بررسی دوربین های آلفا A6x00 سونی

بررسی دوربین های آلفا A6x00 سونی

5/5 - (1 امتیاز)

سونی یکی از معتبر ترین برند هایی است که در حال حاضر در زمینه ساخت انواع دوربین های بدون آینه فعالیت می کند و سابقه این شرکت در ساخت سنسور پردازنده و …کمک شایانی به بالا تر رفتن کیفیت محصولات سونی کرده است به گونه ای که مدل های ساخته شده توسط سونی توسط حرفه ای ترین عکاسان استفاده می شود. سری آلفا 6000 که مدل های متنوعی دارد توسط مبتدی ها و حرفه ای های زیادی خریداری شده است و اگر یک عکاس به دنبال خرید دوربین بدون اینه با کیفیت مناسب باشدحد اقل یکی از دوربین های این سری در بین گزینه هایش خواهند بود. در این مقاله دی جی 24 قصد بررسی دوربین های آلفا A6x00 سونی را داریم.

در این مقاله به طور جزئی مدل های تولید شده تحت سری 6000 را به طور کامل بررسی نموده و پس از خواندن این مقاله که یک راهنمای کامل خرید دوربین بدون آینه سونی است می توانید با توجه به سبکی که کار می کنید و بودجه ای که دارید یکی از مدل های این سری را برای خود انتخاب کنید.

راهنمای خرید دوربین های آلفا A6x00 سونی

برخی فکر می کنند که سونی با معرفی این سری وارد بازار دوربین های بدون آینه شده است این در حالی است که پیش از معرفی این سری دو نمونه دوربین تحت عنوان NEX معرفی شدند که حرفه ای ها آن ها را به خوبی پذیرفتند اما سپس سونی دوربین های جدید تر خود تحت نام آلفا را وارد بازار کرد و کسی نمی داند که علت تغییر نام NEX چه بود.

سری آلفا A6x00 سونی

سنسور های قدرتمند یکی از اصلی ترین فاکتور هایی بودند که در محبوبیت این سری نقش ایفا کردند و در مدل های جدید تر با اضافه شدن قابلیت هایی نظیر کیفیت فیلمبرداری 4 کی و حسگر ها و لرزشگیر های قوی تر این سری بیش از پیش خود را در بین محصولات سایر برند ها نظیر کانن و نیکون نشان دادند و به جایگانی ثابت دست پیدا کردند.

دوربین های سری آلفا 6000 شباهت بالایی به هم دارند و اگر در کنار هم قرار بگیرند خصوصا برای کسی که تجربه کار با آن ها را ندارد به سختی از هم تشخیص داده می شوند.

بررسی آلفا 6000a سونی

این محصول سونی 8 سال پیش یعنی در سال 2013 یا 1392 به بازار عرضه شد و از تظر قیمتی ارزان ترین مدل سری 6000 است. مانت این دوربین همان Sony E است که لنز های سونی و سیگما و دیگر برند های متفرقه و واسطه لنز های زیادی را برای این مانت ساخته اند و از نظر تنوع لنز برای سبک های مختلف عکاسی شما می توانید هر چه می خواهید را برای این مدل پیدا کنید.

از ویژگی های مثبتی که این محصول را به سرعت معروف کرد می توان به وزن سبک آن و طراحی بسیار خاص و منحصر به فرد ان اشاره کرد که هنوز هم پس از گزشت 8 سال یکی از خوش دست ترین دیزاین ها را دارد.

بررسی آلفا 6000a سونی

ویو فایندر این مدل الکترونیکی بوده و رزولوشنی 1,440,000 نقطه ای دارد که تنها در این مدل و 6100 دیده می شود و سایر مدل های سری 6000 رزولوشن بالاتری را ارائه می دهند. در ضمن اگر می خواهید فیلمبرداری با کیفیتی را تجربه کنید سایر مدل های سری 6000 به شما توصیه می شوند چرا که کیفیت نهایی در این محصول فول اچ دی است.

در کل این ملد سونی یکی از بهترین گزیته برای کسانی است که می خواهند تازه عکاسی را شروع کنند و بودجه کمتری دارند ایده ال است چرا که با توجه به گزشت زمان ومعرفی مدل های جدید تر قیمت آن شکسته شده و مناسب تر است.

الفا a6300

این مدل سونی در سال 94 یعنی دو سال پس از معرفی و عرضه اولین مدل بدون اینه سری 6000 با بازار آمد. از جمله بزرگترین تغیراتی که در این مدل به چشم می خورد قابلیت فیلم برداری با کیفیت 4k بود که نشان دهنده عزم بالای سونی برای قبضه کردن بازار در زمینه عکاسی و فیلمبرداری بود. فوکوس خودکار و دستی در این مدل بهتر عمل می کرد و سرعت و دقت آن با توجه به 425 نقطه فوکوس بیشتر هم شده بود. جالب است بدانید که این موتور فوکوس خاص آنقدر از فناوری بالایی در زمان خود استفاده می کرد که تا به امروز در مدل های سونی استفاده می شود و تغییرات جزئی در آن صورت گرفته است.

آلفا 63000 سونی اولین دوربینی بود که فیلمبرداری S-Gamut3/S-Log3 و ضبط فیلم با سرعت‌های اسلوموشن را ارائه کرد و در آن زمان یک فناوری بسیار پیشرفته به شمار می رفت.

سونی آلفا a6500

از همان ابتدا کاملا مشخص بود که سونی قصد دارد به یکی از بهترین شرکت های تولید کننده دوربین های بدون آینه تبدیل شود چرا که این نسل جدید دوربین های عکاسی قرار بود جای DLSR های بزرگ و سنگین را بگیرند و پس از اینکه 6300 از بازار به بیرون رفت سونی با تولید 6500 بار دیگر سر زبان ها افتاد چرا که این محصول اولین مدلی بود که از لرزشگیر روی حسگر پشتیبانی می کرد.

سونی آلفا a6500

اضافه شدن لرزشگیر داخلی به دوربین که می توانست تا 2.5 استاپ لرزش ها را خنثی کند بعد تازه ای به دوربین های محبوب سری دوربین های آلفا A6x00 سونی بخشید. از این به بعد دیگر نیاز  نبود از لنز های بزرگ و گران برای عکاسی در تازیکی استفاده کرد و سیستم خود دوربین به خوبی می توانست وظیفه اش را انجام دهد یکی دیگر از مشخصه هایی که دوربین سونی a6500 را بسیار خاص می کرد این بود که با توجه به اضافه شدن لرزشگیر ابعاد آن تغییری نکرده بود!!

از دیگر ویژگی های مثبت استفاده از پردازنده ای بود که در مدل های قبلی به کار رفته بود با این تفاوت که بافر آن بسیار بیشتر شده بود. سیستم این دوربین به قدری قدرت داشت که می توانست 230 عکس پشت سر هم بگیرد به همین خاطر هنوز هم گزینه قیمت مناسب برای عکاسی ورزشی و حیات وحش محسوب می شود.

بررسی آلفا 6400

این محصول سونی در سال 2019 معرفی شد و سونی با بررسی نیاز بازار تصمیم گرفت یک ویژگی کاربردی دیگر که صفحه نمایش چرخان بود را به محصولاتش اضافه کند و علت این کار هم محبوبیت بسیار باای شبکه هایی نظیر اینستاگرام بود. این قابلیت سبب شد تا ویلاگر ها و کسانی که در شبکه های احتماعی تولید محتوا می کنند به راحتی بتوانند صفحه را 180 درجه چرخانده و محتوایی که تولید می کنند را بهتر مدیریت و تهیه کنند.

بررسی آلفا 6400

تعداد نقاط فوکوس در این مدل هم 425 عدد بود با این تفاوت که از ماژولی جدید تر برای فوکوس خودکار استفاده می کرد و از هر دو پروتکل تشخیص فاز و کانتراست بهره می برد. سرعت فوکوس این محصول 2 دهم ثانیه است که با گزشت تقریبا 3 سال هنوز هم یکی از سریع ترین ها به شمار می رود. قابلیت فوکوس روش چشم هم برای اولین بار در این محصول سری الفا 6000 به کار رفت و دنبال کردن و فوکوس کردن روی سوژه های متحرک را بسیار راحت تر کرده بود. برای مشاهده قیمت دوربین سونی a6400 وارد این بخش شوید.

از طرفی برای کمتر کردن قیمت سونی تصمیم به کاهش بافر به 116 کرد و لرزشگیر داخلی را هم برداشت. به طور کلی اما این محصول سونی یک دوربین ایده ال برای عکاسی مبتدی و فیلمبرداری است.

بررسی سونی 6100 آلفا

در اواخر سال 2019 سونی یکی دیگر مدل های ارزان قیمت و مناسب مبتدی سری آلفا یعنی 6100 را به بازار معرفی کرد و این دوربین کوچک بعد از 7 سال که اولین مدل سری آفا معرفی شده بود ویژگی هایی مشابه آن داشت و تعجب بسیاری از کسانی که انتظار سری بعدی این لاین آپ را می کشیدند به دنبال داشت. این محصول دوباره از همان منظره یابی که مدل اول یعنی 6000 آلفا داشت استفاده می کرد.

بررسی سونی 6100 آلفا

در ضمن لرزشگر روی سنسور را از روی این محصول هم برداشته و بافر آن را هم کاهش دادند.در واقع به نظر می رسید که سونی یک دوربین خوش دست و قیمت مناسب را برای کسانی که می خواهند تازه وارد دنیای عکاسی شوند ارائه کرده است. البته ویژگی های مثبتی در این مدل وجود دارد و آن قدرت فوکوس فوق العاده آن است کا از ماژول پیشرفته و پردازنده ای قوی برای بهتر دنبال کردن سوژه استفاده می کند. در کل می توان 6100 و 6000 را دو گزینه از مقرون به صرفه ترین دوربین های بدون آینه بازار برای عکاسی دانست اما اگر فیلمبرداری هم جزئی از برنامه های شماست این دو مدل پیشنهاد نمی شوند.

آلفا 6600

درست در زمانی که مدل 6100 عرضه شد 6600 نیز با آن معرفی شد. در واقع سونی با اینکار نشان داد که قصد دو قسمت کردن دوربین های آلفا A6x00 سونی را دارد. یک خط برای دوربین های پیشرفته و حرفه ای و دیگری برای دوربین های قیمت مناسب و تقریبا مبتدی. آخرین دوربین بدون آینه این سری ویژگی های زیادی داشت و به گونه ای طراحی شده بود که پرچم دار قابل سونی در دنیای بی رحم بدون اینه ها باشد خصوصا وقتی برند هایی نظیر کانن و نیکون سرمایه گذاری زیادی در این بازار کرده اند.

آلفا 6600

سنسوری که در این دوربین بود از نوع ASP-C بوده و سیستم فوکوس قدرتمند و در کل سرعت و عملکرد پردازشی بسیار بالا از ویژگی های بارز این محصول نسبتا جدید سونی هستند. سیستم فوکوس سرعت بسیار بالا و کمتر از دو دهم ثانیه داشته و روی چشم سوژه فوکوس می کند. به روز شدن سنسور و پردازشگر و استفاده از پروتکل های جدید سبب طبیعی تر شدن رنگ ها شده است. سایز و ابعاد این مدل کمی بزرگتر از مدل های قبلی است و آن هم به خاطر سازگاز شدن آن با باتری های اف زد 1000 است. عمر این باتری 2.2 بیشتر از باتری های دیگر مدل ها است. خرید دوربین سونی a6600 با بهترین قیمت.

از دیگر ویژگی های مثبت 6600 می توان به اضافه شدن دوباره لرزشگیر روی سنسور اشاره کرد. کیفیت فیلمبرداری نیز 4 کی بوده و دوربین به خوبی برای شرایط بد عایق بندی شده است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *