر عرضه می شود که باعث می شود تا بتوانید با آن 500 یورو یک لنز دیگر را نیز خریداری کنید!
برای عکاسی پرتره می توانید با یک لنز 35 تا 50 میلی متر شروع کنید و بعد یک لنز تله فوتو خریداری کنید. این دو لنز تقریبا نیازهای اولیه شما را پوشش می دهند هر چند که برای عکاسی مناسب لازم است تا به مواردی نظیر کادر بندی و جای گیری حین عکاسی نیز توجه ویژه ای داشته باشید.

 لنز واید مناسب پرتره

به صورت کلی لنز های 35 میلی کمتر برای عکاسی پرتره خیلی معروف هستند چرا که علاوه بر اینکه برای عکاسی پرتره محیطی گزینه ی مناسبی به شمار می ورند در عکاسی از ایونت ها نیز عملکرد بسیار مناسبی دارند . دیافراگم F/1.4 برای فوکوس گیری گزینه ی مناسبی به شمار می رود و در بین لنز های بازار شاید بتوان لنز های Canon EF 35mm f/1.4L II USM و Nikon AF-S NIKKOR 35mm f/1.4G. را بهترین گزینه برای عکاسی پرتره به شمار آورد .

 بهترین لنز واید برای پرتره گرافی

لنز استاندارد و تله فوتو برای پرتره گرافی

لنز های Canon EF 50mm f/1.4 USM و Nikon 50mm f/1.8G AF-S برای علاقمندان استفاده از لنز پرایم در عکاسی پرتره گزینه ی خوبی به شمار می روند. بسیاری از عکاس های پرتره 50 میلی متر را بهترین فاصله کانونی برای عکاسی پرتره می دانند و اینکه این لنز های تقریبا هیچ اعوجاجی ندارند.

بهترین لنز استاندارد و تله فوتو برای پرتره گرافی

لنز های Canon 70-200mm f/2.8L IS II USM و Nikon 70-200mm f/2.8G AF-S ED VR II را باید جزء لنز های ضروری ای دانست که برای عکاسی پرتره نیاز هست که حتما داشته باشید. این لنز ها که از بهترین لنز های سری L نیز به شمار می روند به شما این اجازه را می دهند که از سوژه خود دور شده و از فواصل دور به عکاسی بپردازید. از سایر مشخصات آن ها نیز می توان به لرزشگیر تصویر اشاره نمود و هم چنین پوشش مقاوم در برابر آب و هوای نیکون و پوشش شفید رنگ کنون باعث می شود تا این لنز ها در مقابل شرایط آب و هوایی مختلف عملکرد مناسبی داشته باشد . هر چند که قیمت بالای این دو لنز شاید باعث شود که نتوانید در اول کار این دو لنز را خریداری کنید.

بهترین لنز های کانن برای پرتره

در کنار چند مدل لنزی که در بخش های قبلی معرفی کردیم دیگر لنز های برند کانن که می توانند در سبک پرتره به کار گرفته شوند و بسیار عالی هم برای این سبک کار می کنند عبارتند از :

بهترین لنز های کانن برای پرتره

  • Canon EF 85mm f/1.4L IS USM
  • Canon RF 85mm f/1.2L USM
  • Canon EF 85mm f/1.8 USM
  • Canon EF 85mm f/1.2L USM II
  • Canon EF 50mm f/1.2L
  • Canon EF 24-70mm f/2.8L II

لنز های نیکون برای عکاسی پرتره

نیکون هم مسلما لنز هایی ایده ال برای پرتره گرافی تولید کرده است و کسانی که از بدون آینه های جدید و یا دی اس ال آر های این شرکت استفاده می کنند می توانند لنز های زیر را گزینه هایی عالی برای سبک پرتره بدانند.

لنز های نیکون برای عکاسی پرتره

  • Nikon 85mm f/1.4G
  • Nikon Z 85mm f/1.8 S
  • Nikon AF-S 85mm f/1.8G
  • Nikon AF-S 105mm f/1.4E ED
  • Nikon 50mm f/1.4G
  • Nikon 24-70mm f/2.8G
  • Nikon NIKKOR Z 50mm f/1.8 S

لنز فوجی فیلم مناسب عکاسی پرتره

برند فوجی فیلم هم تا به حال توانسته لنز هایی استثنایی را برای دوربین های خودش به بازار عرضه کند و اگر با یک دوربین فوجی کار می کنید پیشنهاد می کنیم لنز های زیر را برای پرتره گرافی در نظر داشته باشید.

لنز فوجی فیلم مناسب عکاسی پرتره

  • Fujifilm XF35mm f/1.4 R
  • Fujifilm XF56mm f/1.2 R APD
  • XF16-55mm F2.8 R LM WR
  • FUJINON XF50mmF2 R WR
  • Fuji XF 50mm F/1.0 R WR

برای مشاهده قیمت لنز های فوجی وارد این بخش از وب سایت شوید + فروش ویژه به صورت آنلاین با گارانتی معتبر و ارسال رایگان

بهترین لنز سونی برای پرتره

برند سونی که در حال حاضر یکی از قدرتمند ترین سازندگان دوربین های بدون آینه به شمار می رود کلکسیونی کامل از لنز ها را برای این دوربین های خود ساخته است و لنز های زیر بهترین مدل های سونی برای سبک پرتره هستند.

بهترین لنز سونی برای پرتره

  • Sony FE 50mm f/1.8
  • Sony FE 70-200mm f/2.8G OSS
  • Sony 85mm f/1.8 GM
  • The Sony 55mm f/1.8 ZA
  • Sony 35mm f/1.4 ZA
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *