بهترین سه پایه ها برای لنز و دوربین های سنگین

بهترین سه پایه ها برای لنز و دوربین های سنگین

5/5 - (2 امتیاز)

پیش از اینکه هر ابزاری برای عکاسی را خریداری کنیم باید در ابتدا سبکی که می خواهیم کار کنیم و سایر تجهیزات خود را کاملا بشناسیم و بدانیم که کدام محصول با چه ویژگی هایی را بخریم. در خرید سه پایه نیز همینطور است و شما از آن جا که قرار است لنز و دوربین خود را روی آن قرار دهید و یا حتی از دیگر ابزار ها نظیر فلاش ها روی آن بهره ببرید باید بدانید که تریپادی که دارید چقدر می تواند وزن تحمل کند ؟ در این مقاله قصد داریم بهترین سه پایه ها برای لنز و دوربین های سنگین را معرفی کنیم

بییشتر کسانی که در سبک منظره و حیات وحش کار می کنند و به طور کلی شوتینگ خود را در طبیعیت انجام می دهند و لنز های تله فوتوی سنگین دارند نیاز به این تریپاد های محکم و مقاوم خواهند داشت. در ادامه می توانید لیست محصولات مناسب اینکار را مشاهده کنید. برای مشاهده قیمت تریپاد عکاسی می توانید وارد این بخش شوید.

معرفی بهترین سه پایه ها برای لنز و دوربین های سنگین

مانفروتو MK190xPro4

مانفروتو یکی از محبوب ترین و با سابقه ترین شرکت های سازنده انواع تریپاد به حساب می اید و این محصول به خصوص که بسیار مقاوم و با دوام است یکی از شاهکار های آن به شمار می رود که در حال حاضر می توان گفت بهترین سه پایه برای لنز و دوربین های سنگین وزن است. قیمت این مدل اما کمی بالاست و اگر به دنبال خرید یک محصول ارزان قیمت هستید این مدل به درد شما نمی خورد. جهت مشاهده سایر سه پایه های مانفروتو وارد این بخش شوید.

معرفی بهترین سه پایه ها برای لنز و دوربین های سنگین

از جمله مهم ترین ویژگی های سه پایه MK190xPro4 می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • تحمل وزن تا 6 کیلوگرم و مناسب برای DSLR ها و لنز های تله فوتوی بزرگ
  • قرار گیری ایده آل پایه ها در حالت باز شده که استحکام تریپاد را بیشتر می کند.
  • بدنه آلومینیومی که وزن آن را نسبتا سبک تر کرده است.
  • هد یا سری 4 راهه
  • قفل پاور لاک سریع
  • دارای کوییک ریلیز یا رهایی سازی سریع
  • قابلیت دنبال کردن سوژه بدون لرزش!

تریپاد بنرو Benro Mach 3

از دیگر برند های معتبر که سال هاست محصولات آن اعم از تریپاد ها در بازار به مشتریان عرضه می شوند بنرو را می توان مثال زد. بنرو Mach 3 از مدل سه پایه دوربین هایی است که برای کار های سنگین و تحمل وزن زیاد ساخته شده است. ترکیب ایده آلی از کوچک و جمع و جور بودن و دوام را می توان در این محصول دید. وزن ان 2 کیلوگرم است و در کمال تعجب می تواند تا 16 کیلوگرم وزن را تحمل کند. یعنی شما هر لنز و دوربینی را می توانید رو آن قرار دهید چرا که ترکیب هیچ لنز و دوربینی حتی نزدیک به این وزن هم نخواهد رسید.

تریپاد بنرو Benro Mach 3

ارتفاع استاندارد 177 سانتی متری در حالت حداکثری و ارتفاع 35 سانتی در حالت حد اقلی نشان دهنده انعطاف بالای آن است. جنس بدنه این سه پایه از فیبر کربن است و قیمت بالایی دارد.

MeFOTO GlobeTrotter 

MeFOTO GlobeTrotter نمونه ای دیگر از تریپاد های منحصر به فرد است که اوزان سنگین را تحمل می کند. پایه های این محصول هم از فیبر کربن تولید شده و وزن آن تنها 1.6 کیلوگرم است. هد آن از نوه پن اند تیلت است و قادر به چرخش 360 درجه ای. تحمل وزن این محصول بالاست و تا 11 کیلوگرم را می تواند روی خود نگاه دارد. ارتفاع حداکثری آن 163 سانتی متر و حداقلش 41 است.

 Gitzo Lightweight Series 1 Traveler

سه پایه برند گیتزو یعنی  Gitzo Lightweight Series 1 Traveler در لیست بهترین ها قرار می گیرد چرا که واقعا یکی از مقاوم ترین تریپاد های تا کنون تولید شده است. بدنه این مدل نیز از فیبر کربن است و می تواند تا 10 کیلو وزن را به راحتی تحمل کند. در کل ویژگی های فنی این محصول آن را به یک مدل ایده آل برای کسانی که در سبک عکاسی طبیعیت و منظره و حیات وحش کار می کنند مناسب می کند.

 Gitzo Lightweight Series 1 Traveler

 Neewer Professional Heavy Duty Tripod

اگر بخواهیم مدل های ارزان تری را به شما معرفی کنیم که می توانند وزن بالایی را تحمل کنند با تریپاد ساخته شده توسط نیوور یعنی  Neewer Professional Heavy Duty Tripod شروع می کنیم. بدنه این محصول از آلومینیوم بوده و می تواند تا 193 سانتی متر ارتفاع داشته باشد و یکی از بلند ترین سه پایه ها به شمار می ورد. سری این مدل از نوع بال هد است و می تواند تا 360 درجه چرخش داشته باشد. تحمل وزن این تریپاد نیوور تا 12 کیلوگرم خواهد بود.

MACTREM 72 Inches Video Tripod

گاهی اوقات شما به یک سه پایه نیاز دارید که شما را در فیلمبرداری یاری دهد. MACTREM 72 Inches Video Tripod سه پایه ای است ساخت مکترم با بدنه ای آلومینیومی و سری بال هد. وزنی که این محصول می تواند تحمل کند 15 کیلوگرم است و ویژگی های فنی و ساختاریش آن را برای فیلمبرداری از سوژه های در حال حرکت مناسب می کند. از طرفی وزن این محصول کمی بالا بوده و بیش از 4 کیلوگرم است که حمل و نقلش را شاید کمی سخت کند.

Manfrotto 055

اخرین مدل این لیست مدلی دیگر از کمپانی مانفروتو است. Manfrotto 055 می تواند یک گزینه ایده آل باشد چرا که هم توان تحمل وزن زیادی دارد و هم سایز کوچکی داشته که حمل کردنش را راحت تر می کند. پایه های این تریپاد در سه مرحله باز و بسته می شوند. تحمل وزن این مدل تریپاد منفروتو تا 9 کیلوگرم است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *