بهترین تنظیمات دوربین گوپرو

بهترین تنظیمات دوربین گوپرو

5/5 - (2 امتیاز)

دوربین های عکاسی و فیلمبرداری جدید که پردازنده ها و سنسور های قدرتمندی دارند و به خوبی می توانند با فناوری های هوش مصنوعی و..بهترین تصمیمات را به صورت خودکار و بدون دخالت با بگیرند و تنظیمات مناسب را اعمال کنند کاربران را بسیار راحت تر می کنند و دیگر نیازی نیست روی مسئله تنظیمات اعمال شده زیاد تمرکز کرد اما حرفه ای ترین عکاسان و فیلمبردارن چه با دوربین های ورزشی و چه بدون آینه یا DSLR در بیشتر مواقع برای بهترین نتیجه تنظیمات را به صورت دستی وارد می کنند. در این مقاله دی جی 24 هم قصد داریم بهترین تنظیمات دوربین گوپرو برای فعالیت های ورزشی و اکشن های مختلف را عنوان کنیم تا در نهایت شما بتوانید با وارد کردن آن ها بهترین نتیجه ها را دریافت کنید.

قیمت دوربین های ورزشی گوپرو را در این بخش بررسی کنید + خرید با ضمانت نامه اصالت کالا و گارانتی همراه با ارسال رایگان به تمام شهر های ایران

بهترین تنظیمات دوربین های ورزشی گوپرو

نسبت سایز و ابعاد تصویر

نسبت ابعاد تصویر در واقع نسبت بین طول و عرض کادر فیلم یا عکس است و در دوربین های گوپرو شما می توانید بین دو نسبت عریض 16:9 و مربعی 4:3 یکی را انتخاب کنید. نسبت عریض اما رایج ترین بوده و می توان از آن برای تماشای فیلم ها در تلویزیون موبایل و یا آپلود کردن تصاویر در شبکه هایی مانند یوتیوب بهره برد.

بهترین تنظیمات دوربین های ورزشی گوپرو

اما برای شبکه های اجتماعی نظیر توییتر فیسبوک و اینستاگرام نسبت مربعی بهترین گزینه است که البته با رشد روز افزون کاربران این شبکه ها استفاده از این نسبت ابعاد نیز بیشتر می شود.

رزولوشن 

رزولوشن به معنای سایز کلی تصویر یا فیلم ثبت شده توسط دوربین است و دوربین های اکشن گوپرو چندین آپشن را در اختیار کاربر قرار می دهند که شامل 720p 1080p 4K و کیفیت های بالاتر در مدل های جدید تر می باشد. استفاده از رزولوشن های بالاتر یعنی فول اچ دی و فور کی در سال های اخیر بسیار بیشتر شده است چرا که دوربین ها راحت تر پردازش می کنند و می توانند دیتای به دست آمده را سریعتر ذخیره کنند.

رزولوشن 

رزولوشن های دیگر که می توانید با دوربین های گوپرو استفاده کنید شامل :

  • 720 – 1280 * 720 این رزولوشن زیاد توصیه نمی شود چرا که کیفیت تصویر پایین است و حتی دوربین های گوشی همراه نیز رزولوشن بالاتری دارند.
  • رزولوشن اچ دی یا 1920 در 1080 یکی از بهترین گزینه ها برای فیلمبرداری است و مناسب برای قرار دادن تصویر در شبکه های مختلف نظیر یوتیوب و یا تماشا در تلویزیون است و از طرفی کیفیت خوبی داشته و حجم کمتری را از فور کی اشغال می کند اما هنوز هم بیننده را از نظر کیفیت ارضا می کند

    رزولوشن 960P نیز کیفیت زیادی نداشته و زیاد توصیه نمی شود مگر اینکه شما باتری کمی داشته باشید و یا فضای باقی مانده کارت حافظه شما کم باشد.

    1440P یکی از رزولوشن هایی است که از نسبت ابعادی مربعی استفاده می کند و برای فیسبوک اینستاگرام و…ایده آل است.

    2.7k کیفیت تصویر بسیار بالایی را اراده می دهند اما تصویر برداری با این رزولوشن به معنای اشغال فضای بسیار زیاد در کارت حافظه استو شما باید یک مموری کارت قدرتمند و سریع و با ظرفیت بالا را داشته باشید تا بتوانید از این کیفیت یا بالاتر یعنی 4k استفاده کنید. دقت کنید که در این رزولوشن یا بالاتر ادیت کردن فیلم ها و تصاویر نیز بسیار سنگین بوده و سیستم لپتاپ و…باید بسیار قوی باشد تا بتواند این فایل ها را ساپورت کند.

تنظیمات فریم ریت یا نرخ فریم گوپرو

فریم ریت به معنای تعداد فریم ها یا عکس هایی است که دوربین قادر است در هر ثانیه بگیرد ( در قالب فیلم ) برای بیشتر کار ها توصیه می شود از حد اقل فریم ریت 30 استفاده شود و هر چه این نرخ کمتر باشد سوژه ها و …در کادر مات می شوند و به خوبی دیده نخواهند شد.

تنظیمات فریم ریت یا نرخ فریم گوپرو

نرخ فریم 30 یا بالاتر  برای ثبت صحنه های مختلف ورزشی ایده آل می باشند اما در کل هر چه سرعت سوژه بیشتر می شود بهتر است فریم ریت نیز بیشتر شود. فریم ریت 60 سوژه را به خوبی ثبت می کند و صحنه ای به اصطلاح نرم را خلق می کند. نرخ های بالاتر نیز به اصطلاح صحنه های آهسته را ایجاد می کنند.

زاویه و میدان دید

میدان دید مشخص می کنید که شما چه چیزی در کادر و فیلم را تماشا می کنید و با این تنظیمات می توانید میدان دید را کوچک تر و یا عریض تر کنید و در کل 3 حالت وجود دارد که در دوربین های گوپرو وجود دارد واید یا عریض نرمال و یا مدیوم و حالت بسته یا Narrow  انتخاب بین این سه حالت باید با توجه به فاکتور های دیگر و نوع تصویری که می خواهید ثبت کنید صورت گیرد.

زاویه و میدان دید

میدان دید واید : به شما اجازه میدهد منظره بیشتری را در کادر قرار دهید و یکی از رایج ترین میدان های دید به شمار می رود چه در عکاسی و چه در فیلمبرداری اما یک ایرادبه آن وارد است و این است که در گوشه ها شاهد جمع شدگی خواهید بود البته زیاد هم این عیب پیدا نیست. برای شات های POV و کلوزاپ و سلفی ها بهتر است از این زاویه دید استفاده کنید

میدان دید نرمال : همانطور که مشخص است زاویه دید نرمالی را در این حالت خواهید داشت ( مشابه عکاسی با یک لنز 50 میلیمتری ) و در این حالت شما هم عرض کافی را خواهید داشت و هم عکسی با دیستورشن کمتر را ثبت می کنید. بهتر است در هنگام فیلمبرداری از سوژه هایی که کنی فاصله دارند از این حالت استفاده شود.

زاویه دید بسته زیاد استفاده نمی شود اما کاربرد های خودش را دارد و هنگامی که با پهپاد ها فیلمبرداری می کنید شاید بهتر باشد بعضی اوقات این حالت را انتخاب کنید.

پروتون یا Protune گوپرو

  • قابلیت پروتون به شما اجازه می دهد پتانسیل خلاقیت گوپروی خود را فعال کنید و به شما اجازه می دهد تنظیمات دستی را راحت تر وارد کنید این تنظیمات که تاثیر فوق العاده بالایی هم روی کیفیت تصویر دارند عبارتند از :
  • رنگ ها : این ست تنظیمات به شما اجازه میدهد پروقابل رنگی را تنظیم کنید و دو حالت دارد گوپرو کالر یا رنگ های پیش فرض گوپرو و حالت فلات. حالت گوپرو خودکار بوده و حالت فلات از طرفی یک حالت طبیعی را ایحاد می کند و برای ویرایش کردن دست شما را بسیار باز تر می گذارد.
  • تراز سفیدی : وایت بالانس اجازه ست کردن دمای رنگ ها را به شما میدهد  و می توانید آن را برای رنگ های گرم و یا سرد و معمولی ست کنید. آپشن های خودکار و 2300k 2800k 3200 k 4000k 4500k 5500k 6000k 6500k و طبیعی را در دوربین های گوپرو در اختیار خواهید داشت.
  • ایزو : تنظیمات ایزو در واقع حساسیت سنسور به نور را مشخص می کنند و در شرایط نور کم ایزو های بالا به کمک شما می آیند اما انتخاب مقادیر بسیار بالا نویز تصویر را بیشتر می کند از طرفی فیلمبرداری در شرایط کم نور با گوپرو عملکرد لرزشگیر آن را هم مختل می کند.
  • سرعت شاتر در دوربین های گوپروب ه معنای این است که چقدر سریع سنسور می تواند تغییرات را ثبت کند و هر چه این سرعت کمتر باشد نور بیشتری به سنسور می رسد و برعکس پس چیزی است که باید با توجه به شرایط نوری و سرعت سوژه و…انتخاب شود.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *